Jezni domačini: vozniki v koloni, delavcev pa nikjer

“Od Pivke do Kozine sem potreboval pol ure, od Kozine do Hrpelj pa še pol ure,” se je včeraj razburjal eden od voznikov, ki so v jutranji konici čakali pred semaforjem v središču Kozine, kjer občina skupaj z državno direkcijo za infrastrukturo gradi novo krožišče. Na prometni kaos opozarjajo tudi domačini, ki se sicer zavedajo, da je ureditev krožišča in s tem ozkega grla pri Jadranu nujna.

Vozniki v koloni pred semaforjem  čakajo tudi do pol ure, medtem 
ko gradbišče včasih tudi po več ur sameva.  Foto: Danijel Cek
Vozniki v koloni pred semaforjem čakajo tudi do pol ure, medtem ko gradbišče včasih tudi po več ur sameva.  Foto: Danijel Cek

HRPELJE, KOZINA > “To je živa katastrofa. Skopljejo par metrov jarka na eni strani, položijo cevi in odidejo. Nato nadaljujejo še nekaj metrov na drugi strani in spet odidejo. Tako je iz dneva v dan. Včasih gradbišče sameva tudi po več ur. Na tak način ne bodo končali do konca leta,” se je ob gradbišču novega krožišča pri Jadranu na Kozini zgražal eden od domačinov.

Ker po cesti Starod - Kozina poteka tudi ves tranzitni promet med slovensko Istro in Reko, ob glavnih prometnih konicah med 7. in 9. uro ter med 15. in 17. uro nastajajo dolge kolone, vozniki pa pred semaforjem čakajo tudi do pol ure. Kolona zjutraj sega vse do Petrolove bencinske črpalke na začetku Hrpelj, medtem ko se popoldne vije tudi do izvoza iz avtoceste.

Krožišče bo stalo milijon evrov

Izvajalec del, podjetje CVP, bo na območju predvidenega krožišča na Kozini najprej uredil zid na Rodiški cesti, sledil bo izkop za komunalno kanalizacijo in vodovod, nato pa še betoniranje robnikov in asfaltiranje ter dokončna ureditev območja, so zaporedje del opisali na hrpeljsko kozinski občini, ki krožišče gradi skupaj z glavnim investitorjem direkcijo za infrastrukturo. Dela bodo stala 971.000 evrov, od tega bo večji del, 684.000 evrov, zagotovila država, preostalo pa občina.

S težavo do pošte, zamujajo šolski avtobusi

“Občani se upravičeno jezijo, kaos je popoln, dostopi do pošte, trgovin, šole … so oteženi, šolski avtobusi prihajajo z zamudo. Vsak, ki gre na pot, mora na to računati in se mora od doma odpraviti vsaj 15 minut prej,” pritrjuje tudi predsednik KS Kozina Danjel Zobec. Tudi sam opaža, da se dela odvijajo bolj počasi. “V ponedeljek na gradbišču res ni bilo nikogar. Predvidevam, da zaradi močne burje. Trenutno dela potekajo sicer bolj pod zemljo, saj polagajo cevi za kanalizacijo, kar terja veliko kopanja. Dokler vse teče po planu, ne vidim težav. Če pa krožišče do maja, kot obljubljajo, ne bo še zgrajeno, pa se bojim, da bodo domačini res ponoreli,” dodaja.

Na hrpeljsko-kozinski občini odgovarjajo, da se prometnim zastojem na tako pomembni prometnici zaradi gostote prometa ni mogoče izogniti. Kot poudarjajo, je gradnja krožišča pri Jadranu za občino “izjemno pomemben infrastrukturni projekt”, ki bo skupaj z vzhodno obvoznico prinesel večjo pretočnost prometa in prometno razbremenil Hrpelje in Kozino. “Sama obvoznica brez krožišča v prihodnosti ne bi rešila gneče na tem območju, saj bi obstoječe semaforizirano križišče ostalo ozko grlo,” pojasnjujejo, domačine in voznike pa pozivajo k strpnosti. Tudi zato so z deli pohiteli še pred turistično sezono.

Danjel Zobec

predsednik KS Kozina

“Dokler vse teče po planu, ne vidim težav. Če pa krožišče do maja, kot obljubljajo, ne bo še zgrajeno, pa se bojim, da bodo domačini res ponoreli.”

Zastoji vse do maja

Zastoje je pričakovati vse do zaključka gradnje, ki je predviden v maju. Ublažili naj bi jih ukrepi, ki so jih sprejeli skupaj z glavnim investitorjem, direkcijo za infrastrukturo. S temu ukrepi so prilagodili intervale na semaforju pred delno zaporo ceste, pokrpali vse udarne jame in zmanjšali radije krožišča, da tovorna vozila hitreje zapustijo odsek, promet pa v času konic pomagajo usmerjati tudi policisti in redarji.

V glavnih prometnih konicah se kolona vije vse do izvoza z avtoceste. Foto: Danijel Cek

Kot trdijo, dela za zdaj potekajo v skladu s terminskim načrtom. “Delavci so na gradbišču, zagotovo pa se, na primer med malico, zgodi, da na gradbišču ni nikogar. Ob tem velja poudariti, da ne glavni investitor ne občina kot soinvestitor ne moreta posegati v notranjo organizacijo dela izvajalca, dokler izvajalec sledi začrtanemu terminskemu planu.”

Tudi Zobec poudarja, da je ureditev krožišča pri Jadranu za Kozino nujna. “Nekateri ljudje so preveč nestrpni. Kozinci razumejo problematiko tega krožišča, ki je najbolj pereča prometna točka v občini, kjer je bilo v preteklosti že veliko stvari zamujenih.”

Iščejo bližnjice, uničujejo ceste

Velika pomanjkljivost, na katero so v KS že opozorili občino, je neurejen dostop do industrijske cone, zaradi česar sedaj tovornjaki povzročajo dodatne zastoje in škodo na lokalnih cestah in ulicah, saj se marsikateri na obvozih izgubi oziroma namenoma išče bližnjice po mestu ter čez vasi Slope in Rodik. “Če bi že ob gradnji industrijske cone poskrbeli tudi za dostopno cesto, bi bil prometni kaos zdaj zagotovo manjši. Ker število prebivalcev Kozine hitro narašča, ta nujno potrebuje tudi dodatno povezavo za pešce s Hrpeljami, kjer so skoncentrirane vse glavne dejavnosti, od šole, zdravstvene postaje, lekarne do občine,” še opozarja Zobec.

Čeprav je zaradi delne zapore ceste otežen tudi dostop do policijske postaje na Kozini, se reakcijski čas patrulj ni podaljšal, so sporočili s PU Koper. “Z vozili policisti dostopajo do Policijske postaje Kozina preko ulice Pod Videžem in Brkinske ulice. Policijske patrulje so po navadi na terenu. Lahko pa se reakcijski čas nekoliko podaljša, ko je potrebno priti na določen kraj preko gradbišča na Kozini,” je pojasnila Anita Leskovec s PU Koper, kjer sicer poudarjajo, da se bo z izgradnjo krožišča prometna varnost še izboljšala.


Najbolj brano