Orjaka zdaj poganja elektrika

Se še spomnite ogromnega terenca, ki je svoj čas kraljeval tudi na naših cestah in potem neslavno ugasnil? No, zdaj ponovno prihaja na avtomobilsko tržišče.

Za doplačilo v avto dodajo še “watts to freedom” način, ki 
omogoči pospešitev do stotice  v malce več kot treh sekundah, 
po vzoru Tesle pa pred nastavljenim nadzorovanim pospeševanjem avto še zaigra in “zapleše”. Ah, ti Američani. Foto: GMC
Za doplačilo v avto dodajo še “watts to freedom” način, ki omogoči pospešitev do stotice v malce več kot treh sekundah, po vzoru Tesle pa pred nastavljenim nadzorovanim pospeševanjem avto še zaigra in “zapleše”. Ah, ti Američani. Foto: GMC

Legendarni AM General HMMWV ali Humvee, ki ga je uporabljala ameriška vojska, je v devetdesetih in desetletje zatem pri GM-u ustvaril znamko Hummer, ki je slovela po tankovskih terencih. A znamka je umrla 2010, potem ko je bila vse, česar ekologija ni marala.

Že lani so napovedovali, da se bo hummer vrnil kot električni terenec, januarja letos smo ugledali prve fotografije in napoved, da bo odslej to del znamke GMC.

Logično, saj GM-ju ni treba na novo ustvarjati samostojne znamke, je pa hummer oblikovno dovolj prepoznaven, da ga novo družinsko ime ne moti pri prepoznavnosti.

Oblikovno je avto precej bolj moderen od svojih škatlastih predhodnikov. Med sprednjima žarometoma je šest pravokotnih LED svetil, vsako nosi eno od črk imena. Vse ostale oblikovne rešitve bodo s fotografij najbolje interpretirale vaše oči, vseeno pa ostaja dovolj zmesi starega in novega, da vemo za kaj gre in da je hkrati rez s preteklostjo dovolj močan.

Mogočni terenec je postavljen na 35-palčna kolesa. Na začetku bo hummer EV na voljo s tremi elektromotorji, ki skupaj dosegajo 746 kilovatov in nekaj čez 1000 Nm navora. Avto ima 800-voltno DC polnjenje, ki omogoča moč polnjenja do 350 kW. Za 150 kilometrov dosega se napolnijo v desetih minutah, polne zmogljivosti baterije GM še ni razkril, dosega pa naj bi bilo približno 550 kilometrov.

Med ostalimi novotarijami najdemo štirikolesno krmiljenje in napovedani crabwalk način, kjer se sprednji in zadnji kolesni par kotno poravnata in omogočata tudi rahlo prečno premikanje vozila. Kje in zakaj bi to potrebovali, bomo verjetno izvedeli kmalu, drugače pa štirikolesno krmiljenje omogoča predvsem boljšo okretnost. Vzmetenje je zračno in omogoča 15-centimetrske vertikalne premike.

Kot je po novem v navadi, ima tudi hummer EV svojo prvo izdajo z dejansko vso opremo, ki je že razgrabljena, po ceni 112.595 dolarjev za kos. Prvi kupci se bodo z njim zapeljali prihodnjo jesen, ko bodo sledile tudi cenejše različice EV2X in EV3X.


Najbolj brano