S povečano ljubeznijo do glasbe

V nedeljo, 20. februarja, ob 11. uri bo v veliki dvorani SSG-ja zazvenel prvi koncert novega niza Glasbenih matinej, ki jih tržaško gledališče že sedmo leto prireja v sodelovanju z Glasbeno matico.

V ZDA rojena violinistka Karen Su in belgijski pianist Ruben Plazier 
bosta protagonista prve glasbene matineje letošnje sezone.
V ZDA rojena violinistka Karen Su in belgijski pianist Ruben Plazier bosta protagonista prve glasbene matineje letošnje sezone. 

Umetniški vodja Črtomir Šiškovič je letos povabil mlad duo iz Belgije, ki se uveljavlja v svetovnem merilu, in pravo inštitucijo slovenske glasbene scene, mednarodno priznani pihalni kvintet Slowind. Eden od koncertov vsako leto predstavi sposobnosti učencev in profesorjev Glasbene matice, tokrat bo to recital pianista Davida Tomasetiga, ki bo Bacha povezal z jazzovsko govorico.

Protagonista prvega koncerta bosta v ZDA rojena violinistka Karen Su, ki je leta 2020 prejela prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju Lipizer, in belgijski pianist Ruben Plazier. Tri sonate sestavljajo program te prve matineje. “Debussy nam v sonati v g-molu ponuja abstraktno podobo glasbil, kjer zvoki postanejo barve in podobe,” pojasnjuje violinistka. “Poulenc nas nato popelje v vrtinec čustev, ki stalno spreminja glasbeno zasnovo pred našimi očmi. Koncert bomo zaključili s priljubljeno Griegovo sonato št. 3, ki je očarljivo lepa, lirična, strastna in zasanjana. Kot duo sodelujeva tri leta in sva nastopila na Nizozemskem, v Belgiji, Franciji, Švici, Italiji in ZDA. Delujeva pod mentorstvom pianista in dirigenta Jean-Bernarda Pommiera. Najini programi odpirajo različne poglede na repertoar za violino in klavir z željo, da bi poslušalci vsakič zapustili dvorano s še več ljubezni do glasbe.”

6. marca bo niz nadaljeval koncert, ki predstavlja dialog med baročnim časom in sodobnostjo, kar je tudi tema disertacije pianista Davida Tomasetiga, ki tako napoveduje drugo matinejo: “Program je nastal na pobudo mojega profesorja Glauca Veniera. Oba sva velika oboževalca Bachove glasbe, četudi se ukvarjava bolj z moderno. V tem duhu sem vsako od izbranih skladb na novo harmoniziral z modernim ritmičnim pristopom in improviziranimi deli, kar mi je omogočilo, da sem še globlje razumel brezčasnost Bachove glasbe. Po naravi sem zelo radoveden: ko poslušam nekaj novega, skušam razumeti, kako je skladba zgrajena, ne glede na zvrst. Podoben je moj pristop k glasbilu, zato sem tudi poliinstrumentalist.”

Po mladem duu in predstavniku umetniške družine Glasbene matice se bodo matineje 13. marca zaključile s skupino, ki je v letih gradila referenčno vlogo na slovenski glasbeni sceni: pihalnim kvintetom Slowind.


Najbolj brano