Z umirjenim tempom se daleč pride

Češki velikan je ob zadnji prenovi dobil tudi elektrificirano različico s polnilnimi kabli, kar nikakor ne spremeni dejstva, da ostaja idealen družinski ali poslovni avto. Recept za želen rezultat se skriva v načrtovanju poti in vožnji po omejitvah.

Priključno-hibridni superb je za  bolj umirjene voznike lahko dobra 
alternativa v primerjavi s klasičnimi dizelskimi in bencinskimi 
motorji. Foto: Peter Pirkovič
Priključno-hibridni superb je za bolj umirjene voznike lahko dobra alternativa v primerjavi s klasičnimi dizelskimi in bencinskimi motorji. Foto: Peter Pirkovič

Za superbom je že tretja generacija in pol, če upoštevamo zdajšnjo vmesno prenovo in z vsako ta avto dobi večja krila. Pri tokratni osvežitvi ni bilo korenitih oblikovnih posegov, pač pa zgolj kozmetični popravki, ki mu prinašajo še večjo prepoznavnost.

Namenili so mu malenkostne spremembe na maski, žarometih, nova so platišča, novo grafiko imajo zadnje luči, na prtljažnih vratih pa se bohoti velik napis Škoda. Na visoki ravni se izkaže tudi v potniški kabini. Materiali so skrbno izbrani, še več truda so Čehi vložili v končno izdelavo, zdi se, da so nekaj dela opravili tudi na zvočni izolaciji, saj se zunanjega hrupa sploh ne sliši, sedeži so nadvse udobni tudi za dolge poti, s prostorskim obiljem pa superb v svojemu razredu nima pravega tekmeca.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4862 mm, 1864 mm, 1496 mm

Motor: 1,4-litrski bencinski motor + elektromotor - 160 kW (218 KM)

Navor: 250 Nm pri 2680 vrtljajih

Gume: 215/55/R17

Posoda za gorivo: 50 litrov

Cena: 36.957 evrov (z dodatno opremo 41.133 evrov)

Na zadnji klopi ohranja zares veliko prostora za kolena, ne glede na velikost voznika oziroma sovoznika ter položaja sedežev, prostorsko odličnost pa ohranja tudi v predelu prtljažnega prostora. Prostor je zaradi elektrifikacije nekoliko okrnjen, a še vedno dovolj velik (510 litrov), da družina spravi vanj vse potrebno za dopust na morju. Dodatnih odlagalnih mest ob straneh sicer nima, prostor, kjer bi bila rezervna guma, je v tem primeru rezerviran za polnilne kable.

Kombinacija bencina in elektrike

Dizelski motor je in verjetno v prihodnje tudi bo sinonim za tega udobnega dolgoprogaša. Dokler bo to še možno. A časi se spreminjajo, elektrika v takšni in drugačni obliki trka na vrata, pritiski na zniževanje izpustov so vse večji, zato je superb, skladno s politiko celotnega koncerna, dobil priključno-hibridni pogon. Ker se je razvoj tega avtomobila začel vsaj dve leti pred začetkom prodaje prenovljenega modela, so mu namenili 1,4-litrski turbo bencinski motor. Razvija 115 kilovatov moči, prenos moči na sprednji kolesni par brezhibno opravlja šeststopenjski DSG menjalnik, dodatno pomoč pri pogonu pa mu nudi 85-kilovatni električni motor. Skupna sistemska moč na papirju znaša 160 kilovatov.

Med vožnjo sicer nisem dobil občutka, da je takšna konjenica pod sprednjim pokrovom, a roko na srce, tega nisem niti pričakoval, saj je fokus tu povsem drugje. Elektromotor napajajo 10,4 kWh litij-ionske baterije, ki omogočajo okrog 40 kilometrov realne tihe in brezemisijske vožnje (v tem načinu vožnje avto oddaja poseben zvok, namenjen pešcem), a s premišljeno vožnjo je bilo možno doseg še nekoliko povečati. Nekaj uporabnik pridobi z rekuperacijo energije med zaviranjem, večino pa s priklopom polnilnega kabla na domačo vtičnico. Vsaj v mojem primeru je bilo tako. Polnjenje do sto odstotkov je potekalo dobrih pet ur, kar je pogojeno s hitrostjo polnjenja preko navadne vtičnice, kjer gre največ do 2,3 kW.

Skoraj 900 kilometrov brez postanka

Voznik ima na voljo tri vozne programe - športni, električni ali kombinirani hibridni pogon. Ker sem želel preveriti, koliko lahko prevozim s polno posodo goriva (50 litrov) in napolnjenimi baterijami, sem večino časa vozil na hibridni način. Kombiniral sem tako avtocesto in običajne ceste, ves čas vozil po omejitvah, božal stopalko za plin, med vožnjo napajal baterijo in se na koncu ustavil pri 890 kilometrih, s povprečno porabo tik pod petimi litri. Lahko bi bila dobra alternativa dizlu, je pa treba poudariti, da takšen superb potrebuje umirjen način vožnje, da doseže vsaj približno tovarniške navedbe o porabi in dosegu.

Za razliko od dizelsko gnanega superba, z različico PHEV na avtocesti (višje hitrosti) verjetno ne bi prevozil niti 500 kilometrov. Omeniti velja tudi to, da je na cesti precej suveren, čeprav se ves čas preizkusa nisem uspel znebiti občutka, da je zibanje karoserije precej evidentno. Seveda, testni primerek ni imel vgrajenega sistema DCC oziroma aktivnega uravnavanja blažilnikov, kar se pri takšnem tipu vozila precej pozna. Cena priključno-hibridnega superba, z bogatim paketom style, se začne pri 37 tisočakih, z nekaj dodatki pa se je cena testnega dvignila na 41 tisočakov in nekaj drobiža.


Najbolj brano