Med nekdanjimi učenci kar nekaj uspešnih na različnih področjih

Ob nedavni 15. obletnici OŠ Koper so pripravili okroglo mizo Čarovnija prave poti, na kateri je sodelovalo kar nekaj nekdanjih učencev te šole, ki so zdaj uspešni vsak na svojem področju. Povedali so, kako se sami spominjajo osnovnošolskega obdobja in kako si devetletko predstavljajo v prihodnje.

Sproščeno vzdušje se je nadaljevalo tudi po okrogli mizi. Ravnateljica Ingrid Poropat  je tretja z desne, skrajno levo je podžupan 
Janez Starman.      Foto: Vir: OŠ Koper
Sproščeno vzdušje se je nadaljevalo tudi po okrogli mizi. Ravnateljica Ingrid Poropat je tretja z desne, skrajno levo je podžupan Janez Starman.  Foto: Vir: OŠ Koper

KOPER > Najprej so spomnili na izkušnjo Steva Jobsa (1955-2011), ameriškega računalničarja in poslovneža, pionirja na področju osebnih računalnikov; njegovo bistrost je prepoznala učiteljica v 4. razredu in ga navdušila za učenje. Zatem so se - doktorica medicine Sara Grdina, absolvent mednarodnih odnosov in član izvršnega odbora Evropske študentske organizacije Andrej Pirjevec, geograf in plesalec Artur Steffe, študent dramske igre Rok Ličen, judoistka Andreja Leški, diplomirani fizik David Florjančič in predsednica Obalne dijaški skupnosti Anabel Todorović - spomnili svojih osnovnošolskih dni in vzornikov med učitelji.

Šola tudi kot prostor za oblikovanje socialnih veščin

Nihče ni izpostavil slabe izkušnje, zapomnili so si človeškost in toplino nekaterih učiteljev. Tisti, ki so jim ostali v spominu, so jim služili kot navdih, posredniki spoznanj ali kot kompas v življenju. Kot osnovnošolci so se zanimali za veliko stvari, z leti in oblikovanjem osebnosti je prišlo v ospredje to, kar počnejo še danes, so povedali.

V 15 letih s 726 na 968 učencev

OŠ Koper je imela 15. obletnico lani, a so obeležitev zaradi covida prestavili na letošnji december. Začela je s 726 učenci, največ, 984, jih je imela v lanskem šolskem letu, zdaj jih ima 968. Ima tudi 103 učitelje in 42 drugih zaposlenih (samo kuharjev in čistilk je po 12, nepogrešljive so tudi administratorke, hišniki...). Po številu učencev je OŠ Koper na drugem ali tretjem mestu med osnovnimi šolami z največ učenci v državi na enem mestu, torej brez podružnice.

Med mnenji, kako si osnovno šolo predstavljajo v prihodnje, katere veščine bi morala razvijati in na kakšen način podpreti učence v času številnih sodobnih izzivov, je bilo slišati, da bi bilo dobro, da bi se vrnila k vrednotam, ki so jo opredeljevale pred pandemijo covida-19. Da bi bila odprt prostor za izmenjavo znanja med vrstniki in učitelji, pa tudi prostor za oblikovanje socialnih veščin, sočutja, medvrstniške pomoči ...

Pogrešajo podjetništvo, umetnost, domovinsko vzgojo

Nekateri nekdanji učenci pogrešajo več vsebin iz podjetništva, drugi s področja umetnosti, tretji iz državljanske kulture in etike v smislu domovinske vzgoje ... Enotni pa so si bili, da je treba prisluhniti prav vsakemu učencu in mu omogočiti, da se razvija, uri in izraža na področju, ki je pri njem najmočneje izraženo. “Naš cilj je, da v čim večji meri odkrijemo, spodbujamo in razvijamo nadarjenost otrok in mladostnikov. Ni pomembno samo, s kakšnimi znanji petnajstletniki zapuščajo devetletko, ampak tudi, ali smo jih uspeli opremiti z veščinami, potrebnimi za življenje,” je nazorna ravnateljica Ingrid Poropat, zadovoljna, da je pogovor potekal v “sproščenem, strokovnem in sporočilnem vzdušju”.

Vodila ga je učiteljica angleščine Ivanka Jerman, med sodelujočimi sta bila tudi predhodnika Poropatove, Niti Krota Bagari (kot v.d.) in Anton Baloh, ki zdaj vodi izolsko OŠ Vojke Šmuc, predsednica šolske skupnosti Katarina Kir in njen namestnik Tymur Balakar. Rok Ličen je zrecitiral poezijo, Artur Steffe pripravil plesno točko.


Najbolj brano