V znamenju poguma, prilagajanja in otrok

Dolga vrsta čebljajočih otrok pred koprskim gledališčem, ki jih je z megafonom nagovarjal kar igralec Luka Cimprič, je včeraj zaznamovala odprtje festivala Pri svetilniku. Seveda so ga morali nekoliko prilagoditi, a navkljub razmeram, pravijo, je povpraševanje šol nad pričakovanji. Od včeraj vpisujejo tudi abonmaje, opogumljeni z uspešnim Primorskim poletnim festivalom in nedavnimi nagradami predstavi Jugoslavija, moja dežela. Abonente letos čaka tudi Artbus.

Včeraj so v Gledališču Koper sprejeli prve skupine otrok s koprskih šol, ki so se “v mehurčkih” udeležili festivala Pri svetilniku.  Foto: Gledališče Koper
Včeraj so v Gledališču Koper sprejeli prve skupine otrok s koprskih šol, ki so se “v mehurčkih” udeležili festivala Pri svetilniku.  Foto: Gledališče Koper

KOPER > Lahko bi rekli, da sta minuli dve, z virusom zaznamovani sezoni ekipo Gledališča Koper ne le preizkusili, temveč tudi utrdili, v slogu nič nas ne more presenetiti. Tudi drugo “covidno” poletje so izpeljali Primorski poletni festival, na katerem so v dveh mesecih izpeljali 73 dogodkov za več kot 7000 obiskovalcev. Predvsem pa, kot je na nedavni predstavitvi nove sezone poudarila direktorica in umetniška vodja Katja Pegan, so abonentom tudi v živo ponudili vse predstave, ki so jim jih obljubili v abonmaju. “Za nas se svet ni spremenil, ritem ostaja enak. Živimo s covidom,” pove direktorica gledališča, kjer se bodo po njenih beseda kot v lanski “najbolj junaški, najvztrajnejši sezoni brez niti minute premora” prilagodili razmeram: predstave bodo skušali izpeljali po načrtu bodisi med letom bodisi poleti. Dokazali so, da zmorejo, zato letos še posebej toplo pozivajo abonente, naj tudi kot izraz zaupanja vpišejo abonmaje, ki jih je mogoče plačati tudi z boni.

Odprtje sezone zaznamuje tudi razstava hišnega fotografa Deana Grgurice v Galeriji ob morju, kjer je razstavil Krst pri Savici. (Foto: Maja Pertič Gombač)

Dodaten zagon so prav gotovo dobili tudi ob zbirki nagrad, ki so jih s koprodukcijsko predstavo Jugoslavija, moja dežela pred dobrim tednom osvojili na na 40. festivalu Gledališke igre BiH v Jajcu in nato še na gledališkem festivalu Novi tvrđava teater v Čortanovcih v Srbiji - na obeh je bila razglašena za najboljšo predstavo v celoti.

Abonmaji ostajajo enaki: štirje večerni s petimi predstavami in dvema izbirnima, dijaški ter otroška - Mavrična ribica in Mali oder. “Sezona, ki je pred nami, se bo ukvarjala z večno uganko, ki se ji reče človek oziroma s človeškim mladičem. Besedila govorijo o otrocih. Z njimi se bomo ukvarjali tako, da se bomo ukvarjali z odraslimi,” pravi Katja Pegan, ki načrtuje pet premier za odrasle. Oktobra je prva premiera Laponska katalonskega ustvarjalnega para v režiji Nenni Delmestre, sledijo še Indijc hoče v BronxIsraela Horovitza v režiji Renate Vidič, Disney Razparač Philipa Ridleya, v režiji Nataše Barbare Gračner, ki se bo prvič predstavila v vlogi režiserke, nato avtorska predstava Jere IvancPtičja farma, katere krstno uprizoritev bo režiral Jaka Ivanc, posebej za koprsko gledališče pa Goran Vojnović piše svojevrstno avtorsko nadaljevanje Stephensonove predstave Stena v morju, ki jo je konec minule sezone režiral Boris Cavazza, v novem pogledu na presunljivo dogajanje pa bo tudi zaigral.

Z artbusom v gledališče, na razstavo

Da bi gledališče še dobesedno nekoliko približali občinstvu so v letošnji sezoni sklenili zanimivo zavezništvo s piransko agencijo Maona. “Brez občinstva nas ni, zato želimo abonentom pomagati, da bi lažje prišli do nas. Z agencijo Maona, ki nas je prej vozila na razstave in predstave po svetu - vsaj dokler se ta svet ni nekoliko zmanjšal -, smo se zavezali s pomočjo sponzorjev zagnati brezplačen Artbus, ki bo v Koper na premiere pripeljal abonente iz Pirana in Izole,” pove Peganova. Artbus bo potoval tudi v drugo smer, saj bo v sodelovanju z Avditorijem in Obalnimi galerijami že 23. septembra v Piran odpeljal abonente na razstavo Safeta Zeca in predstavo Premišljevanja cikla Objemi, ki jo je razstava navdihnila. Peganova pa poudarja tudi ekološki vidik Artbusa

“Resnično se mi zdi pomembno, da se povezujemo. Kot lahko vidimo na primeru Slovenije, je kultura resnično lahko vzvod celo za nastanek naroda. S kulturo lahko ogromno premaknemo, če delamo skupaj,” pravi Polona Senčar iz agencije Maona, tudi soorganizatorica razstave Safeta Zeca, ki s ciklom Eksodus in Objemi navdušuje že od marca.

Bodočnost gledališča

Lani je festival pri Svetilniku že v začetku prekinila epidemija, letos, upajo, da bo drugače. Nenazadnje so utrdili veščini sprotnega sledenja novim ukrepom in hitrega prilagajanja. Da ni ravno preprosto, je priznala Vanja Korenč, gledališka pedagoginja, ki snuje otroški abonma, vendar jih opogumlja, da šole izkazujejo zanimanje: “In to več kot smo ga glede na razmere pričakovali in potrudili se bomo, da bodo v skladu z ukrepi otroci varno prišli do vsebin.” Profesionalno gledališče za otroke pa ostaja cilj, na katerem ves čas gradijo. Temelj je že trden, pravi Katja Pegan, ki pričakuje, da ga bodo podprle vse štiri občine.


Najbolj brano