Prva smrtna prometna nesreča z e-skirojem pri nas

Pred nekaj dnevi so policisti obravnavali prvo smrtno prometno nesrečo z e-skirojem pri nas. Število nesreč in povzročiteljev na e-skirojih se je po podatkih GPU lani podvojilo, kar kaže tudi na veliko priljubljenost teh lahkih motornih vozil. Najpogostejši vzrok za nesreče je prehitra vožnja in neupoštevanje prometnih pravil.

Vozniki e-skirojev morajo voziti po kolesarskem pasu, kolesarski 
stezi ali poti.



 Foto: Leo Caharija
Vozniki e-skirojev morajo voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali poti.  Foto: Leo Caharija

SLOVENIJA > Prvega marca le nekaj minut po polnoči se je v Ljubnem ob Savinji zgodila prometna nesreča, v kateri je umrl 52-letni voznik električnega skiroja. Vozil je iz smeri bencinskega servisa proti središču Ljubnega. S skirojem je trčil v robnik pločnika in padel desno preko pločnika, kjer je trčil v leseno ograjo. Zaradi hudih poškodb je umrl na kraju nesreče.

Največ nesreč povzročijo prehitri vozniki e-skirojev

“To je bila prva smrtna prometna nesreča voznika e-skiroja pri nas,” so sporočili z Generalne policijske uprave (GPU), kjer statistične podatke glede nesreč z vse bolj priljubljenimi vozili - električnimi skiroji - vodijo od leta 2019.

204

vozniki e-skirojev so že kršili novo prometno zakonodajo

Kot so navedli, je bilo v letu 2019 v prometnih nesrečah udeleženih devet voznikov e-skirojev, v letu 2020 jih je bilo 51, v letu 2021 kar enkrat več - 109, letos pa že devet.

Od tega je bilo lani na območju koprske policijske uprave v prometnih nesrečah udeleženih 12 voznikov e-skirojev, letos pa dva. Na območju novogoriške policijske uprave je bil lani udeležen le en voznik, letos pa novogoriški policisti še niso obravnavali nesreče z e-skirojem.

V letu 2019 so vozniki e-skirojev povzročili štiri prometne nesreče, v letu 2020 so bili krivi za 30 trkov, v letu 2021 so povzročili 68 nezgod, letos pa sedem. “Najpogostejša vzroka za nesreče sta neupoštevanje pravil prednosti in neprilagojena hitrost,” so še dejali na GPU.

Z električnimi skiroji nič več po pločnikih

Novela zakona o pravilih cestnega prometa je v veljavo stopila v začetku avgusta lani. Zakon med drugim voznike skirojev umika s pločnikov in jih postavlja na kolesarske steze.

Na ministrstvu za infrastrukturo so določili pogoje za udeležbo lahkih motornih vozil v cestnem prometu, kamor sodijo invalidski vozički ter skiroji in rolke na električni pogon. Vozniki teh vozil morajo tako voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti.

Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, pa lahko vozijo ob desnem robu vozišča ceste v naselju, kjer je največja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 kilometrov na uro.

Voznik in potnik na lahkem motornem vozilu morata imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo pripeto zaščitno kolesarsko čelado.

Od spremembe zakonodaje so policisti obravnavali že 204 kršitve cestnoprometnih predpisov.

Policisti čelado priporočajo vsem voznikom e-skirojev

Kot še poudarjajo na GPU, zahteva vožnja e-skiroja ali skiroja določeno spretnost in previdnost. Prav tako se morajo vozniki teh prevoznih sredstev zavedati ranljivosti glede na ostale udeležence v prometu in možnih hujših posledic v primeru prometne nesreče. Zato priporočajo uporabo čelade tudi po dopolnjenem 18. letu starosti.

“S previdno vožnjo in doslednim spoštovanjem cestnoprometnih predpisov lahko za svojo varnost naredijo največ sami,” opozarjajo policisti.

Še posebej pa poudarjajo, naj bodo vozniki e-skirojev skrajno previdni do pešcev, saj so e-skiroji skoraj neslišni, zato jih drugi udeleženci v prometu težje zaznajo. Pogosto zato ne pričakujejo, da so tako hitri in lahko pride do neustreznih ali prepoznih reakcij pešcev oziroma drugih udeležencev v prometu.


Najbolj brano