Predstavniki prevoznikov o višjih cenah pogonskih goriv: “Očitno gre za špekulacije”

“Taki skoki cen, a se tako rekoč nič ni spremenilo, svetovne zaloge nafte in plina so enake. Očitno gre za špekulacije. Nova vlada bi morala regulirati cene pogonskih goriv,” pravi Peter Pišek iz sekcije za promet pri OZS. Milan Slokar iz sekcije za prevoz blaga v cestnem prometu pri GZS pa ni prepričan, da je regulacija teh cen pravi odgovor. Se pa z dražjimi pogonskimi gorivi utegne podražiti tako rekoč vse.

Z dražjimi pogonskimi gorivi se utegne podražiti  tako rekoč vse. Foto: STA
Z dražjimi pogonskimi gorivi se utegne podražiti tako rekoč vse. Foto: STA

SLOVENIJA > V OZS bodo na novo vlado naslovili zahtevo, naj regulira cene pogonskih goriv. “Če tega ne bo storila, bo udarilo na vse. To je generator dviga cen vsega, kar potrebujemo. Vsako blago potrebuje prevoz, nekaterih izdelkov pa brez nafte sploh ne bi bilo. Ne bo udarilo samo prevoznikov, ampak celotno gospodarstvo in tudi navadne ljudi. Zahteva po regulaciji teh cen je zato usmerjena v dobro vseh. Pri skoku teh cen gre očitno za špekulacije, nekdo mastno služi,” pravi Peter Pišek, predsednik sekcije za promet pri OZS.

Peter Pišek

Peter Pišek

sekcija za promet pri OZS

“Očitno gre za špekulacije. Nova vlada bi morala regulirati cene pogonskih goriv.”

Regulacija cen je po njegovem na kratek rok edina rešitev, vendar so na gospodarskem ministrstvu drugačnega mnenja, saj pravijo, da so razmere na trgih normalne. Temu ni tako, saj so v nekaterih državah, na primer na Malti ali na Madžarskem, cene precej nižje, še dodaja Pišek.

Prevozniki naj zvišajo cene vsaj za deset odstotkov

Zaradi rekordnih cen goriva je slovenske prevoznike pozval k podražitvi prevozov za vsaj deset odstotkov, v nasprotnem primeru se bodo znašla v likvidnostnih težavah. Predstavniki OZS bodo sicer na novinarski konferenci v petek orisali tri sklope vprašanj, ki bi se morala znajti na mizi nove vlade - poleg cen pogonskih goriv sem sodita še vprašanji pomanjkanja kadrov in predolgih postopkov za izdajo delovnih dovoljenj.

Milan Slokar

sekcija za prevoz blaga v cestnem prometu pri GZS

“Regulacija cen, subvencije in podobno so na dolgi rok najslabša možna rešitev. Misliš, da si zmagal, pa v resnici nisi. ”

Tudi regulacija ima svojo ceno

“Mi smo skok cen pričakovali, naši vozniki so predvsem v tujini in tam je cena dizla že več časa okoli dveh evrov, ponekod še kaj več. Pri nas so jo z regulacijo umetno znižali, morda celo preveč, glede na cene v drugih evropskih državah. Je pa res, da se bo zaradi toliko dražjega dizla zdaj pri nas podražila distribucija in z njo tako rekoč vse,” pravi Milan Slokar, prokurist ajdovskega prevozniškega podjetja Slo-car, sicer tudi predsednik sekcije za prevoz blaga v cestnem prometu pri GZS - Združenju za promet.

Milan Slokar

Slokar ni prepričan, da bi bila ponovna uvedba regulacije cen pravi odgovor. “Če bi zaradi tega morala država naftnim trgovcem pomagati pokrivati izgubo, ki jo imajo zaradi reguliranih cen, bi bilo vse skupaj nesmiselno. Da bi kaj dala naftnim trgovcem, bi država morala komu vzeti kaj več. Regulacija cen, subvencije in podobno so na dolgi rok najslabša možna rešitev. Misliš, da si zmagal, pa v resnici nisi, ” še pravi Slokar. Se bomo zaradi dražjega goriva vozili kaj manj? “Ja, mogoče prvih 14 dni,” še dodaja.

Za komentar skoka cen smo prosili še OMV Slovenija in Petrol. V OMV Slovenija so nam odgovorili, da politike določanja cen v skladu s pravili o varstvu konkurence v OMV Slovenija ne komentirajo, iz Petrola pa odgovora nismo dočakali.


Najbolj brano