Strategija brez terena

Da je turizem na Krasu (in v Brkinih) priložnost, vemo že ... koliko let? Od nekdaj. Ne nazadnje se je tržaška gospoda prihajala sončit na Kras, dolgo preden je pozitivne vplive sončnih žarkov prepoznala tista iz Ljubljane. Ne le ugodna klima, obiskovalce na Kras vabi tudi kulinarika in številni elementi kulturne in naravne dediščine. Te je res na pretek, zato s(m)o lahko Kraševci upravičeno ponosni nanjo. Prav zaradi te dediščine Krasu z veliko začetnico mnogi priznavajo edinstvenost.

Enačba se zato zdi preprosta. Edinstvena ponudba, ki jo tako ali tako že imamo, plus zahtevni spoštljivi gostje je enako: butični turizem z visoko dodano vrednostjo na Krasu. K temu dodajte še besede diverzifikacija produktov, sinergija ponudnikov in podobno, pa boste dobili povprečen dokument, ki vizionarsko napoveduje svetlo prihodnost turizma na Krasu (in v Brkinih). Nič novega. Zato ni čudno, da predlagana Strategija trženja turizma destinacije Krasa in Brkinov, ki so jo napisali pod okriljem Območne razvojne agencije Krasa in Brkinov, ni navdušila udeležencev. Ni odgovorila na nekatera temeljna vprašanja, med drugim: Kako naj se v turistično ponudbo vključijo manj poznani Brkini? Kakšna naj bo povezava s sosednjimi regijami, med katerimi po pomembnosti izstopa območje Krasa v Italiji? Predvsem pa so snovalci očitno klecnili pri terenskem delu, pri nosilcih turizma v regiji. Ko se pripravlja tako pomemben dokument, ki naj bi začrtal prihodnost tako pomembne panoge, je potrebno vključiti čim širši krog ljudi, ponudnike nastanitev, gostince, turistične vodnike, kmete, vaške skupnosti, šole, mladino ... Bodo vsi sodelovali? Po vsej verjetnosti ne, a je treba priložnost ponuditi. To je edina pot, ki lahko pripelje do vsaj približno zadovoljivega rezultata.

Edinstvena ponudba plus zahtevni spoštljivi gostje je enako: butični turizem z visoko dodano vrednostjo na Krasu.

Torkova delavnica, na kateri so sicer snovalci strategije poudarili, da je ta šele v nastajanju, je tako kot že tolikokrat, ko je govora o razvoju turizma prihodnosti, pokazala, kako velik razkorak je med terenom in zaposlenimi v institucijah, ki se ukvarjajo s turizmom. Za uspešno prihodnost turizma zato v prvi vrsti niso potrebni dokumenti z učenimi besedami, ampak preprosto sodelovanje v praksi, od spodaj navzgor, levo in desno. Potrpežljivo, spoštljivo in vključujoče.


Preberite še


Najbolj brano