Istra do hitrih cest z neskončnimi zastoji

Tik pred začetkom poletne turistične sezone je trasa hitre ceste (HC) Koper-Dragonja spet aktualna. Pa ne zato, ker bi imeli krajani, ki živijo ob cesti Šmarje-Dragonja, letos večje težave z izpušnimi plini in hrupom ali ker bi bila novost, da se ob koncih tedna z avtomobilom na cesto vključijo le, če imajo neskončno potrpljenje in jeklene živce, da na to, kako uspejo prečkati cesto peš, tisti, ki imajo na drugi strani sorodnike, kmetijska zemljišča ali kaj drugega, raje ne pomislimo.

Hitra cesta je bila znova predvolilna tema, a so tokrat domala vsi istrski kandidati na državnozborskih volitvah med prednostnimi nalogami poudarjali prav nujnost gradnje te povezave s Hrvaško. Drugi razlog za omenjanje hitre ceste do mejnega prehoda Dragonja pa je dejstvo, da je ministrstvo za okolje in prostor nedavno vendarle pripravilo stališča do pripomb, ki so jih istrske občine podale na predlog državnega prostorskega načrta za HC Koper-Dragonja. Odgovore na pripombe lokalnih skupnosti torej, za katere so na ministrstvu potrebovali celih šest let. Pa čeprav so ob razgrnitvi državnega načrta napovedovali, da bi ga lahko sprejeli še pred koncem leta 2017. Še prej so sprejem tega akta naznanjali za leto 2010. Pred 12 leti pa sedanja cesta Šmarje-Dragonja še ni pokala po šivih, ker ni bilo toliko tranzitnega prometa, ne tovornjakov ne slovenskih in evropskih turistov, ki so začeli hrvaško morje in sonce še bolj masovno odkrivati po svetovni (beri grški) gospodarski krizi po letu 2008 in obenem spoznavati, da sta morje in sonce tudi aprila, maja, junija, septembra in oktobra prijetna kot julija in avgusta. Cesta Šmarje-Dragonja je tako zelo obremenjena, da se v letošnji pozni pomladi pogreza že asfalt, ki so ga od jeseni preplastili na več odsekih.

Cesta Šmarje-Dragonja je tako zelo obremenjena, da se v letošnji pozni pomladi pogreza že asfalt, ki so ga od jeseni preplastili na več odsekih.

Med postopki za hitro cesto Koper-Dragonja se je v Istri leta 2015 pojavil tudi alternativni predlog trase do Dragonje, ki bi šla skozi že zgrajen predor Markovec, od tam pa bi jo speljali skozi nov predor pod Baredi in naprej do Dragonje po že predvideni trasi. A pristojnega ministrstva ta rešitev ni prepričala, češ da bi v tem primeru klecnil predor Markovec, ki je vsako sezono ob koncih tedna tudi sam vse bolj obremenjen.

Kaj torej sledi? Samo upamo lahko, da ne scenarij hitre ceste Koper-Izola, ki so jo zgradili enajst let po sprejetju državnega lokacijskega načrta. Njenega nadaljevanja, hitre ceste Jagodje-Lucija, pa še vedno ni, čeprav so državni načrt sprejeli že leta 2008.


Preberite še


Najbolj brano