Nakup podjetjem znižuje davčno osnovo

Pri skupini BMW, ki ima v lasti še znamko Mini, so pred nekaj dnevi na slovenski trg poslali tri nove elektrificirane modele in pri tem opozorili na manj znano dejstvo, ki bi utegnila zanimati podjetja.

Trenutno ima skupina BMW 15 elektrificiranih modelov. Trije so popolnoma električni, 12 je 
priključnih hibridov, a do leta 2025 bo ponudba štela kar 25 modelov, več kot polovica teh bo 
popolnoma električnih.  Foto: Peter Pirkovič
Trenutno ima skupina BMW 15 elektrificiranih modelov. Trije so popolnoma električni, 12 je priključnih hibridov, a do leta 2025 bo ponudba štela kar 25 modelov, več kot polovica teh bo popolnoma električnih.  Foto: Peter Pirkovič

BMW 330e touring, BMW X2 25e in Mini countryman SE all4 so trije novinci, ki dopolnjujejo paleto elektrificiranih vozil obeh znamk. Pot do popolne preobrazbe modelne palete z elektrifikacijo, ki bo pripomogla k nižjim izpustom in predvsem nižji porabi goriva, bo še dolga.

Prvi pomembnejši cilj so si zastavili do leta 2030, ko naj bi po svetu prodali več kot sedem milijonov elektrificiranih vozil, od tega pa naj bi bilo kar dve tretjini električnih. To so kar velikopotezni načrti, ki bodo težko uresničljivi, saj v mnogih držav električna infrastruktura ne sledi načrtom avtomobilske industrije. Druga težava je, da so ti avtomobili cenovno postavljeni višje od avtomobilov s klasičnimi motorji, država pa jim ponekod že odreka subvencije za nakup. Tudi v Sloveniji.

Prvi prihaja BMW iX3

Prihodnje leto na trg prihajata BMW iX3 z 80 kWh baterijo in z dosegom 460 km, sledi mu BMW iX, ki bo lahko prevozil kar 600 kilometrov z enim polnjenjem, leto kasneje pa prihaja še BMW i4, ki bo prav tako omogočal okrog 600 kilometrov z napolnjenimi baterijami.

Prihranek za podjetja

Trenutni delež elektrificiranih modelov v Sloveniji predstavlja približno deset odstotkov celotne prodaje. V letošnjem letu so prodali 237 takšnih vozil, kar je za dobro tretjino več kot leto poprej. Največ zanimanja med kupci je bilo za modele BMW 2 active tourer, X3, serijo 7 in za X5. In prav ti utegnejo biti zanimivi za nakup preko podjetja, ki si lahko z njim znižajo davčno osnovo.

Na primer, če ima podjetje davčno osnovo milijon evrov (razlika med prihodki in odhodki), bi od tega zneska plačalo 19 odstotkov državi. V primeru, da podjetje kupi priključni hibrid s ceno 50 tisočakov, gre 40 odstotkov oziroma 20.000 evrov v davčno olajšavo in prej omenjena osnova milijon evrov se zniža na 980.000 evrov. Na vprašanje, kako prepričujejo kupce za nakup takšnega avtomobila, povedo, da večina v prodajni salon prihaja podkrepljena z znanjem, določen delež pa se za takšno vozilo odloči po obisku salona, ko se seznani s prednostmi, za katere ni vedel.

Argumenti, ki prepričajo kupce so, da vozila ustvarjajo nižje izpuste, imajo prilagodljivo rekuperacijo, nižje stroške uporabe (strošek servisa je nekoliko nižji), možnost recikliranja baterije, možnost izbire različnih voznih programov (samo na elektriko, na bencin ali kombinirano) in polnjenje na domu. Pri BMW-ju so v pogovorih s potencialnimi kupci zelo neposredni, saj jim takoj dajo vedeti, da sta za nakup takega avtomobila pomembna dva osnovna pogoja. Prvi je, da ima uporabnik hišo zaradi lažjega polnjenja, drugi pa, da dnevno ne prevozi več kot 80 (mestna vožnja) oziroma 160 kilometrov (vožnja v službo).

Trije novinci

Mini countryman SE ALL4 in BMW X2 xdrive 25e imata enak pogon, ki ga v osnovi tvori 1,5-litrski bencinski motor in dodatno še elektro motor (10 kWh baterija), katerih skupna sistemska moč znaša 161 kilovatov (220 KM), doseg na električni način pa ne bo višji od 52 kilometrov.

Polnjenje z močjo 3,7 kW poteka dobri dve uri. Tretja novost je 330e touring. Njegov pogon smo v preteklosti že spoznali, zdaj pa mu je dodan še uporaben prtljažni prostor. Pogonsko enoto sestavljata dvolitrski bencinski in električni motor s sistemsko močjo 214 kW (292 KM), 12 kWh baterija pa bo zagotavljala za 61 kilometrov brezemisijske vožnje.


Najbolj brano