Klančine za plovila ni več

V mandraču na Sv. Katarini klančine za dvigovanje in spuščanje plovil v morje ni več, škver pa ne sme več delovati. Pomorsko društvo Ankaran je namreč prejelo inšpekcijsko odločbo o črni gradnji in je klančino porušilo, kmalu pa bo s tlemi zravnan še škver. Namesto zabojnika, v katerem so se člani srečevali, jim župan Gregor Strmčnik obljublja nadomestni prostor.

Klančina je že porušena, zabojnik z nadstrešnico pa prav tako 
mora proč.  Foto: Alenka Penjak
Klančina je že porušena, zabojnik z nadstrešnico pa prav tako mora proč.  Foto: Alenka Penjak

ANKARAN > “Pomorsko društvo Ankaran je prejelo odločbo gradbene inšpekcije o odstranitvi nizkih gradenj, kot sta klančina za spuščanje in dvigovanje manjših čolnov ter nadstrešek z betonsko podlago. Ker smo skladno z zakonodajo dolžni slediti odločbama gradbene inšpekcije, bomo odstranjevanje obeh omenjenih nizko grajenih objektov tudi izvršili in s tem se vsi moramo sprijaznili,” je ne glede na negodovanje domačinov, ki so škver in klančino uporabljali že 31 let, jasen Boštjan Kosi, predsednik Pomorskega društva Ankaran.

Skrbniki zanemarjene Sv. Katarine

V društvu, ki ima 400 članov, domala objokujejo konec nekega obdobja, ki se je začelo leta 1998, ko je bila Sv. Katarina zanemarjen del Krajevne skupnosti Ankaran in koprske občine. Da želijo na Sv. Katarini delovati tudi v prihodnje ter so pripravljeni poiskati sožitje z občino Ankaran, so potrdili tudi člani upravnega odbora na torkovem izrednem sestanku.

45

evrov na leto je znašala članarina in s tem neomejena uporaba klančine

“Ta del mandrača Sv. Katarina je bil zelo zanemarjen, zaradi plitvin velikokrat ob osekah tudi neploven in nastlan z raznimi odpadki in smetmi ter neurejenimi privezi. Prav na pobudo našega društva je bil mandrač leta 2007 poglobljen in opremljen z novim lesenim pomolom na vzhodni strani,” se spominja Kosi.

Na številna vprašanja mimoidočih in članov, zakaj se je z rušenjem mudilo, saj so imeli za udejanjanje odločbe inšpektorja na voljo še nekaj mesecev, Boštjan Kosi pojasnjuje: “Z odločbo gradbene inšpekcije je klančina postala črna gradnja in je kot takšne na podlagi zakonodaje ne smemo več uporabljati. Želimo se izogniti neprijetnim posledicam in sankcijam, če pride do nesreče in se kdo poškoduje ali nastane materialna škoda.”

31

let Pomorsko društvo Ankaran deluje na Sv. Katarini

Čez dve leti nova klančina in škver

V mandraču Sv. Katarina, kjer je 152 priveznih mest, ima svojo barko tudi ankaranski župan Gregor Strmčnik. Čez kakšni dve leti bi lahko začela občina urejati podobo Sv. Katarine kot športno-rekreacijski park in skozi projekt obnovila tudi mandrač - krajevno pristanišče, ki je že vsa leta v upravljanju Marjetice Koper.

“Seveda se tudi sam sprašujem, kje bom sedaj svoje plovilo izvlekel na suho. Žal mi je, da se je to rušenje moralo zgoditi. Pomorsko društvo Ankaran bo kot vsa športna društva na območju Sv. Katarine dobilo svoj prostor za delovanje in načrtujemo, da se bo blizu našel tudi prostor za škver,” pravi ankaranski župan.

Boštjan Kosi

predsednik Pomorskega društva Ankaran

“Prejeli smo odločbo gradbene inšpekcije o odstranitvi klančine in nadstreška z betonsko podlago. To odstranjevanje bomo izvršili in s tem se vsi moramo sprijazniti.”

Tri desetletja popravljanja bark

Gospodar škvera Edi Ražman je popravil tudi 115 plovil na leto. Brez klančine in ob zaznambi, da gre za črno gradnjo, tega ne more več početi. Rušenje edine ankaranske klančine pa bodo v svojih denarnicah opazili tudi njeni uporabniki, saj je bila najcenejša daleč naokrog.

Kdor je bil član Pomorskega društva Ankaran in je plačal 45 evrov članarine na leto, je lahko klančino uporabljal neomejeno in kadarkoli je želel. V sosednjih marinah, kjer imajo klančine, eno samo dvigovanje in spuščanje barke stane okoli 42 evrov. Tudi zato je gradnja nove klančine in škvera v interesu številnih Ankarančanov, Bertošanov, Hrvatinčanov, Škofjotov, zato obljube Gregorja Strmčnika ne bodo pozabili.


Najbolj brano