Električni pogon in oznaka I Feel Slovenia

Pri Renaultu so pretekli teden, v povezavi z gospodarskim ministrstvom, na slovenske ceste pospremili novega twinga electric in mu, skupaj s cliom, ponovno nadeli oznako I Feel Slovenia, ki je tesno povezana z novomeško tovarno Revoz. A že dan kasneje je s strani države prišel hladen tuš.

Ko so v Revozu v polni postavi, lahko izdelajo kar 750 twingov 
electric. Poleg tega  skrbijo še za proizvodnjo clia in električnega 
smarta forfour EQ. Foto: Peter Pirkovič
Ko so v Revozu v polni postavi, lahko izdelajo kar 750 twingov electric. Poleg tega skrbijo še za proizvodnjo clia in električnega smarta forfour EQ. Foto: Peter Pirkovič

V Novem mestu so v zadnjih mesecih intenzivno preurejali proizvodno linijo, saj so poleg proizvodnje novega avtomobila istočasno uredili in vzpostavili proizvodno linijo za sestavo baterijskega sklopa, kar jih je stalo skoraj pet milijonov evrov, razširitev dejavnosti pa je omogočila tudi 24 novih delovnih mest.

Twinga electric s polno paro izdelujejo že od septembra, saj je Novo mesto edina rojstna točka tega modela za vse evropske trge. Trenutno imajo zanj največ povpraševanja iz tradicionalno največjih trgov - Francije, Nemčije, Italije in Španije. V novembru so že dosegli proizvodni rekord, saj so v tednu dni izdelali kar 750 primerkov twinga electric.

Spet nižja subvencija

Ekosklad je čez noč že drugič letos spremenil pravila in znižal subvencijo za nakup električno gnanega vozila. Višina spodbude je zdaj omejena na največ 20 odstotkov vrednosti vozila. Spodbuda za osebna vozila na električni pogon, ki je do zdaj znašala 6000 evrov, se znižuje na 4500 evrov.

Na drugi strani proizvodna linija baterij omogoča, da vsako uro izdelajo dvanajst baterijskih sklopov, ki jih vgrajujejo zgolj v twinga electric, kar pa ne pomeni, da bi z njimi v prihodnje lahko oskrbovali tudi druge Renaultove tovarne.

Električni twingo za po mestu

V kratkem uvodnem nagovoru je prvi mož družbe Renault Nissan Adriatic Francois Delion med drugim povedal, da želijo z novimi izvedbami modelov utrditi pomen Revoza, prehod na električno mobilnost pa v teh časih predstavlja nov izziv. Tudi zato so si zastavili načrt, ki predvideva, da bi bilo prihodnje leto kar tretjina sestavljenih avtomobilov v Revozu elektrificiranih.

Za osvežitev spomina: twinga electric poganja Renaultov motor R80 z močjo 60 kilovatov in navorom 160 Nm. Njegova najvišja hitrost je z namenom varčevanja z baterijo omejena na 135 km/h, do stotice pa pospeši v 12,9 sekunde. Napaja ga 22 kWh baterija, ki omogoča doseg do 190 kilometrov oziroma do 270 kilometrov ob mestni vožnji. Na drugi strani nadaljujejo zgodbo, ki so jo prvič predstavili leta 2017. Takrat so četrti generaciji clia dodali oznako I Feel Slovenia in ta je navkljub bogati opremi predstavljala petino vseh prodanih primerkov. Zdaj to oznako namenjajo kar trem modelom. Cliu pete generacije, twingu in twingu electric. Vsem je skupno, da temeljijo na bogatih paketih opreme, zato tudi cenovno nekoliko odstopajo. Clio I Feel Slovenia temelji na paketu intens, zato cena znaša najmanj 16.250 evrov. Za twinga se oznaka I Feel Slovenia začne pri 13.500 evrih, pri twingu electric pa je ta postavljena na 23.500 evrov.


Najbolj brano