V jedro Kopra peš, avtomobile so izgnali

Včerajšnji sprehod po avtomobilov “osvobojeni” Kidričevi ulici v Kopru je končno potekal z umirjenim korakom in ne več frenetično z umikanjem ob levo ali desno pročelje, kot še do pred nekaj dnevi, ko so si ulico lastili objestni vozniki. S postavitvijo potopnega valja, ki je opremljen s sistemom prepoznave registrskih tablic, so ta mestni predel zavzeli pešci. Dostop z avtomobilom bo še naprej dovoljen lastnikom nepremičnin in najemnikom poslovnih prostorov, lastnikom parkirnih površin, če vozilo parkirajo na zasebni lastnini, in invalidom.

Končno je Kidričeva ulica postala pravo mestno območje za pešce. Foto: Nataša Hlaj
Končno je Kidričeva ulica postala pravo mestno območje za pešce. Foto: Nataša Hlaj

KOPER > “Onemogočili smo zgolj nepotrebne vožnje z avtomobili, pešcem pa vrnili prednost na mestnih ulicah. S tem uresničujemo vizijo ljudem prijaznega mesta, ki razume resnične potrebe prostora in njegovih prebivalcev in se jim v največji možni meri prilagaja,” sporoča koprski župan Aleš Bržan.

Ena ura za dostavo

Od včeraj je kot območje za pešce z omejenim lokalnim prometom določen del mestnega jedra, ki obsega Kidričevo, Resslovo, Santorijevo, Budičinovo, Kettejevo, Kocjančičevo, Garibaldijevo, Triglavsko, del Čevljarske, Barvarsko, Tumovo, del Župančičeve in Pobočno ulico ter Carpacciov in Muzejski trg.

Jadran Čalija

predsednik sveta KS Koper - Center

“Na poti je seveda bilo tudi nekaj ovir, toda mislim, da smo jih uspešno preskočili in upam, da bomo v prihodnje lahko v celoti uresničili zamisel o mestnem središču brez avtomobilov.”

Včeraj so občinski redarji in zaposleni iz Marjetice občane opozarjali o parkirnih in prometnih novostih. Foto: Nataša Hlaj

Na tem območju dolgotrajno parkiranje ni več mogoče, sta pa tudi poslej mogoča dostop za potrebe dostave in kratkotrajno parkiranje do največ 60 minut. Dostop velja za vozilo z dovolilnico za parkiranje v mestnem jedru in za dodatno vozilo (drugo vozilo), ki ga določi lastnik stanovanjske enote oziroma njen uporabnik.

185

stanovalcev je kupilo poseben abonma za parkiranje v parkirni hiši

75

stanovalcev se je raje odločilo za abonma za parkiranje ob severni obvoznici

Ena stanovanjska enota lahko pridobi največ dva dostopa, na območju omejenega prometa je lahko le eno vozilo naenkrat. Stanovalec s stalnim prebivališčem, ki nima vozila in potrebuje nego na domu, lahko pravico do dostopa v mestno jedro prenese v korist druge osebe oziroma oskrbovanca.

Imetniki dovolilnic za parkiranje v mestnem jedru, ki so do zdaj parkirali v eni od omenjenih ulic, lahko svoja vozila parkirajo bodisi v garažni hiši Belveder bodisi na parkirišču na severni obvoznici. Do zdaj so v občini izdali 185 abonmajev za parkiranje v garažni hiši (za 20 evrov na mesec) in dodatnih 75 za parkiranje na severni obvoznici (letni abonma je treba odšteti 35,65 evra).

Vnos registrskih in telefonskih številk v sistem

Da bi lahko nemoten dostop omogočili vsem upravičencem, morajo ti čim prej posredovati registrsko številko vozila, s katerim želijo dostopati v mestno jedro. To velja zlasti za izvajalce dostave, ki doslej tega še niso uredili. Poleg tega je aktivacija dostopa na daljavo za izredno dostavo (klic na številko na stebričku) možna le ob predhodnem vnosu telefonske številke uporabnika v bazo informacijskega sistema. Vse vloge so dostopne na https://www.koper.si/obcina/vloge-obrazci-in-predpisi. Podatke oziroma vloge je treba poslati na naslov dovolilnice@koper.si.

Predsednik sveta KS Koper - Center Jadran Čalija zadovoljno ugotavlja, da so v sodelovanju s koprsko občino naredili preboj in projekt privedli do te točke brez večjih nesoglasij. “Na poti je seveda bilo tudi nekaj ovir, toda mislim, da smo jih uspešno preskočili in upam, da bomo v prihodnje lahko v celoti uresničili zamisel o mestnem središču brez avtomobilov. Veliko bo tudi odvisno od tega, kako bodo domačini sprejeli novosti, vsekakor pa je prav, da Koper kot zgodovinsko mesto znova zažari,” pravi Čalija.

Vseeno nekaj pomislekov

Z optimizmom ga navdaja dejstvo, da na krajevni skupnosti niso zabeležili veliko pritožb glede novega prometnega in parkirnega režima. “So pa povsem razumljivi nekateri pomisleki prebivalcev, saj novosti resnično posegajo v njihove ustaljene navade. Nekateri tarnajo zaradi cene abonmaja v garaži, druge moti, ker bodo imeli daljšo pot do doma,” Čalija našteva najbolj pogoste tegobe krajanov.

Domačin Luka Jeraša takšno ureditev prometa v mestnem jedru povsem podpira. “Zadnja let smo bili priča zelo intenzivnemu prometu in nevarnemu dirkanju avtomobilov po Kidričevi ulici. Veliko voznikov je bilo brez dovolilnic,” opozarja Jeraša.

Veseli ga, da se je občina soočila s težavo, predvsem pa, da je ubrala srednjo pot in stanovalcem poleg subvencioniranih abonmajev v garažni hiši vseeno omogočila dostopanje in kratkotrajno parkiranje za potrebe dostave.

V prihodnje električna vozila

“Verjamem, da nekaterim prebivalcem nova rešitev otežuje dnevno rutino, ampak mislim, da se bomo vsi v nekaj mesecih navadili na nova pravila in se še bolj zavedali, v kako lepem delu mesta živimo. Ta bo odslej še bolj miren, varen in prijeten za prebivalce in obiskovalce,” je prepričan Jeraša.

Podobno pravi Mirko Cepak, ki odobrava umik vozil z javnih površin v garažno hišo. “Vseeno pa je treba tistim, ki imajo možnost parkirati na svojih dvoriščih in v svojih garažah, to tudi v prihodnje omogočiti,” meni. Dolgoročno se mu zdi smiselno, da se mestno središče zapre za vozila z notranjim izgorevanjem. “Neizogibno je, da bodo prihodnost krojili električni avtomobili,” ocenjuje Cepak.


Najbolj brano