Prepričal bo tudi z nizko porabo

Z novim golfom sem prevozil kar nekaj kilometrov. Ni me pretirano navdušil, a niti ne pustil hladnega. Nekje vmes. Je tehnološko naprednejši, dizelski motor je varčnejši, udobje v njem pa zelo korektno.

Razvojniki so golfa gradili na novi platformi, ki mu v največji meri 
prinaša veliko možnosti nadgradenj za alternativne pogone, hkrati 
pa je s tem pridobil še nekoliko bolj samozavestno držo na cesti. Foto: Peter Pirkovič
Razvojniki so golfa gradili na novi platformi, ki mu v največji meri prinaša veliko možnosti nadgradenj za alternativne pogone, hkrati pa je s tem pridobil še nekoliko bolj samozavestno držo na cesti. Foto: Peter Pirkovič

Zunanja podoba ne prinaša nekega bistvenega oblikovnega preskoka. Še največja sprememba se je zgodila na sprednjem delu, kjer so oblikovalci postregli z nekaj agresivnejšimi linijami (žarometi in maska), precej izstopajoča pa je tudi nova rumena limonska barva (dodatek 696 evrov). Tudi zaradi te je bil golf osme generacije na cesti precej bolj opazen.

Digitalizacija in nič več klasičnega menjalnika

Veliko več nove vsebine je opaziti v potniški kabini. Da bi izstopal iz konkurence, je vozniško delovno okolje v celoti digitalizirano. To hkrati pomeni, da je izginila večina gumbov in stikal, s katerimi se je do zdaj upravljalo različne sisteme. Pravzaprav je v nizu novodobnih sprememb le ena, ki bo marsikomu povzročala težave. Namesto gumba za glasnost je tudi pri tem zdaj na voljo poseben drsnik na dotik. Treba se bo navaditi nanj.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4284 mm, 1789 mm, 1456 mm

Motor: dvolitrski turbo dizelski motor s 110 kW (150 KM)

Navor: 360 Nm pri 1600 vrtljajih

Gume: 225/45/R17

Posoda za gorivo: 45 litrov

Cena: 30.066 evrov (z dodatno opremo 33.334 evrov)

Analogne merilnike je zamenjala digitalna platforma, ki sem jo dovolj dobro spoznaval že iz ostalih sorodnih modelov. Prinaša dober pregled nad številnimi potovalnimi informacijami, ki jih je mogoče postavljati v različne formate, potrebnega bo le nekaj uvodnega spoznavanja s stikali na volanu. Ampak nič pretirano zahtevnega. Pri novi digitalni zasnovi sem morda v največji meri pogrešal podatek o nivoju goriva. Ta ni ves čas prisoten, pač ga je potrebno poiskati znotraj menijev.

V sklopu digitalizacije je na osrednji konzoli postavljen še desetpalčni zaslon z enostavno grafiko, a z veliko podmeniji, ki so, kar je dobro, v celoti prevedeni v slovenski jezik. Uvodno spoznavanje z njim bo nekoliko daljše kot sicer. Prek omenjenega zaslona sem lahko spremljal vse, kar je povezano z avtomobilom, upravljal vse asistenčne sisteme, klimatsko napravo, se povezal s pametnim telefonom prek bluetootha.

Skratka zares obsežen izbor informacij se skriva v njem in na srečo je ta tudi procesorsko zgledno zmogljiv, da ne zmrzuje.

A med preizkusom ni šlo brez težav. Nekajkrat se je na zaslonu izpisalo: Radio/mediji - funkcija trenutno žal ni na voljo. Prosimo, počakajte ... Seveda, v tem času prek tega zaslona ni bilo možno urejati ničesar. Šele ko sem avto zapustil in zaklenil za nekaj deset minut, se je zadeva vrnila v prvotno delujoče stanje. Pri Volkswagnu so mi kasneje pojasnili, da so seznanjeni s težavo in da bo nadgradnja na voljo v nekaj dneh.

Všeč mi je tudi rešitev, da klasično menjalno ročico zamenjuje stikalo z elektronsko povezavo do menjalnika. V golfu se na sprednjih sedežih sedi zelo dobro, pri teh se pozicijo nastavlja delno prek stikal in mehanskih vzvodov, zadostno je prostor odmerjen tudi na zadnji klopi. 381-litrski prtljažnik se ne uvršča med največje, a bo kljub temu vanj možno naložiti nekaj torb in opreme za dopust. V našem primeru testni avto ni bil opremljen z rezervno gumo, zato je pod predelno polico nastal še dodaten zajeten odlagalni prostor.

Povprečje gre z lahkoto pod pet litrov

Največji adut golfa je zagotovo dvolitrski dizelski štirivaljnik s 110 kilovati moči, povezan s sedemstopenjskim DSG menjalnikom. Ker je potniška kabina tako dobro izolirana, me je prepričal s tihim delovanjem, še bolj pa s porabo. S 45-litrsko posodo goriva sem v času preizkusa, večinoma na avtocesti (s tempomatom nastavljenim na 130 km/h), prevozil nekaj več kot 900 kilometrov in dosegel povprečje 4,8 litra.

Če bi se v tem času vozil samo po klasičnih cestah, s hitrostjo okrog 90 do 100 km/h, bi najverjetneje brez težav prevozil tisočaka s polno posodo in beležil povprečje morda tudi pod štirimi litri. In to je tisto, kar povprečen uporabnik golfa potrebuje. Avto za vsak dan in po potrebi za daljše poti. V primerjavi s prejšnjo generacijo je golf naredil korak naprej tudi pri voznem karakterju. Volan je postal lažji, celoten mehanizem bolj natančen, podvozje pa dovolj dobro uglašeno, da ta ni ne pretrd in ne premehak (čeprav ni imel aktivnega blaženja), hkrati pa zna med zavoji pokazati veliko mero samozavesti.

Ni poceni, bi pa doplačal za LED žaromete

Golf je z vsako generacijo nekoliko pridobil na ceni in tudi pri najnovejši izdaji ni scenarij nič drugačen. Pri testnem modelu z opremo first edition, ki temelji na paketu style, je končna cena znašala vrtoglavih 33 tisočakov (osnova 30.540 evrov), kar je za običajnega golfa rahlo na meji razumnega. Hkrati je testni avto dober prikaz, kakšen je lahko bogato založen golf in česa pri njem ne bi pogrešali.

Če bi ga sestavljal za svoje potrebe, zagotovo ne bi pozabil na matrične LED žaromete, ki so ocenjeni na vsega sedemsto in nekaj evrov, svoje poslanstvo pa, s sistemom za samodejno uravnavanje snopa, opravljajo več kot odlično. In ko smo že pri ceni, velja opozoriti še na dejstvo, da bi za dodatnega tisočaka iz prodajnega salona odpeljal 180-kilovatnega GTI-ja. Njegova začetna cena znaša 34.789 evrov, medtem ko najcenejši golf po ceniku stane 20.271 evrov.


Najbolj brano