Vse je mogoče. Če se le hoče.

Odhod še enega uspešnega podjetja z Bistriškega na Postojnsko seveda še ne pomeni propada bistriškega gospodarstva. Zagotovo pa ne vpliva dobro na območje, ki ga je osamosvojitev države gospodarsko tako zdelala, da je občina začela klecati pod težo gospodarskega prestrukturiranja. Podjetja so začela propadati, meja s Hrvaško je ločila gospodarsko navezo z Reko. Z leti so se - deloma ali celoti - preselile tudi javne storitve, odšli sta tudi davčna in geodetska uprava. Pred časom pa je svojo dejavnost iz bistriške v postojnsko občino preselilo tudi podjetje TIB Logistika, ki je prevzelo dejavnost TIB Transporta v stečaju. Prihodnje leto mu tja sledi še podjetje Pet Pak.

Drži, da se na področju bistriškega gospodarstva dogajajo posamezni pozitivni premiki. Industrijska cona, denimo, se počasi polni, denar pa najde pot tudi v druge veje gospodarstva, denimo turizem, sploh tisti ob akumulacijskih jezerih. Premika pa se - vsaj na papirju - tudi na področju avtocestne povezave med mejo s Hrvaško in notranjostjo Slovenije.

Čeprav obstaja mnenje, da ima avtocesta velik vpliv na razvoj gospodarstva posamezne občine, temu ni vedno tako.

Čeprav je velikokrat od marsikje slišati, da ima avtocesta velik vpliv na razvoj gospodarstva posamezne občine (in na to nemalokrat stavi tudi bistriška občina), saj je urejena avtocestna infrastruktura izjemno pomembna za logistiko podjetij, pa temu ni vedno tako.

Za primer gotovo lahko vzamemo občino Kočevje. Po velikosti in številu prebivalstva je resda nekoliko večja od bistriške občine. A obenem je to tudi gozdnata občina, ki ji velikost, oddaljenost od glavnega mesta države in avtocestna nepovezanost, podobno kot bistriški, gotovo predstavljajo tudi izzive. Kar je videti tudi pri odseljevanju mladih in pri večjih naporih pri pridobivanju novih naložb.

Kljub temu, da celo sami menijo, da imajo vrsto težav in izzivov, je občina pred dvema letoma dobila nagrado za razvojno najbolj prodorno občino leta. Kljub vsem “manjkom”, kot je, denimo, avtocesta, so uspeli prepričali Japonce iz družbe Yaskawa, da v Evropi ni boljšega kraja za novo tovarno industrijskih robotov. Skratka, brez avtoceste se jim je “iz travmatiziranega zakotja, zaznamovanega s hudimi razvojnimi izzivi”, kot so zapisali sami, uspelo preobraziti v živahno lokalno središče z izrazitim duhom modernosti.

Vse je torej mogoče. Če se le hoče.


Preberite še


Najbolj brano