Madež na turističnem prtu

Tudi 15 evrov na uro je eden izmed koprskih gostincev pripravljen plačati za strežbo v lokalu, pa ljudi vseeno ne dobi. “Če bi imeli nekaj delavcev več, bi bilo vse lažje. Se bomo morali pač znajti,” pa pristavi drug, sicer zadržan hotelir. Podobne izkušnje imajo tudi drugi v gostinstvu in turizmu, in to ne le pri nas. Celo Evropa je na lovu za delavci, ki bi stregli, sprejemali goste, pospravljali sobe ... Na Hrvaškem v turizmu primanjkuje kar 10.000 delavcev, menda jih zdaj iščejo celo v Aziji. V Italiji je 'suša' prav tako huda; mnoge restavracije so skrajšale urnike in gostom ponujajo samo večerje, ne pa več tudi kosil. Tudi priljubljen zabaviščni park Gardaland je zaradi pomanjkanja delavcev začasno skrajšal delovanje in si nakopal nejevoljo mnogih obiskovalcev.

Uradnih številk o tem, koliko delavcev pogrešamo v našem turizmu, ni. Ocene so različne: nekaj tisoč, pravijo nekateri, drugi pa se pridušajo, da jih pri nas ne manjka prav nič manj kot na Hrvaškem. In očitno tudi ponujanje boljšega plačila za to delo ne zaleže. Tudi pri nas so nekateri gostinci prav zaradi pomanjkanja delavcev skrčili število miz v restavracijah.

Gostje si površen, neoseben odnos in premalo kakovostno storitev zapomnijo. In tudi kaznujejo. Tako, da pomahajo v slovo in se tja ne vrnejo.

Zagate z delavci v gostinstvu in turizmu trajajo že nekaj let, a pandemija je terjala še dodaten davek. In tisti, ki so med obdobjem covida natakarsko ali kuharsko uniformo obesili na klin in si poiskali službo drugje, se za mize, v kuhinje in recepcije ne bodo več vrnili. V novih službah imajo gotovo prijaznejše urnike, morda pa tudi kaj boljše plače.

Dve leti po pandemiji krize v turizmu ni konec, le drugačna je. Zasedenost hotelov in drugih zmogljivosti bo dobra, morda kje tudi zelo dobra, gostje torej bodo, vprašanje je le, kako zadovoljni bodo odhajali. Ker to je v največji meri odvisno od tega, na kakšen odnos bodo naleteli in kako kakovostno storitev bodo dobili. Ni dvoma, tudi na vrhuncu sezone, 15. avgusta, bo gostincem po tehnični plati uspelo postreči vse goste. Toda - ali bodo gostje posedali za nepospravljeno mizo, ker ne bo nikogar, ki bi takoj odnesel umazane krožnike in zamenjal prt z madeži? Bodo morali 15 minut čakati na kavo, ker bo stregel samo en natakar?

Nobenega dvoma ni, da turizem letos čaka posebna preizkušnja: kako s praviloma premalo osebja vseeno pri gostu pustiti vtis, da ni le denimo 150. gost, ki ga danes strežejo, in da je torej vseeno, kako bodo to naredili.

Ker gostje si površen, neoseben odnos in premalo kakovostno storitev zapomnijo. In tudi kaznujejo. Tako, da pomahajo v slovo in se tja ne vrnejo.


Preberite še


Najbolj brano