Goriška po intervencijah na tretjem mestu

Večina klicev na številko 112 pomeni intervencijo reševalnih enot. V minulem letu so v regijskih centrih za obveščanje skupno zabeležili 640.281 klicev. Novogoriška uprava za zaščito in reševanje je bila lani na tretjem mestu po številu intervencij, saj jih je opravila kar 1935.

 Zoran Kenda, Samo Kosmač, Branko Dervodel, Boštjan Tavčar in Bogdan Zoratti (z leve) so včeraj predstavili delo v centrih za obveščanje  Foto: Leo Caharija
Zoran Kenda, Samo Kosmač, Branko Dervodel, Boštjan Tavčar in Bogdan Zoratti (z leve) so včeraj predstavili delo v centrih za obveščanje  Foto: Leo Caharija

NOVA GORICA>> Enajsti februar ni naključno mednarodni dan enotne evropske številke za klic v sili 112, saj jo s številkami in vmesnimi pikami tudi ustrezno prikazuje.

Zgovorna statistika

Na skupno evropsko številko za klic v sili 112 je mogoče poklicati v vseh 27 državah članicah EU ter na Hrvaškem, v Makedoniji, na Kosovu in nekaterih območjih Rusije. Letos mineva 22 let, odkar je leta 1991 ministrski svet EU določil enotno evropsko številko za klic v sili in pozval države članice, da jo uvedejo poleg nacionalnih številk za klic v sili.

“Naši operaterji so se na 90 odstotkov klicev odzvali v manj kot sedmih sekundah, trajanje klica pa je navadno krajše od ene minute,” je bil nazoren Boštjan Tavčar, vodja Centra za obveščanje RS: “Ljudje so nas največkrat poklicali v marcu, juliju in oktobru ob večjih naravnih ujmah.” Takrat imajo v regionalnih centrih tudi največ dela. “Najpogosteje so bila aktivirana prostovoljna gasilska društva, poklicni gasilci ter gorski reševalci, v letu 2012 pa je bilo največ klicev za nujno medicinsko pomoč,” pojasnjuje Branko Dervodel, namestnik generalnega direktorja uprave za zaščito in reševanje.

Slovenija ima trinajst regijskih centrov za obveščanje, ki so jih oblikovali kmalu po osamosvojitvi države. Leta 1997 so določili tudi enotno evropsko telefonsko številko 112, ki je poleg številke 113 pri nas edina za klic v sili tako z mobilnih kot stacionarnih telefonov.

Predstavniki uprave za zaščito in reševanje (URSZR) že nekaj let na mednarodni dan enotne evropske številke 112 javnost seznanijo s statistiko preteklega leta ter napovejo novosti in spremembe. Severnoprimorsko regijo so lani prizadele tri hude naravne ujme, zato je bila letošnja predstavitev v Novi Gorici.

V regijskih centrih za obveščanje v Murski Soboti, Novem mestu, Postojni, Slovenj Gradcu, Trbovljah in na Ptuju so junija lani ukinili nočna dežurstva med 20. in 8. uro zjutraj. “Ker moramo zagotavljati 24-urno prisotnost, smo zaradi pomanjkanja kadra in zakona o uravnoteženju javnih financ, ki prepoveduje zaposlovanje novega kadra v javni upravi, ukinili dežurstva v šestih krajih in klice preusmerili na preostale najbližje regijske centre,” je pojasnil Branko Dervodel.

“Naše območje je specifično zaradi številnih adrenalinskih športov, ki jih tu izvajajo. Poleg tega delujemo na ozemlju, kjer je še veliko neeksplodiranih ubojnih sredstev,” je povedal Samo Kosmač, vodja novogoriške izpostave Uprave za zaščito in reševanje v Novi Gorici. “Beležimo tudi pogosto pojavnost nesreč večjega obsega. V letu 2012 so nas doletele kar tri. Februarja smo v trinajstih dneh burje intervenirali kar petstokrat, avgusta je gorelo na Sveti Gori in ljudje, ki so požar videli, so nas klicali ves dan, v času jesenskih poplav pa smo zabeležili 1500 klicev.”

Inovativne novosti

V letošnjem letu na URSZR nadaljujejo z novo metodologijo beleženja klicev, tudi neodgovorjenih, ki ga omogoča možnost avtomatskega vodenja statistike. “S tem merimo čas trajanja klicev, čas do odziva na klic, število oseb, ki so se med klicem premislile, pri čemer spremljamo tudi kakovost naših storitev,” izpostavlja Boštjan Tavčar.

Lani so prostovoljna gasilska društva aktivirali 13.607-krat, 7873-krat pa poklicne gasilske enote. Gorsko reševalno službo so na teren poslali v 526 primerih, 89-krat enote reševalcev z reševalnimi psi, 32-krat je posredovala podvodna reševalna služba, 23-krat pa jamarska reševalna služba.

V Sloveniji je mogoč besedilni klic na številko 112 preko WAP112 že nekaj let, kar je pomembno predvsem za gluhe in naglušne ljudi. Z letom 2012 lahko uporabniki prikličejo številko v sili tudi z enostavnim SMS sporočilom, poslanim na številko 112. “Lani smo prejeli nekaj več kot tisoč kratkih sporočil,” je povedal Dervodel.

“V načrtu imamo uvedbo sistema samodejnih klicev v sili iz vozil v primeru prometne nesreče, imenovan eCall. Slovenija pa se je pridružila tudi projektni skupini HeERO, ki ima nalogo vzpostaviti storitev eCall do začetka leta 2015,” je razložil Tavčar. V projektni skupini deluje naša država kot pridružena članica in bo s svojimi izkušnjami pomagala pri razrešitvi odprtih vprašanj prenosa klicev v sili med sosednjimi državami, zlasti s Hrvaško. Velik izziv je tudi samodejno prepoznavanje jezika ob klicu v sili, kar bi omogočilo hitrejše vključevanje tolmačev v pogovor.ANA CUKIJATI


Najbolj brano