Upad prometa, nato ukinjanje

Najbrž ni daleč od resnice, da bi bila služba od 8. do 15. ure, med katero je mogoče brskati po družbenih omrežjih, sanjska za marsikoga. A so časi, ko so država ali državna podjetja financirala takšne službe, že daljna preteklost.

Kaj se splača, dobro vedo v Novi KBM in v drugih bankah - pa ne zgolj v bankah. Tam se hitro odkrižajo nepotrebnih stroškov, med katerimi je danes tudi široka mreža poslovalnic, sploh tistih na podeželju. Ljudje očitno raje stopijo do okenc v večjih mestih, nemara tudi zato, ker ima banka v domačem kraju zelo neugoden obratovalni čas. Predvsem pa se slehernik poslužuje bankomatov, marsikdo pa tudi negotovinskega plačevanja in spletne banke.

Uslužbenec na bančnem okencu utegne po tej poti izginiti ali prevzeti druge naloge, kakor so vedno izginjali poklici.

Uslužbenec na bančnem okencu utegne po tej poti izginiti ali prevzeti druge naloge, kakor so izginjali ali se preoblikovali poklici v preteklosti. In poslovalnice z zaposlenimi, h katerim pride tako malo strank, da lahko “visijo” na forumih, facebooku, instagramu ..., izginjajo tudi zaradi pametnega telefona, ki je vdrl v čisto vse pore življenja. Ta je prikladen in privlačen hkrati: le klik ali dva, pa je položnica plačana. Če bi torej ljudje hoteli ohranjati enote bank v svojih krajih in vaseh, bi jih morali obiskovati. To pa bi pomenilo odreči se, denimo, plačilom s kartico ali telefonom.

Vprašati pa se je treba, koliko banke posredno silijo ljudi opuščati obiske v lokalnih enotah, ki so zaradi neugodne ekonomije obsega pač manj rentabilne. Podobno je pri trgovinah, pri katerih je možno obisk omejiti oziroma ga odvračati z manj prikladnimi urniki in s skromnejšo ponudbo. Ko promet upade, to postane “izgovor” za racionalizacijo (beri odpuščanje delavcev). Seveda se banki, trgovini, državnemu uradu splača “živega delavca” nadomestiti s cenejšo tehnologijo, kar je možno spodbuditi z uporabo tehnologije. Logika kapitala je preprosta in enaka po vsem svetu.

Morda bi lahko tako ravnanje zavrla zakonodaja. Skoraj gotovo pa bi ga ustavilo zadostno število ljudi, ki bi se tem trendom uprlo z dejanji - da bi obiskovali banko, pošto, trgovino v svojem kraju. Brez tega je najemanje bankomatov, za kar so se odločili v Kanalu, in nudenje prostorov bankam bolj kot ne blažev žegen. Ker pa smo ljudje nagnjeni k udobju, bo voz najbrž peljal dalje.


Preberite še


Najbolj brano