O glasbenih ocenah nekoč in danes

Jubilejno leto, ki pa zaradi epidemiološke slike ni nič kaj slavnostno, so v Kulturnem domu Nova Gorica izkoristili za izdajo bogatega poljudno-strokovnega zbornika, ki obeležuje 40-letno delovanja kulturnega hrama in 40. koncertno sezono njihovega Glasbenega abonmaja. V pogovoru, ki so ga z velikega odra prenašali prek spleta, so zbir prispevkov v četrtek predstavile Pavla Jarc, Tatjana Gregorič in Metka Sulič.

V pogovoru, ki so ga prenašali prek spleta, so zbornik predstavile 
(z leve) Metka Sulič, Tatjana Gregorič in Pavla Jarc. Foto: Matej Vidmar
V pogovoru, ki so ga prenašali prek spleta, so zbornik predstavile (z leve) Metka Sulič, Tatjana Gregorič in Pavla Jarc. Foto: Matej Vidmar

NOVA GORICA > Osrednji novogoriški hram kulture, koncertna hiša, edina na Primorskem, ki že štiri desetletja nepretrgoma uresničuje programsko strategijo na področju resne glasbe, praznuje zavidljiv okrogli jubilej. Ob tej priložnosti so se v Kulturnem domu Nova Gorica odločili štiridesetletno neprekinjeno zgodbo kulturno-umetniškega in vzgojnega glasbenega poslanstva s posebnim poudarkom na izginjajoči glasbeni kritiki izdati na 190 straneh zbornika, ki so ga naslovili Bleščeče, brezhibno, odlično …; glasbena kritika v prostoru in času.

210 koncertov 25 letih

“Cilj zbirke je bil ugotoviti položaj kritike tukajšnjih glasbenih koncertov skozi leta, osredotočili pa smo se le na ocene v tiskanih medijih,” je na četrtkovi spletni predstavitvi, ki so jo z velikega odra kulturnega doma v živo predvajali na facebook in youtube kanalih, povedala glavna urednica zbornika, muzikologinja in novinarka Tatjana Gregorič. Ugotovili so, da se je način spremljanja in poročanja s koncertov z leti spremenil.

Metka Sulič

muzikologinja

“V zadnjih 25 letih se je tu zvrstilo 210 koncertov klasične glasbe, kar je za mesto na periferiji velika sreča. Velika dvorana je bila ob tem v času Glasbenega abonmaja vselej polna ali razprodana.”

“Zbornik je luč sveta ugledal že konec minulega leta, izšel je ob obhajanju naše 40. koncertne sezone, v sklopu katere je v novogoriškem hramu kulture žal zadonel le otvoritveni koncert. Ker pa ostajamo optimistični, vemo, da moramo le potrpežljivo počakati, da bo negotova epidemiološka situacija mimo,” je izid pestre zbirke številnih zapisov in razmišljanj o glasbeni kritiki, ki ji današnji čas žal ni več naklonjen kot nekoč, pospremila direktorica in umetniška vodja glasbenih programov Pavla Jarc.

Metka Sulič, muzikologinja, publicistka in avtorica nekaterih prispevkov v zborniku, je med drugim orisala statistiko glasbenega dogajanja v novogoriškem kulturnem domu od leta 1996 do danes. Prišla je do zanimivih ugotovitev: “V zadnjih 25 letih se je tu zvrstilo kar 210 koncertov klasične glasbe, kar je za mesto na periferiji velika sreča. Velika dvorana je bila ob tem v času Glasbenega abonmaja vselej polna ali razprodana.”

Navedla je še, da so poslušalci v tem času v njihovih dvoranah lahko prisluhnili kar 216 slovenskim delom.

Ko “zaživi” glasbena kritika

Številni domači in tuji avtorji prispevkov so s svojimi vtisi vdahnili življenje strokovnemu pregledu glasbene kritike vse od prve koncertne sezone leta 1980. Svoje misli in spomine so prispevali Veronika Brvar, Eva Dolinšek, Matjaž Drevenšek, Klavdija Figelj , Helena Filipčič Gardina, Nenad Firšt, Mojca Gal, Bojan Glavina, Andraž Gombač, Ingrid Gortan, Tomaž Gržeta, Pavla Jarc, Dejan Juravić, Aleksandra Pavlovič, Boštjan Simon, Alenka Saksida, Metka Sulič, Matej Venier in Bor Zuljan, opremili pa so jih s fotografijami iz arhiva kulturnega doma. Boštjan Komel je poskrbel za oblikovanje in prelom zbornika. V pričakovanju ponovnega vrveža obiskovalcev iz uredništva zbornika še sporočajo, da je publikacijo mogoče naročiti in prevzeti pri njih.

Zbornik so pred novim letom v dar prejeli vsi abonenti. “Oni so pravzaprav razlog, da lahko v Novi Gorici še obiskujemo koncerte Glasbenega abonmaja, ki so ga v mnogih drugih slovenskih krajih zaradi takšnih ali drugačnih razlogov že opustili,” še dodaja Pavla Jarc. Zahvaljuje se vsem, ki so sodelovali pri zborniku, in vsem, ki so jih poklicali ali poslali sporočilo zahvale za opravljeno delo.

Ob načrtovanju dejavnosti, ki so jih v Kulturnem domu Nova Gorica nameravali nanizati ob praznovanju svoje 40-letnice in prav tolikšnega jubileja koncertne sezone Glasbenega abonmaja, so v mislih imeli tudi javno predstavitev zbornika. Zaradi negotove epidemiološke slike pa so se odločili za predstavitev v obliki spletnega prenosa dogodka v živo, ki so ga tako izvedli v dneh pred slovenskim kulturnim praznikom.

Predstavitev publikacije sta z glasbo obogatila pianistka Meta Fajdiga ter Boštjan Simon, saksofonist in umetniški vodja mednarodnega srečanja saksofonistov SAXGO.


Najbolj brano