Avto, ki je zaslovel s pogonom na človeško kri

Škodin športni oddelek je leta 1972 na bruseljski avtomobilski salon pripeljal aerodinamični koncept, ki je šele desetletje pozneje dobil povsem drugačno vlogo in veliko večjo prepoznavnost.

Avto je šele mnogo let po nastanku  zaslovel na račun češke 
grozljivke Vampir Ferat. Foto: Škoda
Avto je šele mnogo let po nastanku zaslovel na račun češke grozljivke Vampir Ferat. Foto: Škoda

Z aerodinamično obliko, ki je bila povsem v koraku s časom in zahodnimi konkurenti, je koncept na osnovi modela 110 požel ogromno zanimanja. Poganjal ga je takratni 1,1-litrski štirivaljnik s 54 kW (73 KM) in je dosegal 180 km/h. Njegova posebnost so bila dvižna vrata, ki so se v celoti dvignila naprej in navzgor, skupaj s stekleno površino in streho. V osnovi je bil avto bele barve s konvencionalnim zadnjim delom brez spojlerja. Vseeno se pri Škodi niso odločili za serijsko proizvodnjo. Avto bi odšel v pozabo, če ne bi dobil filmske vloge desetletje pozneje.

Češka domača grozljivka iz leta 1981 z naslovom Vampir Ferat, posneta med češkim relijem 1981, ima nenavadno zgodbo. Doktor Marek, ki ga igra Jiri Menzel, ugotovi, da njegova medicinska sestra Mima (Dagmar Veskrnova) menja kariero in bo voznica relija za tujega proizvajalca Ferata. Potem se pokaže, da je skrivnost uspehov v tem, da Feratovega avtomobila ne poganja bencin, pač pa človeška kri. Njena. Glavna igralka Dagmar Veskrnova je pozneje postala žena nekdanjega češkega predsednika Vaclava Havla.

Model 110 super sport je prvič v filmu nastopil že leta 1977 in potem še enkrat v Velikem filmskem ropu (1986). Avto je danes na ogled v Škodinem muzeju. In ne samo to, pri Škodi na Ferata niso pozabili - na 43. Rallyju Bohemia 2016 je Jan Kopecky zmagal s Fabio R5, pobarvano v črno barvo in z velikim rdečim R na motornem pokrovu, 35 let po tem, ko se je na istem reliju pojavil tudi ferat.


Najbolj brano