Sindikat voznikov avtobusov: “Delodajalci nam kradejo delovne ure”

Poslanci državnega zbora bodo v četrtek odločali o noveli zakona, ki določa delovni čas voznikov avtobusov. Ta predvideva, da se voznikom avtobusov na linijah do 50 kilometrov čas razpoložljivosti ne bi všteval v delovni čas. “Delodajalci nam kradejo delovne ure,” pravijo v Sindikatu voznikov avtobusov Slovenije, ki takemu izračunu ur nasprotuje. V praksi se to namreč že dogaja in sindikat na te kršitve že dolgo opozarja.

V Sindikatu  voznikov avtobusov opozarjajo, da bodo verjetno 
stavkali, če bo sprejeta novela o   delovnem času voznikov. Foto: Tomaž Primožic/FPA
V Sindikatu voznikov avtobusov opozarjajo, da bodo verjetno stavkali, če bo sprejeta novela o delovnem času voznikov. Foto: Tomaž Primožic/FPA

KOPER > Mnogi vozniki avtobusov, vozijo na linijah, dolgih do 50 kilometrov, delajo 240, 250, nekateri celo 300 ur ur na mesec, a zaradi načina obračuna ur ne zmorejo doseči 176 ur mesečno. Za ure, ko čakajo na odhod avtobusa, morajo biti na razpolago delodajalcu, a ta čas jim delodajalci plačujejo manj - le 30- do 40-odstotno - čeprav so dejansko na delovnem mestu, izpostavljajo v Sindikatu voznikov avtobusov Slovenije.

Delodajalci voznikom polno plačujejo po 15 minut pred in po vožnji, čas vožnje in po 10 minut med dvema voznima redoma. Vse ostalo pa je čas razpoložljivosti, ki je plačan manj. “Samo za primer: danes sem imel vožnjo od 7. do 9. ure. Od 9. ure do 12.40 pa ne vozim, a sem v Piranu, razpoložljiv. In ta čas, 3 ure in 40 minut, se mi ne šteje v delovni čas,” razlaga predsednik Sindikata voznikov avtobusov Slovenije, Endre Mesaroš, ki vozi na liniji Piran-Koper.

Endre Mesaroš

predsednik sindikata voznikov avtobusov Slovenije

“Kljub dokazom, da gre za kršitve delovnopravne zakonodaje, se gre v spremembe zakona. Tega res ne razumem.”

V dveh tožbah delovno sodišče odločilo v korist voznikov

Nekaj voznikov, ki vozijo na linijah do 50 kilometrov, je zaradi takega načina obračuna ur oziroma delovnega časa vložilo tožbe. Delovno sodišče je v dveh primerih že odločilo, da mora biti čas razpoložljivosti vključen v delovni čas in plačan 100-odstotno.

A kmalu po tem, za zaposlene ugodnem razpletu, je sledil hladen tuš. Na mizah poslancev DZ bo v četrtek novela zakona o delovnem času in počitku mobilnih delavcev, ki predvideva, da se tudi voznikom avtobusov na linijah do 50 kilometrov čas razpoložljivosti ne bi všteval v delovni čas. Ves čas - od prihoda v službo in iz nje - bi se štel v delovni čas le za voznike mestnega prometa; to sicer za voznike mestnega prometa v Ljubljani in Mariboru že tako ali tako velja).

“Ko smo se v sindikatu voznikov avtobusov - po dveh sodbah v korist voznikov - začeli pripravljati na več sto tožb glede delovnega časa, nas je nekdo prehitel. Delodajalci skupaj z ministrstvom za infrastrukturo s predlagamo spremembo zakona skušajo legalizirati kršitve delovnopravne zakonodaje, ki so jih za take potrdili dve pravnomočni sodbi delovnega sodišče in tudi ustavno sodišče,” pravi Damijan Volf, strokovni sodelavec sindikata.

Če bo novela sprejeta, bodo verjetno stavkali

A v sindikatu voznikov avtobusov se ne nameravajo vdati brez boja. “Zbrali smo podpise voznikov, saj nasprotujemo tem spremembah. Če bo ta novela, - pripravljena potiho in mimo nas - sprejeta, bomo verjetno stavkali. Na ta način nam kradejo ure, meni osebno približno 350 ur na leto. V 20 letih se jih je nabralo ogromno,” pravi še Mesaroš in dodaja: “Kljub dokazom, da gre za kršitve delovnopravne zakonodaje, se gre v spremembe zakona. Tega res ne razumem.”


Najbolj brano