Zlata palma filmu Triangle of Sadness

Zlato palmo na 75. filmskem festivalu v Cannesu je prejel film Triangle of Sadness, ki ga je režiral švedski režiser Ruben Ostlund. Režiser, ki je leta 2017 dobil to nagrado za družbeno satiro Kvadrat, se je na podoben način tokrat pošalil na račun bogatih turistov na ladjah za križarjenje. V konkurenci je bilo letos 21 filmov.

Z leve: Song Kang-ho (najboljši igralec), Ruben Ostlund (režiser 
filma Triangle of Sadness), igralec Vincent Lindon (predsednik 
žirije) in Zar Amir Ebrahimi (najboljša igralka).    Foto: Profimedia
Z leve: Song Kang-ho (najboljši igralec), Ruben Ostlund (režiser filma Triangle of Sadness), igralec Vincent Lindon (predsednik žirije) in Zar Amir Ebrahimi (najboljša igralka).  Foto: Profimedia

CANNES > Ruben Ostlund v tokratni hudomušni družbeni satiri “zdaj že v svojem kultnem slogu, ki vzbuja grozo, postavi mogotce in manekenke na ladjo za križarjenje, kjer njihov status nenadoma spodkopljejo nepričakovani dogodki”, piše francoska tiskovna agencija AFP.

“Naš cilj je bil, da poskušamo ustvariti vznemirljiv film za gledalce, z vsebino, ki spodbuja razmišljanje,” je režiser povedal ob prevzemu kipca.

Drugo najpomembnejšo nagrado, grand prix, je žirija pod vodstvom francoskega igralca Vincenta Lindona prisodila filmoma Close belgijskega režiserja Lukasa Dhonta in Stars at Noon francoske režiserke Claire Denis. Nagrado žirije sta prejela filma Le Otto Montagne v režiji Felixa van Groeningena in Charlotte Vandermeersch in film poljskega režiserja Jerzyja Skolimowskega z naslovom Eo.

Z vlogo neustrašne novinarke do kipca za najboljšo igralko

Za najboljšo igralko je bila razglašena iranska igralka Zar Amir Ebrahimi za vlogo v filmu Holy Spider. V filmu, ki ga je režiral dansko-iranski režiser Ali Abbasi, igra neustrašno novinarko, ki poskuša razrešiti primer serijskih umorov prostitutk v svetem mestu Mašhad. “Zgodba ni bila lahka, bila je ponižujoča (...), bila je tema, a je bil film. Zdaj stojim pred vami v noči veselja,” je povedala ob prejemu nagrade.

Za najboljšega igralca je bil izbran južnokorejski igralec Song Kang-ho za vlogo v filmu Broker. Film govori o ženski, ki odda nezaželenega otroka v “predal za posvojitev”. Igralec, ki je zaigral tudi v z oskarjem in francoskim kipcem nagrajenem filmu Parazit, v filmu upodablja posrednika, ki poskuša dojenčka prodati družini. To je prvi južnokorejski celovečerni film, ki ga podpisuje japonski režiser Hirokazu Koreeda, piše AFP.

Belgijska režiserja Jean-Pierre and Luc Dardenne sta prejemnika posebne nagrade žirije. Sta ena redkih, ki sta zlato palmo osvojila dvakrat, najprej leta 1999 za Rosetto, nato še leta 2005 za dramo Otrok. Letos sta se predstavila s filmom Tori and Lokita o prijateljstvu afriških najstnikov, izgnanih v Belgijo.

Nagrado za najboljšega režiserja je prejel Park Chan-wook za film Decision to Leave, za najboljši scenarij pa je bil nagrajen Tarik Saleh s filmom Boy from Heaven.

V glavnem tekmovanju so bila letos tudi nekatera razvpita imena, kot sta kanadski mojster grozljivke David Cronenberg s filmom Crimes of the Future in kontroverzni ruski režiser Kiril Serebrenikov s filmom o skladatelju Čajkovskem. Pet tekmovalnih filmov je bilo delo režiserk.

Častno zlato palmo je letos prejel ameriški igralec, producent, režiser in aktivist Forest Whitaker.

Nagrajena tudi slovenska filmska ustvarjalnost

V Cannesu se je tudi letos predstavila slovenska filmska ustvarjalnost. Kot smo že poročali, je slovenski kratki film Love In Plane SightMateja Rimanića prejel glavno nagrado na polju spletne platforme Tik Tok.

V rezidenčnem delu je Slovenijo med šestimi mladimi režiserji zastopala Katarina Rešek - Kukla s prvencem v nastajanju Fantasy. Na filmski tržnici je Slovenski filmski center predstavil prvenca Sare KernMoja Vesna in Rahele Jagrič PircVesolje med nami ter film KapaSlobodana Maksimovića.

Slovenska kinoteka pa je skupaj s še tremi partnerji zmagovalka evropskega programa Skupni projekt restavriranja.


Najbolj brano