Namesto z avtom v šolo s pešbusom

Zmanjšati izpuste iz prometa, ublažiti prometne zamaške okrog osnovne šole, razbremeniti starše, povečati gibanje otrok ter narediti korak k trajnostni mobilnosti so le nekateri od ciljev, ki jih uresničujejo šolski pešbusi. V septembru je pešbus “obratoval” tudi v Sežani, kjer je na treh “progah” dva tedna “vozil” v šolo okrog 30 otrok.

Ena od “prog” pešbusa vodi s Sablanice  čez most mimo skate 
parka in čez prehod pri stari šoli proti novi osnovni šoli. Foto: Marica Uršič Zupan
Ena od “prog” pešbusa vodi s Sablanice čez most mimo skate parka in čez prehod pri stari šoli proti novi osnovni šoli. Foto: Marica Uršič Zupan

SEŽANA > Rdeča proga pešbusa je “pobirala” šolarje s Sablanice, modra z Lenivca, zelena pa v Gradišču in pod Taborom. “Največ otrok je bilo na progi z Lenivca, kjer je tudi poseljenost največja,” pravi Katja Trampuž, vodja projekta Pešbus v sežanski osnovni šoli Srečka Kosovela. Pešbus je za letos nehal “obratovati”, a če bo dovolj zanimanja in spremljevalcev, bo znova zaživel spomladi. Letos je šolarje popeljal v šolo drugo leto zapored, prvič so akcijo izpeljali oktobra lani.

Proge, urniki, postaje, table ... kot avtobus

Pobuda za pešbus je nastala v sklopu projekta Občine Sežana za trajnostno mobilnost. Na pobudo vodje projekta Aleša Vodičarja se je Trampuževa udeležila izobraževanja, ki ga organizira Inštitut za politike prostora kot del programa Aktivno v šolo in zdravo mesto. Nato so ob začetku preteklega šolskega leta v šoli izvedli povpraševanje med starši učencev od prvega do četrtega razreda in dobili dober odziv: za pešbus so se zanimali starši 48 otrok. “Nato smo začrtali proge - seveda tako, da so pobrale kar največ otrok, določili postaje in urnike, postavili table, sestavili seznam otrok na posamezni progi, dobili soglasja staršev,” Trampuževa našteje kaj vse so opravili, preden je pešbus zaživel. Ob pomoči učiteljic Tanje Pangerc Žnidaršič in Katarine Weber je pešbus deloval dva tedna v oktobru. Po uspešni jesenski akciji so ga nameravali ponoviti še spomladi, a jim je načrte prekrižalo zaprtje šol. So pa s pešbusom nadaljevali septembra letos, ko so učiteljicam pri spremljanju otrok priskočili na pomoč člani sežanskega nogometnega in košarkarskega kluba.

30

šolarjev je za pot v sežansko osnovno šolo uporabljalo pešbus

Spet aprila, morda tudi “peš petki”

Zdaj je pešbus jesensko “obratovanje” zaključil, snujejo pa že spomladansko v aprilu. Kot spremljevalce si želijo vključiti več staršev in starejših, članov različnih društev, od upokojenskih do rekreacijskih. Razmišljajo pa tudi, da bi pešbus nadaljevali s “peš petki”. “Otroci zmorejo tudi daljše pešačenje. S pešbusom razbremenimo starše, ki morajo pripeljati vsak svojega otroka, razbremenimo šolo prometnega zamaška, ki je zjutraj v okolici naše šole kar problematičen, spodbujamo hojo, trajnostno mobilnost, zmanjšujemo izpuste iz prometa. Spodbujamo tudi druženje otrok ter njihov občutek odgovornosti in zavest o lastnih zmožnostih,” prednosti našteva Trampuževa.


Najbolj brano