Zmogljivejši motor in baterija

Renault zoe je pred nekaj meseci v Slovenijo pripeljal v novi generaciji. Čeprav se zdi, da je oblikovno še najmanj napredoval, je pod kožo skritih veliko več tehničnih izboljšav. Izboljšan je tudi doseg s polno baterijo.

Renault zoe je bolj kot na oblikovnem področju pridobil na 
pogonski tehniki, ki je spojena še z zmogljivejšo baterijo. Foto: Artur Švarc
Renault zoe je bolj kot na oblikovnem področju pridobil na pogonski tehniki, ki je spojena še z zmogljivejšo baterijo. Foto: Artur Švarc

Silhueta zoe je ostala dejansko enaka in tudi manj gladko otročja kot pri predhodniku, avto je vseeno dobil nekaj rež spredaj in bolj oblikovno dodelanih elementov, kot so sprednje luči in vstavki z meglenkami. Na zadku bodo najbolj izstopale diamantne luči, ki nekje v mojem spominu na plano potegnejo tisti zgodnji Renaultov logotip.

Veliko več sprememb je v notranjosti - armaturna plošča je povsem na novo zasnovana, materiali so boljši in prijetnejši na otip, klasične merilnike so zamenjali digitalni, na sredini pa je velik zaslon multimedijskega vmesnika. Renaultova logika še vedno zahteva privajanje na svojstveno logiko, imel pa je infozabavni sistem na našem testu zanimivo lastnost, da je včasih ponastavil jezik v albanščino. Zakaj, ne vemo.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4084 mm, 1730 mm, 1562 mm

Motor: električni, moč 100 kW (136 KM)

Navor: 245 Nm

Gume: 195/55/R16

Doseg s polno baterijo: 395 km (tovarniški podatek)

Cena: 31.910 evrov (brez vključene subvencije Eko sklada)

Z več časa za pripravo druge generacije so dodelali tudi oblikovne malenkosti, ki so v praksi zelo pomembne. Selektor vožnje je nameščen na pomolu nad sredinsko konzolo, pod njim in okoli je kar nekaj odlagalnih mest. Mogoče zmoti le sedenje, saj je v drobcenem avtu sedež relativno visok in ni nastavljiv po višini, kar bo za malce večje predvsem zoprno pri sedanju v avto.

Prvenstveno je zoe mestni avto za enega ali dva uporabnika. Čeprav lahko sprejme štiri odrasle, se bo to poznalo pri odmerjanju prostora za noge (ne toliko za glavo). Za zadnjima sedežema je še 338 litrov prtljažnika.

Do 300 kilometrov vožnje

Druga generacija ima ob osnovnem R110 nov motor s 100 kW (136 KM) in 245 Nm navora, ki zagotavlja nekaj več poskočnosti, do stotice pa pospeši pol sekunde hitreje od številke 10. Najvišja hitrost je omejena na 140 km/h, vendar se ji v mestu, kjer boste vozili večino časa, ne boste niti približali. Nova je 52-kilovatna baterija, ki naj bi omogočala doseg 395 kilometrov, kar je v praksi utopija. Spet zelo od načina vožnje boste z zoe dosegli približno 300 kilometrov. Kot vse električarje tudi Zoe dobesedno uničijo višje hitrosti na avtocesti, drugače pa boste z malce več odrekanja do dinamike prešli tudi lepe kilometre čez tristotico.

Polnjenje doma na običajni vtičnici za to zmogljivost pomeni tri četrt dneva, z domačo polnilno postajo se ta zmanjša na dobrih šest ur, na javnih polnilnicah lahko s CCS pri 50 kW avto napolnimo nekje v uri in pol. Predpogoj za to je, da ob nakupu doplačate opcijo, če ne se čez priključek pod diamantom na nosu polni z močjo 22 kW.

Nakup električarja s subvencijo

Renault ima še vedno cenovno politiko nakupa ali najema baterije. V prvem primeru je doplačilo 8500 evrov, pri najemu pa od 75 evrov na mesec dalje. Vse je odvisno od smiselnosti naložbe. Testni primerek z novim motorjem in boljšo zmogljivostjo baterije z najemom stane 32 tisočakov, z baterijo vred pa seveda nesmiselnih 40 tisočakov. 6000 evrov primakne država z eko skladom.

In če je bil naš testni primerek demonstrator “vsega”, se cena osnovnega zoe prične pri 24 tisočakih, brez subvencije. Obenem velja natančno pregledati tudi ponudbo nakupa prek financiranja, kjer je kupec morda še v boljšem položaju.


Najbolj brano