Niso pomembni le litri, ampak celotna zasnova

V novem nadaljevanju podrobnega pregleda desetih predstavnikov SUV segmenta tokrat nekoliko podrobneje predstavljamo uporabnost prtljažnega prostora preizkušenih športnih terencev.

Glede   prostora in uporabnosti si je največ točk prislužil prtljažnik 
Citroena C3 aircross.  Foto: Prima
Glede prostora in uporabnosti si je največ točk prislužil prtljažnik Citroena C3 aircross.  Foto: Prima

Pri prtljažnem prostoru prodajalci v največji meri izpostavljajo prostornino v litrih, ki mnogokrat ne odraža dejanskega stanja v posameznem modelu. Nekateri imajo pomično zadnjo klop, spet drugi dodaten odlagalni prostor ali previsok nakladalni rob. Od številnih dejavnikov je torej odvisno, kako je v resnici uporaben prtljažni prostor.

Po uporabni plati je najbolj primeren Citroen

Pri najnovejši izvedbi Prima testa smo preizkušali deset najbolj obetavnih modelov v razredu majhnih križancev (B SUV segment). Zato smo zelo podrobno preverili uporabnost prtljažnikov, tudi z zlaganjem torb in kovčkov, in prišli do zanimivih ugotovitev. Nedvomno so v prednosti modeli, ki imajo vzdolžno pomično klop. Hkrati pa moramo vedeti, da če je ta potisnjena povsem naprej, sedenje ni mogoče in gre zgolj za pridobivanje prostora pri prevozu večjih stvari.

Kako smo ocenjevali

Pri točkovanju prostornine po litrih smo pri avtomobilih s pomično klopjo upoštevali klop v zadnjem položaju (da se da tudi sedeti), pri praktični uporabnosti (torbe) pa v položaju, ko je ta povsem približana sprednjim sedežem.

Vzdolžno pomično klop imajo samo Citroën C3 aircross, Renault captur in Volkswagen t-cross. Velja pa pri Citroenu izpostaviti, da je edini, ki ima klop deljivo na način, da lahko uporabnik naprej pomakne le en del klopi (60:40) in da je edini med vsemi, ki ponudi odprtino za smuči. Preklop naslona zadnje klopi premorejo vsi ocenjeni avtomobili, prav tako vsi ponujajo možnost delitve v razmerju 60:40. A vendarle izstopata Ford puma in Nissan juke, saj je sistem preklopa z gumbom, ki ga je potrebno pritisniti, manj priročen od vzvoda ali drugih rešitev. Pri juku zmoti tudi to, da je med omenjenim gumbom in C-stebričkom zelo malo prostora.

Pomembna lastnost prtljažnika je tudi tako imenovano dvojno dno. S tem dodatkom se pohvalijo prav vsi avtomobili na testu, razen Škode kamiq in Opla crossland, ki zato nista prejela nobene točke za to področje, zelo unikatno rešitev med vsemi pa ima Ford poma. Fordovci so namreč dodali še posebno 80-litrsko odlagalno mesto, v katerega se lahko stlači letalski kovček ali več manjših stvari. Ta je hkrati namenjen tudi za odlaganje umazanih stvari, po uporabi pa ta del prostora z vodo operemo, saj ima ta na spodnji strani poseben čep za odtekanje tekočin. Pri Seat aroni in Volkswagnu t-crossu smo ugotovili, da predelna polica v nižjem položaju ni ravna, temveč ima ob sedežih precejšen zavihek navzgor, kar zmanjša uporabno prostornino pri zlaganju največjih torb.

Širina odprtine in nakladalni rob

Pri nalaganju stvari v prtljažnik veliko vlogo odigra široka odprtina, dolžina ter višina odlagalne površine in nizek nakladalni rob. Tu s približno 110 centimetri navzgor izstopajo Škoda kamiq, Seat arona in Suzuki vitara, medtem, ko je pri ostalih odprtina široka okoli sto centimetrov. A to so zgolj številke. V praksi smo največ torb pospravili v Citroën C3 aircross, saj je prtljažnik tudi uporabno visok, čeprav je pri Renault capturju daljši, a je hkrati bistveno nižji. Širina je pri vseh modelih zelo podobna - izjema je Opel crossland X, saj je prtljažnik ob straneh od odprtine dalje enake širine in tako tudi nima dodatnih odlagalnih mest. Pri Oplu zmoti tudi del nosilca zadnje klopi, ki malenkostno odžira prostor v prtljažniku. Najvišji nakladalni rob imajo Ford puma, Nissan juke in Renault captur, medtem ko je pri aroni najnižji. Omenili smo že, da ima captur najdaljšo odlagalno površino (92 centimetrov), sledi mu C3 aircross (87 centimetrov), ostali pa se razporedijo med 70 in 79 centimetri. Najkrajšo razdaljo ima arona, zato ob veliki torbi prtljažnik ni bil dovolj prostoren še za dve torbi srednjih dimenzij, temveč le za dva letalska kovčka, a velja poudariti, da je po višini precej ustrezen. Ocenjevali smo tudi opremo prtljažnika, ki pripomore k dodatni funkcionalnosti. V tem delu smo dodatne točke podelili Škodi kamiq, ker ima vgrajene prave kljukice za obešanje vrečk, kajti pri ostalih so kljukice oblikovan del bočne plastike prtljažnika, to pa je v praksi lahko precej neuporabno. Na drugi strani sta dodatne točke prejela še Suzuki vitara in Ford puma, ker imata v prtljažniku na voljo 12-voltno vtičnico, puma pa še prej omenjeno odlagalno mesto s čepom za izliv.


Najbolj brano