Vzpostavljen je pomorski Uber za Istro

Obmorski kraji v slovenski Istri so končno dobili medsebojno pomorsko potniško povezavo. Ni javen prevoz, niti redna linija, a platforma Wayv kljub temu omogoča, da se turisti in domačini z ladjico odpeljejo, denimo, iz Izole v Piran ali iz Kopra na Debeli rtič in se s tem izognejo gneči na cesti, iskanju parkirišča in stroškom zanj.

To je eden od čolnov, ki omogoča prevoze potnikov po slovenskem 
morju. Foto: Gregor Mezgec
To je eden od čolnov, ki omogoča prevoze potnikov po slovenskem morju. Foto: Gregor Mezgec

KOPER > Koprčan se lahko na koncert v portoroški Avditorij in nazaj odpelje po morju, to velja tudi za turista, ki želi iz portoroškega hotela obiskati Izolo z ladjico. Aplikacija Wayv deluje že od začetka julija, vanjo je trenutno vključenih enajst plovil.

Morske prevoze Wayv v slovenski Istri so včeraj predstavljali (z leve) - Aleksander Valentin, Mitja Vatovec, Arturo Steffe in Patricija Gržinič (TZ Portorož). Foto: Gregor Mezgec

11

ladjic je vključenih v projekt Wayv

19

vplovnih mest je možnih na slovenski obali

Razbremenitev cestnega prometa

Ideja je, da s povezovanjem potnikov in lastnikov plovil omogoča prevoz z različnih točk slovenske obale. Sistem še najbolj spominja na nekakšno kombinacijo Uberja in Prevozov.org, dveh uspešnih platform tudi v slovenskem cestnem prometu. Prvotno naj bi Wayv zagnali že lansko pomlad, a so zaradi epidemiološke krize projekt zamaknili.

“Osnovni namen projektne ideje je razvoj prometne povezave med kraji ob morju, kar omogoča dodaten vir prihodka ribičem in obstoječim ponudnikom morskih prevozov. S tem razbremenimo obstoječe prometne tokove po kopnem, omogočimo lažjo dostopnost do zavarovanih območij, hkrati pa tudi obogatimo turistično ponudbo,” je na včerajšnji tiskovni konferenci na katamaranu Stella Maris, ki je tudi ponudnik morskega prevoza, povedal kapitan Arturo Steffe, ki je sodeloval pri izobraževanju ponudnikov.

5

evrov je bila pred dnevi cena prevoza od Kopra do Izole za eno osebo

Vse poteka digitalno

“Osnovno zamisel smo povzeli po Uberju, a smo jo prilagodili morskim prevozom. Platforma je rezultat našega, istrskega znanja. Razvili smo dve aplikaciji: za potnike in za prevoznike, ki sta povezani v enovito spletno platformo, ki podatke procesira, obdeluje in servira uporabnikom. Obe sta narejeni za operacijska sistema IOS in Android ter v treh jezikih. Splošne informacije so sicer na voljo na spletnem mestu Wayv.si, kjer si je tudi moč prenesti aplikacije,” je pojasnil Mitja Vatovec, direktor podjetja Emigma, ki je vodilni partner projekta Morski prevozi, vrednega 199.823 evrov. Velik delež tega, 145.385 evrov, sofinancirata naša država in prek LAS Istre Evropski sklad za regionalni razvoj. Sodelujejo še turistični združenji iz Pirana in Izole ter Ribištvo Domenico Steffe. V tujini delujejo podobni sistemi, hrvaški otoki so povezani z rednimi poletnimi linijami, uporabniki pa se nanje prijavljajo prek aplikacij.

Komunikacija med potniki in prevozniki poteka zgolj digitalno, zainteresirani potniki pošljejo ponudbo, prevozniki, ki nameravajo pluti v povpraševano smer, ponudijo prevoz in če sta ura in cena sprejemljivi, je dogovor sklenjen. Plačilo poteka na elektronski način, skrbniki aplikacije tudi izdajo račun. Sistem sicer ni centraliziran in ne določa niti okvirnih cen. Trenutno je, denimo, cena za prevoz iz Kopra v Izolo približno pet evrov za osebo. Vsak ponudnik določa svojo ceno, ki je odvisna od ure, števila potnikov in drugih dejavnikov, po določenem obdobju pa naj bi cene določal trg.

Aplikacijo bodo nadgrajevali

Povpraševanja je precej, so povedali na tiskovni konferenci, saj se je registriralo že več kot 750 uporabnikov. Doslej je bilo prek aplikacije Wayv opravljenih približno 20 prevozov, v torek, denimo, sta bila opravljena dva. Vkrcanje in izkrcanje je možno na 19 vplovnih točkah na slovenski obali. Uporabniška izkušnja je dobra, saj se ob iskanju ponudbe pojavi tako fotografija ladje oziroma čolna, njegova kapaciteta in predviden čas vožnje.

Partnerji v projektu bodo aplikacijo dograjevali in nadgrajevali glede na izkušnje uporabnikov. Pričakujejo povečanje števila ponudnikov, ki pa morajo izpolnjevati posebne pogoje: ustrezen izpit in opremo, sklenjeno zavarovanje potnikov ter registrirano gospodarsko dejavnost. Med zdajšnjimi enajstimi ladjicami, štirje ponudniki so v procesu pridružitve, je največja registrirana za 22 potnikov. Med ponudniki je gumenjak, ki ima zgolj tri mesta.

Partnerji upajo, da bo aplikacija zaživela in bodo tudi domačini občasno uporabljali ta način prevoza. Wayv za zdaj deluje zgolj v slovenskem morju, čeprav se že pojavljajo ponudbe in povpraševanja, da bi projekt razširili na celoten Tržaški zaliv in vso zahodno istrsko obalo.


Najbolj brano