Elektrika je dosegla tudi Mazdo

Mazdini trgovci po Sloveniji so v zadnjih tednih dobili prve primerke MX-30, ki je prvi serijski električni Mazdin model za široko uporabo. Do zdaj so izdelali kar nekaj prototipnih vozil, a v celotni zgodovini nobeden od teh ni prilezel do množične proizvodnje.

Električnih prototipnih vozil je bilo v Mazdini zgodovini veliko, a 
model MX-30 je prvi serijski električni avtomobil za široko 
uporabo, izdelan predvsem za evropski trg, kjer se japonski 
proizvajalec sooča z bruseljskimi pravili glede izpusta emisij.  Foto: Peter Pirkovič
Električnih prototipnih vozil je bilo v Mazdini zgodovini veliko, a model MX-30 je prvi serijski električni avtomobil za široko uporabo, izdelan predvsem za evropski trg, kjer se japonski proizvajalec sooča z bruseljskimi pravili glede izpusta emisij.  Foto: Peter Pirkovič

Zdaj so drugi časi in s tem so povezana vse ostrejša pravila glede izpusta škodljivih emisij, ki jih določa Bruselj. Zato zelo odkrito govorijo, da je na električni avtomobil nujno gledati kot celoto, saj se velikokrat pozablja na procese v ozadju, preden takšen brezemisijski avto sploh zapelje na cesto. Od pridobivanja surovin, porabe energentov in nenazadnje do razgradnje vozila (baterije) po koncu življenjske dobe.

Pri Mazdi priznavajo, da izkušenj s prodajo električnih avtomobilov nimajo in da je to prava priložnost za odpiranje novih prodajnih poti. 4,39 metra dolg MX-30, z medosno razdaljo 2,65 metra, je po njihovih besedah primeren za drugi avto v družini. Razlog se prvenstveno skriva v dosegu. Električni novinec v najoptimalnejših razmerah zmore prevoziti 200 kilometrov, v mestu, ko je intenzivnost delovanja električnega motorja večja, pa ta lahko doseže 265 prevoženih kilometrov. To navajajo tovarniški podatki vezani na protokol meritev WLPT.

V praksi so navedene vrednosti nižje. MX-30 poganja 107-kilovatni sinhroni elektromotor, ta je povezan s 310 kilogramov težkimi litij-ionskimi baterijami, z zmogljivostjo 35,5 kWh, ki jih je možno polniti na domači vtičnici ali na hitri javni polnilnici (36 minut do 80 odstotkov). Posebnost tega avtomobila je tudi, da je najvišja hitrost omejena na 140 km/h, a v praksi zmore menda tudi do 147 km/h.

V notranjosti plutovina in džins

Med tehničnimi posebnostmi, ki jih velja izpostaviti, je sistem E-GVC, ki omogoča razporeditev navora med kolesi, hkrati so Japonci razvili sistem, ki oddaja poseben zvok med vožnjo (jakost je odvisna od hitrosti in navora) in vgradili napredno stopalko za plin, da bi voznik manj uporabljal stopalko za zavoro (rekuperacija).

Obenem niso pozabili omeniti, da je ta avto lahko opremljen z zmogljivim Bose ozvočenjem, da ima digitalne merilnike s pestrim naborom informacij in še en dodaten digitalni zaslon za upravljanje klimatske naprave. MX-30 bo na trgu poseben tudi zato, ker, tako kot nekoč RX-8, nima B stebrička in je zato sistem odpiranja vrat za dostop do zadnje klopi urejen drugače kot sicer.

Ne gre zanemariti niti dejstva, da je kar nekaj sestavnih delov v potniški kabini izdelanih iz recikliranih materialov. Del sredinske konzole je na primer iz plutovine, obloge vrat so iz recikliranih plastenk, za dele oblazinjenja sedežev pa je uporabljen črni džins.

Osnovna cena brez državne subvencije

Mazdo MX-30 izdelujejo v tovarni na Japonskem, zato je oziroma bo dobava teh avtomobilov, sploh v letošnjem koronskem letu, rahlo omejena. Letos bo k nam pripeljalo vsega dvajset primerkov. MX-30 je za kupce na voljo v dobro založenih paketih opreme GT in GT Plus, nekaj začetnih primerkov pa bo nosilo oznako launch edition (bogata serijska oprema in posebna kovinska barva ceramic metallic brez doplačila).

Cena za osnovno MX-30 GT znaša 34.990 evrov, za različico GT Plus je cena za 800 evrov višja, pri tem pa še ni obračunana državna subvencija v višini šest tisoč evrov.


Najbolj brano