Festival, ki je premagal strah

V poletju, ko je bilo odprtje številnih festivalov po Sloveniji vprašljivo, je Gledališče Koper znova dokazalo, da je močnejše od strahu, in uspešno izpeljalo 27. Primorski poletni festival, ki je v dveh mesecih obiskovalcem ponudil kar 64 dogodkov in nov programski sklop, naslovljen PPF Mladi.

Štiri večere novega programskega  sklopa PPF Mladi so popestrili nastopi 
glasbenih skupin na Verdijevi ulici pred gledališčem. Foto: Dean Grgurica
Štiri večere novega programskega sklopa PPF Mladi so popestrili nastopi glasbenih skupin na Verdijevi ulici pred gledališčem. Foto: Dean Grgurica

Načrtovani program letošnjega Primorskega poletnega festivala (PPF), ki ga je že sedmo leto zapored vsebinsko in organizacijsko pripravilo Gledališče Koper v sodelovanju z Društvom Primorski poletni festival, je bil zaradi koronske krize močno okrnjen. Zaradi odpovedanih gostovanj tujih gledališč se je moralo koprsko gledališče opreti na “lastne sile” ter v sodelovanju z lokalnimi institucijami in društvi v Kopru, Izoli, Piranu in Ankaranu pripraviti prav tako zanimiv in obsežen program.

Med najpomembnejšimi dogodki so bile zagotovo tri festivalske premiere: krstna uprizoritev in hkrati predstava ob odprtju festivala Stoletje mjuzikla v režiji enega najvidnejših evropskih režiserjev muzikalov, Čeha Stanislava Moše, premiera Služkinj Jeana Geneta in prav tako krstna uprizoritev komedije Virus od ženske, ki sta jo napisala in v njej tudi zaigrala Aleš in Matic Valič. Koprsko gledališče je na festivalu ponovilo še nekatere svoje starejše uprizoritve, med njimi Mlakarjevo komedijo Tutošomato, Tičev Trio in Ayckbournove Norčije v spalnicah, ter v goste povabilo predstavo - kabaret Piaf, Edith Piaf in Partljičevo komedijo Točno opoldne.

Novost festivala je bil programski sklop PPF Mladi, namenjen predstavitvi mladih ustvarjalcev, študentov umetniških akademij. Od načrtovanih petih akademij iz nekdanjih jugoslovanskih republik in Velike Britanije sta se festivala udeležili le dve; ljubljanska Akademija za gledališče, radio, film in televizijo z zaključnima produkcijama in s kratkimi študentskimi filmi ter zagrebška, prav tako s kratkimi filmi. V okviru programa je bila premierno uprizorjena že omenjena enodejanka Služkinji, ki je združila mlade ustvarjalce, nekdanje tečajnike Gledališkega treninga Gledališča Koper.

Koprskemu gledališču so se pri organiziranju festivala letos pridružili tudi Študentska organizacija Univerze na Primorskem, ki je pod festivalskim okriljem pripravila že peti tridnevni Festival uličnih umetnikov Frivolus, Znanstveno-raziskovalno središče, ki je pripravilo dva javna pogovora, in časopis OBALAplus z javno razpravo v Ankaranu. Letošnji festival, na katerem ni manjkalo koncertov, pospremila pa ga je tudi odmevna fotografska razstava Federico Fellini v očeh Paula Ronalda, je kljub omejitvam pri številu sedišč obiskalo 5.000 gledalcev in poslušalcev; s tem je koprsko gledališče znova dokazalo, da se bori proti provincialni gluhosti in odsotnosti vsake optimistične vizije.


Preberite še


Najbolj brano