Preseneti z obliko in tehniko

Za DS 7 Crossback pravijo, da je to avto, ki so ga začeli oblikovati iz notranjosti navzven. Ne bi se mogli bolj strinjati.

Podobno kot manjši DS3 crossback, ki smo ga vozili poleti, tudi 
njegov večji brat stavi na drugačnost v dizajnu, s to razliko, da tega 
delno poganja tudi elektrika.

 Foto: Artur Švarc
Podobno kot manjši DS3 crossback, ki smo ga vozili poleti, tudi njegov večji brat stavi na drugačnost v dizajnu, s to razliko, da tega delno poganja tudi elektrika.  Foto: Artur Švarc

DS 7 želi biti in tudi je premijski predstavnik svojega razreda. Po nekaj minutah zlitja z delovnim prostorom je sicer jasno, da je drznost za odtenek bolj zadržana kot pri manjšem bratu DS3 crossback. Navduši izbor materialov s kombinacijo usnja in alkantare, položaj za volanom kar hitro spominja na koncernskega sorodnika Peugeota 3008, skupaj z ročico menjalnika, vse ostalo pa je unikatno in doživeto.

Krom uspešno razbija sivkasto uniformnost, tehnologija zrelejšega 21. stoletja pa se kaže tudi v digitalnih merilnikih s prav tako diamantno osnovo dizajna vmesnika in večjim infozabavnim sistemom na sredini. Sedeži, prešiti z alkantaro, so široki in udobni, pomični z elektriko. Prostor na zadnji klopi je pač prostor na zadnji klopi. Še nekoliko bolj zadaj je velikih 555 litrov prtljažnega prostora, nekaj se ga skriva pod dnom. Za razliko od marsikaterega tekmeca so pri DS poskrbeli tudi za zelo dodelano torbico za priključni kabel za polnjenje električnega dela tega avtomobila. Če marsikje kabli ležijo “nametani” v dnu prtljažnika, jih tu lahko zelo lepo spravimo v torbico, ki se zapre s pokrovom in magnetnim klikom.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4573 mm, 1906 mm, 1625 mm

Motor: hibridni, skupna sistemska moč 221 kW (300 KM)

Navor: 300 Nm pri 3000 vrtljajih

Gume: 245/55/R19

Posoda za gorivo: 43 litrov

Cena: 53.200 evrov (z dodatno opremo 60.750 evrov)

Polnjenje tudi prek elektrike

Pogon e-tense - kot razkriva ime - je hibriden. V osnovi je tu 1,6-litrski turbo motor s 147 kW (200 KM), na vsaki osi pa še po en 80-kilovatni elektromotor. Skupna moč je 221 kilovatov (300 KM), za prenos skrbi 8-stopenjska hišna avtomatika EAT8, štirikolesni pogon pa dodaja zadnji elektromotor.

DS 7 je tudi priključni hibrid, baterija ima zmogljivost 13,2 kWh, kar ni veliko, realnega dosega po mestu pa je okoli 45 kilometrov, s hitrostjo do 130 kilometrov. Žal ni hitrega polnjenja in bo za obnovo električnega dosega potrebno stati malo manj kot dve uri na 7-kilovatnem priključku ali pa še bolje avto polniti doma čez noč v garaži, če imate to možnost.

Kot vsi priključni hibridi ima tudi tu elektromotor funkcijo pomoči ali polnjenja med vožnjo. V športnem načinu bencinski motor tudi polni baterijo, drugače se nekaj malega vrača skozi rekuperacijo. Vsemu skupaj streže osemstopenjski menjalnik, ki mu dirigiramo tudi z lopatkama za volanom, s hitrostjo in odzivnostjo pa omogoča zares dinamično, če ne kar športno vožnjo. Dokler pač dopušča podvozje. To je nastavljeno v zlato sredino.

Avto lahko vozimo zelo tiho in udobno, a kakšna malce večja rudarska pritiklina v asfaltu hitro prenese vse skupaj tudi v notranjost, predvsem zvočno, malo manj s tresljaji. Še vedno pa dovolj neopazno, da DS 7 navduši s svojo mirnostjo in tišino. Tako tihega avtomobila nismo vozili že dolgo časa. K temu pripomore DS active Scan, ki spremlja cesto pred sabo in prilagaja vsako kolo posebej na nepravilnosti. In ob vsem tem je prijazna še poraba. Hibridni del je pač odvisen tudi od napolnjenosti baterije in sloga vožnje in vrste ceste, a porabo smo težko spravili prek sedem litrov.

Ekstravagantna zunanja podoba

DS 7 crossback je nekoliko bolj umirjen na zunanjem delu. Je še vedno tipično francosko drzen, z veliko črno masko in še večjim napisom DS na sredini, v oči pa padejo žarometi s tremi elementi. Ti se ob zagonu in ugašanju zavrtijo in pospravijo, efekt, ki ga svetila narišejo na bližnjo, sploh vertikalno okolico, pa je tako lep, da ga je vredno kar nekajkrat ponoviti, ko se prvič srečate z njim. Diamantni elementi so vliti tudi v grafiko zadnjih luči, ki so nekaj metrov za avtomobilom v temi videti zares privlačne, zaključek zadaj pa želi biti rahlo kupejevski. V odbijaču je še ena vrsta luči, imitacija difuzorja in dve poševno, spet diamantni odprtini z okroglima izpušnima cevema. Cena DS 7 crossback z drugim nivojem opreme po ceniku v tej konfiguraciji znaša 53.200 evrov. Dodatno so bili na krovu še biserna črna barva, ambientalna osvetlitev, črni aluminijasti strešni nosilci, ogrevani sedeži in ogrevano sprednje steklo, električno pomična sedeža, že omenjena analogna ura, Focal Electra audio sistem, aktivni tempomat in tisti dve rdeči očesci, ki nadzirata pozornost voznika izza volana. Dodatki za 7550 evrov so končno ceno zaokrožili pri 60.750 evrih.


Najbolj brano