Denar v Liechtenstein? Škrabec: Nič čudnega

“Razen poslovnega sodelovanja med družbo Riko in rusko družbo Riko Maš ni drugih povezav. Pa čeprav je v prvem delu imenu te družbe beseda Riko; tega so si sposodili od nas, ker ima Riko tak ugled v Rusiji,” je včeraj prvi mož družbe Riko Janez Škrabec razlagal na koprskem sodišču.

Janez Škrabec pravi, da Konstantina Belousova v času, ko je ta prodajal zemljišče Intereuropi, ni poznal  Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Janez Škrabec pravi, da Konstantina Belousova v času, ko je ta prodajal zemljišče Intereuropi, ni poznal  Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER > Intereuropa od nekdanje uprave pod taktirko Andreja Lovšina v odškodninski tožbi zahteva 37,5 milijona evrov. Toliko naj bi znašala škoda, ki naj bi jo prejšnja uprava družbi povzročila z neskrbnim vodenjem poslov, predvsem projekta terminala v Čehovu.

Škrabec pravi, da prej ni poznal Belousova

Zemljišče, na katerem danes stoji logistični center Čehov, je Intereuropa je kupila od Konstantina Belousova, ki je bil direktor družbe Riko Mash. Belousov je zemljišče Intereuropi prodal za 35 milijonov evrov le tri dni zatem, ko ga je kupil za deset milijonov.

Škrabec je povedal, da je za podrobnosti z Intereuropinim nakupom zemljišča v Čehovu izvedel iz slovenskih časopisov in da ni bil vpleten v iskanje primernega zemljišča. Zatrdil, da Belousova prej ni poznal, zdaj pa ve, kdo je in ga tudi prepozna: “Še prejšnji teden sem na videl na predstavništvu našega podjetja v Moskvi. Ne vem, kaj dela.”

To, da je Intereuropa 20 od skupaj 35 milijonov kupnine nakazala v Liechtenstein, se Škrabcu ne zdi nič neobičajnega: “Skoraj vsi nepremičninski posli se delajo tako, pa ne samo v Rusiji.”

Tudi v tem, da so se pripravljalna dela na zemljišču začela, preden je Intereuropa podpisala pogodbo z Rikom, ki je oddal najboljšo ponudbo, Škrabec ne vidi nič čudnega: “Mi to večkrat naredimo, na svoj riziko pač.”

Riko s tožbo do dela plačila za Čehov

Je pa Škrabec povedal, da so v tem poslu ostali brez dela plačila, saj naj jim družba Intereuropa East ne bi plačala vseh del. “Dolgujejo nam približno sedem odstotkov celotnega zneska, zato smo jih tožili. Sodišče je odločilo, da nam morajo plačati.”

V Intereuropi tega ne komentirajo. Intereuropo East, ki je lastnica terminala v Čehovu, so namreč novembra lani prodali hčerinski družbi Unicredita, ki jo je preimenovala v OOO GLS. Pravda poteka med družbama Riko in OOO GLS, zato poteka pravde med njima v Intereuropi ne morejo komentirati.

Včeraj je na sodišču pričal tudi Esad Ajeti, ki je Intereuropo East vodil od julija 2007 do marca leta 2009, ko ga je Lovšin odstavil. Ajeti je tudi podpisal pogodbo za gradnjo centra, pa tudi vrsto aneksov, ki so zviševali končno vrednost gradbenih del. V veliki večini primerov je šlo za gradnjo dodatnih objektov na pobudo Intereurope, je povedal Ajeti: “Za podpis vsakega aneksa sem zahteval in tudi dobil pisna navodila iz Kopra.”

Tako kot Ajeti je tudi Škrabec menil, da je bil logistični center v Čehovu donosen posel, sploh če bi dobili še status carinskega terminala. “Čehov bi bil velika rešitev za Intereuropo, saj so bili v ozadju veliki posli. Vmes je sicer prišla kriza, a če bi Intereuropa le še malo vzdržala ... Danes Rusija spet raste, terminal je poln avtomobilov,” je še navrgel Škrabec.

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano