Vožnja za življenje

Dan pred prvo letošnjo preventivno akcijo za motoriste je pri Topolcu umrl komaj 26-letni Kranjčan. Med vračanjem proti domu je brez nekega očitnega vzroka zapeljal s ceste, trčil v kovinski nosilec prometnega znaka in mrtev obležal. Tako kot 14 nesrečnih motoristov na naših cestah lani. In kar 33 predlani. Ali, če hočete še več, 110 v zadnjih petih letih. Številke, ki zmrazijo vsakega voznika.

In kaj storiti, da bodo te številke čez pet let manjše, da ne bomo spet seštevali po nekaj deset mrtvih motoristov letno? Sprememba v zakonodaji, po kateri mora mladi voznik dve leti voziti šibkejši motor, preden lahko zajaha močnejšega, je seveda več kot dobrodošla. Sprememba v navadah, da na motor ne sedejo brez čelade, s tremi pivi v želodcu in po prekrokani noči, kot so to počeli njihovi starši, je tudi “zdrava”. Predvsem pa je potrebna sprememba miselnosti, da vožnja ni dirkanje od točke a do točke b in da so motoristi zaradi svoje hitrosti in nobene trdne zaščite najbolj ranljivi.

Predvsem pa je potrebna sprememba miselnosti, da vožnja ni dirkanje od točke a do točke b in da so motoristi zaradi svoje hitrosti in nobene trdne zaščite najbolj ranljivi udeleženci v prometu.

Na tej točki se, kot ugotavljajo tudi sami motoristi, odnos do vožnje počasi, a vztrajno spreminja na bolje. Le redki še norijo na motorjih, prehitevajo v škarje, v ovinek ali po zadnjem kolesu, se na običajnih cestah nagibajo kot Rossi na dirkah in sedejo na motor pijani.

Čeprav motoristi sami še vedno zakrivijo več kot polovico vseh nesreč, se morajo predvsem poleti tudi drugi vozniki zavedati, da lahko mimo njih švignejo vozniki na dveh kolesih, da jih lahko ob bleščanju sonca iz nasprotne smeri ne zagledajo tako hitro, skratka, da je na cestah lahko nekaj ožjega in hitrejšega od avtomobilov ...

Za varnost motoristov bi morali na marsikateri cesti bolje poskrbeti tudi upravljalci ceste, se pravi država. Koliko rok in nog so morali po zdrsu pod odbojno ograjo odtrgati kovinski nosilci ograje, da so zgornji dodali še spodnjo ograjo? In s koliko čeladami so morali motoristi med nagibanjem v ovinku podrsati po nasproti vozečem avtu, da so zarisali dvojne polne črte in pobarvali polje vmes?

Ne glede na vse razglabljanje in iskanje vzrokov pa smo za varnost v prvi vrsti odgovorni vozniki sami. Motoristi še posebej. S popolno zaščitno opremo, z brezhibnim motorjem in predvsem s trezno in pametno glavo lahko na motorju naredimo največ za to, da bomo med vožnjo uživali in kasneje doma pripovedovali o lepotah krajev, ki smo jih prevozili. Vse drugo je izzivanje usode in igranje s svojim zdravjem ter življenjem.


Preberite še


Najbolj brano