Tir je naš - a še ne od vseh

Petega maja 1494 je Kolumb “odkril” Jamajko. 5. maja 1821 je na otoku sv. Helene umrl Napoleon. 5. maja 1835 so v Bruslju odprli prvo železnico v kontinentalni Evropi. 5. maja 1945 je v Ajdovščini zasedala prva slovenska povojna vlada. 5. maja 1964 so 5. maj razglasili za dan Evrope. 5. maja 2021 je Slovenija začela graditi drugi tir med Koprom in Divačo.

Nalašč pretiravamo, a prvi vrtljaj svedra za novo progo je novica dvajsetletja ne samo za domači gradbeni sektor, ampak še bolj za logističnega. Je signal, ki bi moral povečati zaupanje v logistično pot čez Slovenijo. “Spoštovani partnerji, danes smo začeli graditi drugi tir. Zdaj se lahko z lažjim srcem odločate za naše pristanišče,” lahko logisti na čelu z Luko končno sporočajo po svetu. Na sestankih jim ni treba več mencati, ko odgovarjajo na vprašanje, kdaj bomo Slovenci začeli reševati ozko grlo in zgradili dostojno železnico do pristanišča. Drugi tir ni več projekt, ampak je gradbišče.

Z vpisovanjem med zgodovinske datume bomo počakali na dan, ko bo iz predora T8 v Dekanih pripeljal prvi vlak.

Ne bomo ocenjevali, kaj je 12 vlad, ki so se zvrstile od sredine devetdesetih let, prispevalo in kaj odtegnilo temu projektu. Je pa tako naneslo, da smo imeli istega predsednika vlade, ko so zakoličili traso, torej sprejeli državni lokacijski načrt za drugi tir, in danes, ko je dan D za začetek gradnje. Tudi dvotirnost te proge so si prvi zamislili v prvi Janševi vladi. A Janeza Janše danes ni med napovedanimi na Kolektorjevo gradbišče v Dekanih, da bi simbolično zavrtal prvi milimeter predora. Saj ne da čakamo na predsednike vlad, da se hodijo kazat po deloviščih, a tu gre za, tako ga definirajo tudi v vladnih gradivih, najpomembnejši infrastrukturni projekt države.

Najbrž je že tako, da je drugi tir še vedno predvsem primorski in še ne od vseh Slovencev. Nerazumevanje pomena logistike in pristanišča, sejanje dvomov, ali progo res potrebujemo, predlog o terminalu v Divači namesto tira, skrivalnice pri snovanju zakona o drugem tiru, dva referenduma, primerjanje s Teš6, … Veliko je bilo stranpoti na vsega 27 kilometrih proge. Danes bomo verjetno slišali optimistične besede. Po vsem, kar se je s projektom dogajalo, ko se je zapletalo povsod, kjer se je lahko, 5. maja 2021 raje še ne bi razglasili za dan drugega tira. Z vpisovanjem med zgodovinske datume bomo, razumljivo, počakali na dan, ko bo iz predora T8 v Dekanih pripeljal prvi vlak.


Preberite še


Najbolj brano