Legenda nadaljuje svojo tradicijo

Defender je po nekaj letih zatišja vnovič opozoril nase. Na trg je pripeljal v povsem novi generaciji, ki prinaša sveže oblikovne linije, napredno tehniko, veliko terenskih užitkov, udobja v potniški kabini in digitalizacijo upravljanja. A vse to ima svojo ceno.

Defender je v novi generaciji izdelan na aluminijasti samonosni 
konstrukciji D7x, ki je po navedbah Land Roverja do trikrat trša od 
klasičnih okvirjev. Foto: Peter Pirkovič
Defender je v novi generaciji izdelan na aluminijasti samonosni konstrukciji D7x, ki je po navedbah Land Roverja do trikrat trša od klasičnih okvirjev. Foto: Peter Pirkovič

Oblikovalci so uspeli ohraniti prepoznavno škatlasto obliko in mu hkrati nameniti sveže ter moderno oblikovne linije. Ta se še najbolj poznajo na sprednjem delu, s prepoznavnimi LED žarometi, masko in aluminijastimi vložki na pokrovu motorja za brezskrbno hojo v primeru reševanja iz blata. A brez skrbi, defender je eden tistih avtomobilov, ki mu brodenje v globoki vodi (do 90 centimetrov), vožnja v blatu in pesku ne pridejo do živega. A vendar je potrebno vedeti, da ima vsaka vožnja po zelo zahtevnem terenu svoje fizikalne zakonitosti. Slednjim ne gre kljubovati.

Kamere za rentgenski pogled skozi motor

Testni defender je imel vgrajeno zračno vzmetenje. Za vožnjo po skalnatem ali blatnem terenu se je podvozje dvignilo za osem centimetrov, zato je najvišji točki odmik karoserije od tal znašal celih 29 centimetrov. Za volanom ima voznik občutek izjemne robustnosti avtomobila in hkrati tudi zelo dober pregled nad okolico. K temu je dodatno pripomogla vrsta kamer, ki na osrednjemu zaslonu ustvarjajo sliko v živo iz različnih zornih kotov. Ko sem ga “gnal” čez zahteven makadamski teren in preskušal sposobnosti plezanja, sem zaradi lastne previdnosti vedno znova vključil rentgenski pogled skozi motor (clear sight ground view). Vsekakor zelo zanimiva in uporabna rešitev.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 5018 mm, 2008 mm, 1967 mm

Motor: dvolitrski dizelski motor z 176 kW (240 KM)

Navor: 380 Nm pri 1400 vrtljajih

Gume: 255/65/R20

Posoda za gorivo: 85 litrov

Cena: 79.029 evrov (z dodatno opremo 98.956 evrov)

Za premagovanje zahtevnejših ovir v najvišji poziciji zagotavlja spredaj vstopni kot 38 stopinj, zadaj izstopni 40 stopinj, na sredini pa 28 stopinj, na papirju pa proizvajalec zagotavlja, da ta zmore premagati 45-stopinjski naklon pri spustu ali vzpenjanju. Defender v sklopu izbire voznih programov (terrain response 2) ponuja številne kombinacije, ki so kakopak vezane na podlago, po kateri se vozilo vozi. Lahko so to pesek, sneg, blato, voda, kamenje ali zgolj običajna oziroma eko vožnja. Vsak program posebej prilagaja višino podvozja, vključuje zapore sredinskega ali zadnjega diferenciala (ta je na seznamu za doplačilo), sistema za pomoč pri strmem spustu, medtem ko je reduktor potrebno vključiti v mirovanju in s posebnim stikalom.

Testni avto, opremljen s 176-kilovatnim štirivaljnim dizlom, ki je bil povezan z osemstopenjsko avtomatiko, je bil kos terenskim nalogam, zelo vzorno se izkaže tudi na asfaltnih ravninah, a nikakor se nisem uspel znebiti občutka, da bi bil njegov nastop skoraj popoln ob nekoliko večji zalogi navora in dodatnemu paru valjev. Na avtocesti dosega spodobno visoke hitrosti, navdušuje z umirjeno in mehko vožnjo, med zavoji pa se jasno terensko ziblje. S 85-litrsko posodo za gorivo sem bil brez skrbi za več kot 700 kilometrov vožnje. V kolikor sem stopalko za plin božal, se je povprečna poraba znižala na sprejemljivih devet litrov, ob terenskih preskusih pa je šlo tudi prek 13 litrov.

Prostornost in udobje na prvem mestu

Celotna oblikovna zasnova je precej enostavna in meni osebno zelo všečna. Premišljeno so postavljena odlagalna mesta, ki so v večini tudi dovolj zajetna, da nanj odložimo vse, kar nosimo s seboj, pijačo v predalu med sedeži lahko celo ohladimo, nikakor pa ne primanjkuje številnih mest za polnjenje prenosnih naprav.

Središče dogajanja je ves čas usmerjeno v digitalne merilnike, kjer grafike ni možno dodatno spreminjati, in na osrednji desetpalčni zaslon na dotik z multimedijskim sistemom pivi pro. Slednji je vsebinsko zares bogat z informacijami o vožnji. Poleg podatkovne baze je prek njega možno upravljati številne sisteme, med drugim tudi aktivirati vlečno kljuko (zmore vleči do 3,5 tone težko prikolico) in prek nje preveriti koliko dejansko tehta prikolica (teža se izpisuje na zaslonu). V okviru celotne multimedije je vključen tudi radijski sprejemnik, ki nima DAB sprejemnika, posredno tudi Meridian ozvočenje, pa navigacijska naprava s podatki o prometu v živo, možno je dostopati do spleta. A malce grenak priokus pusti razmeroma počasno delovanje pri izbiri različnih menijev in sprožanju določenih ukazov. Sistem je potreboval tudi dve do tri sekunde, preden se je zbudil.

Prostora na zadnjih sedežih je več kot dovolj, naslon zadnje klopi je deljiv v razmerju 40:20:20 in ne ustvarja popolnoma ravnega dna do sprednjih dveh sedežev, a morda bolj prepriča z aluminijasto hrbtno zaščito, v kakršno je odet tudi nakladalni del prtljažnega prostora.

Cena bo privabljala izbrance

Pod črto, defender je izjemen terenski avto in udoben dolgoprogaš. Je poln elektronike, sodobnih rešitev, napredne tehnike in vse to terja visok davek v obliki cene. Naš testni primerek, pa čeprav samo v S paketu in z nekaj dodatne opreme, je dosegal končno ceno tik pod sto tisočaki.

Ali je vreden tega denarja, odloča vsak posameznik, kot tudi ali bo z njim zavil v globoko blato oziroma vodo. Zagotovo bi bil v ožjem izboru kandidat za mojo sanjsko avtomobilsko garažo.


Najbolj brano