V prestolnici praznik primorskih okusov

Primorska živilska podjetja in zadruge so včeraj spet strnila stojnice in se skupaj predstavila kupcem v Ljubljani. A kot poudarjajo direktorji, je dogodek Po primorsko več kot le trženje izdelkov. Zdaj že tradicionalna prireditev je pika na i dobrega sodelovanja med podjetji ter priložnost, da javnost spomnijo, kako pomembna je samooskrba Slovenije s kakovostno hrano.

Stojnice, na katerih so podjetja in zadruge predstavljala izdelke,  so bile dobro obiskane. Na sliki stojnica s hrenovkami in klobasami  KGZ Idrija. Foto: Borut  ivulovi
Stojnice, na katerih so podjetja in zadruge predstavljala izdelke, so bile dobro obiskane. Na sliki stojnica s hrenovkami in klobasami KGZ Idrija. Foto: Borut ivulovi

LJUBLJANA > Prireditev Po primorsko običajno poteka sredi septembra, ko praznujemo praznik vrnitve Primorske k matični domovini, vendar so jo letos zaradi slabega vremena prestavili v oktober.

Pobudo za takšno skupno predstavitev v Ljubljani je leta 2015 dala Anka Lipušček Miklavič, do nedavnega direktorica Mlekarne Planika. Tudi po odhodu z direktorskega mesta Lipušček Miklavičeva ostaja motor povezovanja primorskih živilskih podjetij in s srcem pri stvari. “Želimo, da se obiskovalci prepričajo, da smo v podjetjih ponosni na to, kar delamo,” pravi o vsakoletnem dogodku, ki pa je le ena od dejavnosti, ki povezujejo enajst sodelujočih podjetij in zadrug.

Anka Lipušček Miklavič

Mlekarna Planika, pobudnica povezovanja Po primorsko

“To je veliko, da si znamo pomagati in znamo stopiti skupaj, četudi smo zelo različni in si konkuriramo med seboj.”

Predstavniki podjetij se večkrat osebno srečajo, izmenjujejo si izkušnje, se posvetujejo o izzivih in težavah, v svojih trgovinah pa tudi prodajajo izdelke drug drugega. “To je veliko, da si znamo pomagati in znamo stopiti skupaj, četudi smo zelo različni in si konkuriramo med seboj,” o vrednosti sodelovanja pravi Anka Lipušček Miklavič.

Na dogodku na Pogačarjevem trgu v Ljubljani želijo obiskovalcem pokazati, kaj znajo proizvesti iz surovin, ki jih pridelujejo ali vzrejajo pretežno na območju Primorske. Kot zelo pomembno izpostavljajo to, da so vsa podjetja in zadruge, ki sodelujejo v neformalnem združenju, v slovenski lasti.

S svojim skupnim nastopom krepijo tudi zavedanje, kako pomembna je živilska industrija za Primorsko in Slovenijo; od delovnih mest, ki jih ustvarja, so odvisne številne družine, hrana, ki jo podjetja in zadruge dajejo na trg, pa predstavlja pomemben del slovenske samooskrbe. Enajst podjetij in zadrug skupaj zaposluje 1776 delavcev, sodelujejo pa še z več kot 850 kmetijami in s tem prispevajo k ohranjanju in razvoju slovenske pridelave in predelave hrane. Skupaj ustvarjajo desetino prihodkov vse živilske industrije v Sloveniji.

V Skupini sodelujejo Mlinotest, Mlekarna Planika, Pivka perutninarstvo, Delamaris, Kras, Vinakoper, Vinakras, Klet Brda, Kmetijska zadruga Tolmin, Kmetijsko gozdarska zadruga Idrija, in Kmetijska zadruga Agraria Koper. Na stojnicah dajo obiskovalcem v pokušino svoje najbolj znane proizvode, priložnost pa izkoristijo tudi za predstavitev novosti.

Več o tem, kako so se med primorskimi okusi, pa tudi ob glasbi, za katero sta poskrbela Pihalni orkester Marezige in glasbena skupina Ne joči, pevec, počutili obiskovalci, boste lahko prebrali v sobotni številki Primorskih novic.


Najbolj brano