Avtocestni pirati

Že ob vstopu Slovenije v EU in nato v schengenski prostor je bilo jasno, da to, poleg prednosti, prinaša tudi nekatere slabosti. Zlasti nove oblike kriminalitete in neomejeno gibanje storilcev znotraj evropskih držav. In res, pojavili so se nekakšni avtocestni pirati, ki so svojo dejavnost na slovenskih avtocestah, na počivališčih in bencinskih servisih skokovito okrepili zlasti v zadnjem letu.

Vmes so se za nekaj časa “preselili” na parkirišča trgovskih centrov, potem pa očitno ocenili, da so avtoceste zanje “varnejše” in plen večji. Še posebej zato, ker se lotevajo tujcev, ki ne prebirajo slovenskih preventivnih opozoril in se na daljše poti praviloma odpravijo z večjimi vsotami denarja in vrednejšimi predmeti v vozilih.

Že zdaj je tovrstnih tatvin na slovenskih avtocestnih počivališčih vsaj nekaj na teden, primorski krak ni nobena izjema. Pred vrati je turistična sezona in problematika bo še večja. Na policiji priznavajo, da uspejo preiskati le približno petino tovrstnih dejanj. Ob kadrovski podhranjenosti in (ne)motivaciji, ki je posledica mačehovskega odnosa države do policije, tudi ni pričakovati, da bodo svoje aktivnosti povečali. Ob tem je kaj slaba tolažba, da je tovrstna problematika v ostalih evropskih državah še večja in da naj vozniki ravnajo samozaščitno. Ko nekdo na avtocesti ugotovi, da ima prazno pnevmatiko, je morda celo hvaležen za ponujeno pomoč neznancev, za katere se šele kasneje izkaže, da niso imeli altruističnih namenov ...

Na srečo - vsaj do zdaj - storilci niso bili nasilni, razen v redkih primerih, ko so jih oškodovanci poskušali uloviti. Bo tako tudi v prihodnje? Dogajanje nekoliko spominja na morske pirate iz tako imenovanega tretjega sveta, ki so začeli pred leti sredi morja napadati trgovske ladje in tankerje, zajemati talce in tovore ter terjati visoke odkupnine. Zadeva je prišla tako daleč, da pomorske poti varujejo tudi Natove sile. Kdo pa bo pred avtocestnimi pirati varoval voznike?


Preberite še


Najbolj brano