Na elektriko gre do 40 kilometrov

Veliki Citroenov terenec je pred nekaj meseci dobil nadgradnjo in sicer v obliki priključno-hibridnega pogona. To pomeni, da tega uporabnik lahko priklopi na domače omrežje ali javno polnilnico in tako poskrbi za nekaj deset kilometrov brezemisijske vožnje.

Citroen C5 aircross tokrat v hibridni različici prinaša 40 kilometrov 
avtonomije na elektriko, nekoliko nižjo porabo in več skupne 
moči. Foto: Artur Švarc
Citroen C5 aircross tokrat v hibridni različici prinaša 40 kilometrov avtonomije na elektriko, nekoliko nižjo porabo in več skupne moči. Foto: Artur Švarc

Citroen pospešeno elektrificira svojo prodajno paleto tudi zato, da bi se izognil kaznim zaradi CO2 izpustov. C5 aircross je ob 1,6-litrskem bencinskem motorju dobil še električno pomoč, ki omogoča tudi nekaj kilometrov vožnje na elektriko in polnjenje na domači vtičnici. 13,2-kilovatna baterija avtomobilu v praksi omogoča nekje do 40 kilometrov vožnje samo na elektriko. Pa še to je zelo odvisno od razmer, sploh hladnejši dnevi v tem letnem času poberejo kakšen dodaten kilometer.

Klasično polnjenje

Polnjenje je klasično, brez hitrih vbrizgov elektronov, kar pomeni, da bo nočno privezovanje na električno omrežje na domačem dvorišču ali v garaži najpogostejši način polnjenja. Elektronika sama uravnava kombinacije pogona, bencinskemu motorju lahko na primer ukažete tudi, da dela še malo bolj “na obratih” in med vožnjo dodatno polni baterijo, a se bo poznalo na porabi. Seveda pa lahko kadarkoli med načini vožnje preklapljate na stikalu in preklopite le na elektriko.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4500 mm, 1860 mm, 1689 mm

Motor: 1,6-litrski bencinski motor 133 kW in 81 kW elektromotor

Skupna sistemska moč: 165 kW (225 KM)

Gume: 205/55/R19

Posoda za gorivo: 43 litrov

Cena: 43.350 evrov (z dodatno opremo 46.650 evrov)

V kombiniranem načinu, če se od doma ali s parkirišča odpeljete s polno baterijo, se lahko poraba giblje le okoli petih litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov, kar je relativno ugoden rezultat. Treba pa je vedeti, da bo 1,6-litrski bencinski motor s 130 in nekaj kilovati pri 1900 kilogramskem športnem terencu kaj hitro delovno živinče, ki ga s stopalko za plin priganjamo kot z bičem in poraba bo temu primerna.

Manj prtljažnika in visoka cena

V optimalnih pogojih bo hibridni C5 aircross do stotice s pomočjo elektrike potegnil v 8,9 sekunde. Za prenos skrbi osemstopenjska avtomatika, oba motorja, električni premore 80 kW, skupaj pa oba 165 kW ali 225 KM), moč prenašata na sprednji kolesni par. Baterije v zadnjem delu odžrejo kar nekaj litrov prtljažnika, ki ob nazaj pomaknjenih zadnjih sedežih meri “le” 460 litrov.

Pogled na cenik pokaže, da je hibridni C5 aircross skoraj deset tisočakov dražji od najdražje nehibridne različice. Osnovna cena je 43.350 evrov, z nekaj dodatki, kot so črna streha (350 evrov), električno odpiranje prtljažnika (550 evrov), gretje sedežev in električni pomik voznikovega sedeža (400 evrov), 19-palčna platišča v črni barv (380 evrov) in biserno bela barva (690 evrov) pa se cena povzpne za 3300 evrov na 46.650 evrov.

Električni dodatek C5 aircrossu je, kot že omenjeno, o del strategije hišnega zmanjševanja emisij CO2 in poskrbi za varčno vožnjo in udobje v manjših krajih za dnevne skoke do bližnje službe ali trgovine, že po Ljubljani pa se doseg hitro porabi že ob nekaj skokih sem in tja. In tu lahko cena in smiselnost med sabo debatirata na dolgo in široko. Dodati je treba, da država od lani s subvencijami ne podpira nakupa priključno-hibridnega avtomobila.


Najbolj brano