Lokomotiva čaka na boljše čase

V Pokrajinskem muzeju Koper potrjujejo, da jih zanima obnova muzejske lokomotive, ki je od leta 1979 na ogled na zelenici pred železniško postajo v Kopru. Načrti pa za zdaj ostajajo le na papirju.

Muzejska lokomotiva je od leta 1979 na ogled na zelenici pred 
železniško postajo v Kopru.  Foto: Nataša Hlaj
Muzejska lokomotiva je od leta 1979 na ogled na zelenici pred železniško postajo v Kopru.  Foto: Nataša Hlaj

KOPER > “V igri je bil tudi evropski projekt, ki pa ni bil potrjen, zato z obnovo nismo začeli,” pojasnjuje direktor Pokrajinskega muzeja Koper Luka Juri.

Stane Kumar v svoji knjigi Slovenske muzejske lokomotive piše, da so lokomotivo U-37 izdelali leta 1908 v avstrijskem mestu Wiener Neustadt. “V svetovnem merilu spada vrsta U med najbolj uspele lokomotive tirne širine 760 milimetrov. Na našem ozemlju je vozila med Trstom in Porečem ter Poljčanami in Konjicami oziroma Zrečami,” spomni Kumar.

Med prvo svetovno vojno so jo prepeljali iz Trsta v Weiz-Birkfeld, od tod v Bosno na Steinbeisove gozdne železnice, lokomotiva pa je v vlogi premikalke opravljala končno službo v opekarni Busovača pri Zenici. Leta 1973 jo je podjetje ŽG Ljubljana odkupilo za muzejsko zbirko. “Odpeljali so jo v lopo novogoriške kurilnice, od tod leta 1979 v Divačo, kjer so jo restavrirali in isto leto postavili na ogled pred novo železniško postajo v Kopru,” pravi Kumar.

Lani so kabino razstavljene lokomotive zasedli narkomani in brezdomci, ki so se zadrževali v okolici železniške postaje. Tea Šavor iz Slovenskih železnic zagotavlja, da je skrb, da so muzejski eksponat bodisi uničili oziroma poškodovali, odveč. Po prijavi dogajanja so namreč lokomotivo zavarovali z deskami in preprečili dostop v notranjost.


Najbolj brano