Novinec z močnim karakterjem in ceno

Puma je bil nekdaj mali mestni avto, danes pa je ta oznaka na avtomobilu z višjim odmikom karoserije od tal, zmogljivejšim motorjem, všečno potniško kabino in temu primerno tudi precej višjo ceno.

Po kugi je puma s samo litrskim motorjem še en zelo posrečen član za nove čase, kjer vozniki sedijo višje in ne ločujejo asfalta ter 
makadama. Foto: Artur Švarc
Po kugi je puma s samo litrskim motorjem še en zelo posrečen član za nove čase, kjer vozniki sedijo višje in ne ločujejo asfalta ter makadama. Foto: Artur Švarc

Gre povsem za nov avto in če bi iskali navdih pri predhodniku, ki so ga izdelovali med leti 1997 in 2001, ga morda najdete zgolj v obliki sprednjih luči, drugače pa je puma po pričakovanju iz iste družine kot fiesta, a z drugimi nameni.

Notranjosti se bomo najprej posvetili v zadku. Primernih 465 litrov prtljažnega prostora ima skriti zaklad. Dobesedno in v prenesenem pomenu. Pod dnom prtljažnika je namreč banjica s prostornino 80 litrov, vse skupaj pa je obloženo z gumo. Kot nalašč za vse mogoče packarije, od pohodnih čevljev na deževni dan do dveh platojev piva, ki jih zalijemo z ledom. Uporabnost te ideje je sicer pogojna, saj bi se led zaradi podvozja in izpušnih cevi hitro stopil, je pa pod plastično oblogo zamašek, ki ga preprosto odpremo in umazanijo odplaknemo. V notranjosti se boste hitro spomnili na najožjega sorodnika - fiesto. Sredinski del je praktično enak, pred voznikove oči so dodali digitalne merilnike, podoba je duhu in času primerna. Ker gre za najvišjo opremo ST-line X, je veliko tudi usnja, pa karbonskih vložkov. Pozitivno preseneti tudi sedež, ki je ravno prav školjkast in tudi udoben.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4186 mm, 1805 mm, 1550 mm

Motor: litrski bencinski motor s 114 kW (155 KM)

Navor: 240 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 215/50/R18

Posoda za gorivo: 42 litrov

Cena: 27.380 evrov (z dodatno opremo 32.730 evrov)

Zmogljiv bencinski trivaljnik

Edini skupek gumbov, ki je lasten pumi, je tisti za prestavno ročico, kjer se da izbrati vozno podlago in potem elektronika malce prilagodi delovanje pogona, ki je le na sprednjih dveh kolesih, zato, kot je pri križancih v navadi, na gore s tem avtom pač ne boste plezali, temu so namenjeni drugačni avti, ki jim pravimo - terenci. V testni pumi je ropotal močnejši 114-kilovatni bencinski motor ob pomoči blage 48-voltne hibridizacije, ki doda nekaj več navora in zmanjšuje porabo.

Zvok trivaljnika zdaj že dobro poznamo in je zelo specifičen, specifična pa je tudi njegova moč, ki da pumi lastnost imena mačke. Puma je spodoben, športno naravnan križanec, ki ga je mogoče z veseljem voziti tudi z bolj odločno roko in nogo. Motorju streže konvencionalni šeststopenjski menjalnik, s tako običajno vožnjo pa se poraba giblje okoli sedmih litrov, lahko pa, ker to motor vsekakor omogoča, gre še hitreje, tako pri hitrostih, športnih užitkih kot tudi praznjenju rezervoarja za gorivo.

Ker je puma malce bolj mišičast in višji avto, je za spoznanje več nagibanja v ovinkih, sama lega, pobiranje neravnin in predvsem vsestransko uravnotežena nastavitev podvozja pa neproblematična in se voznik s tem ne bo niti ukvarjal.

Končna cena lahko preseže 30 tisočakov

ST-line X je četrti od petih nivojev opreme. Vstopna dva, titanium in titanium X, ponujata potrebno opremo za manj zahtevne uporabnike, z ST-line pa pride še vizualna komponenta, ki bi jo bilo škoda prezreti – od 17-palčnih platišč do športnih odbijačev, pragov, drugačne maske, kromiranih dodatkov in športnega vzmetenja.

Testni ST-line X je imel serijsko 18-palčna kolesa in dodatno zatemnjena stekla. Ta paket opreme prinaša še senzor za dež in Fordovo multimedijo sync 3 ter Bang & Olufsonov avdio sistem z 10 zvočniki, nekaj pa je tudi usnja na sedežih. Cena za testno Pumo se začne pri 27.380 evrih, Ford pa nameni še 1500 evrov popusta in s ceno pridemo na 25.880 evrov.

A to je cena brez dodatkov. Kovinska barva stane 580 evrov, odpiranje prtljažnika z gibom pod odbijačem 680 evrov, velika panoramska streha tisočaka in asistenčni paket “pomoč vozniku” pa 1400 evrov. Tu je še zimski paket za 680 evrov in LED žarometi za 930 evrov. Skupaj za 5350 evrov dodatkov. Potegnjeno pod črto – Ford je dokaj pozno vskočil v segment, kjer so prisotna imena kot so Renaultov captur, Citroenov C3 aircross in podobni križanci, ne pomeni pa, da je karkoli zamujenega - z dopadljivo podobo in predvsem zmogljivim motorjem je avto, ki, prijeten za vožnjo in tehnično opremljen z vsemi dobrotami, dohaja današnji čas.


Najbolj brano