Dober razlog za potovanje z motorjem
Predstavljamo še enega v vrsti izjemno zanimivih motociklov, ki je zadnja leta močno pridobival na priljubljenosti pri kupcih. Dvokolesna Honda omogoča prijetno udobje za krmilom in suvereno predstavo na cesti.
Ni odveč poudariti, da je oznaka africa twin za Hondo nekoč pomenila vzdržljiv potovalni enduro, s katerim si brez težav zavil na brezpotja in raziskoval lepote narave. Vmes je minilo nekaj dolgih let tišine, leta 2016 pa so pri Hondi ponovno obudili to legendarno ime in vnovič razvili sodobno različico potovalnega endura, ki je letos dobil znova nekaj tehničnih izboljšav.
Večja prostornina agregata
V osnovi Hondina africa twin ostaja enaka. Hondini mojstri so se pri tokratni prenovi osredotočali bolj na tehnično plat. Vrstnemu dvovaljniku so povečali delovno prostornino (na 1084 kubičnih centimetrov), posledično se je povišala tudi moč motorja (75 kilovatov) in navor, ki zdaj pri 6250 vrtljajih znaša 105 Nm.
Tehnični podatki
Motor: dvovaljnik, vrstni, 75 kW (102 KM)
Menjalnik: 6-stopenjski, prestavljanje brez uporabe sklopke
Navor: 105 Nm pri 6250 vrtljajih
Gume: 190/90 R21 spredaj, 150/70 R18 (zadaj)
Posoda za gorivo: 24,8 litra
Cena: 16.790 evrov
V praksi je povečanje moči dobrodošlo, saj je Hondin enduro v prenovljeni izvedbi precej bolj agilen in venomer pripravljen na dinamiko. Vse je odvisno tudi od izbire voznega programa. Na voljo so štirje (mestni, potovalni, makadamski in offroad), a le pri potovalnem programu je polna moč motorja vedno na voljo. Pri ostalih je prepolovljena ali znižana na minimum, kar je povsem logično, glede na podlago, s katero se voznik spopada.
Znotraj teh programov ima uporabnik možnost dodatne nastavitve kopice sistemov (njihovo intenzivnost delovanja), a priznam, da me to ni kaj bistveno zanimalo. Med drugim je možno nastavljati intenzivnost motornega zaviranja, dvig sprednjega kolesa pri pospeševanju ali dvig zadnjega pri zaviranju, pa intenzivnost dodatnega osvetljevanja v zavoju, niso pozabili niti možnost upravljanja sistema proti zdrsu pogonskega kolesa, ki ima kar sedem stopenj.
Skratka, nastavitev je veliko, te pa upravlja povsem nova računalniška enota, ki so jo razvijali posebej za ta motocikel. A sam se nisem dal veliko motiti z nastavitvami. Ves čas druženja sem imel nastavljen potovalni program, ki že ima prednastavljene prej omenjene sisteme, in ta program mi je bil pisan na kožo. V vsakem primeru vedno dovolj zaloge moči in navora. Da sem imel izbran ta program, gre nekoliko na račun številnim gumbom in stikalom (tako med drugim nisem našel gumba za izklop meglenk), s katerimi se je potrebno pred vožnjo zelo natančno seznaniti, sicer bo brskanje med vožnjo pomenilo manj zbranosti za cesto in nevarnost za padec.
Ustvarjena za potovanje
Izvedba adventure sports je nekakšen hibrid za cestno in makadamsko izkušnjo. Večino časa sem se bolj ali manj držal asfaltne podlage. Tam je Honda CRF1100 africa twin zares suverena. Navkljub 238 kilogramom skupne teže, je obvladovanje te Honde za izkušenega motorista lahkotno. Morda bo zaradi nekoliko višje postavitve nekaterim uporabnikom povzročal malce težav pri manevriranju na mestu (na voljo višinska nastavitev sedeža), a med zavoji ostaja izjemno prepričljiv.
Kot nagibanja je seveda odvisen od izkušenosti voznika in razmer na cesti, še več dodane vrednosti prinaša tudi sistem prestavljanja brez uporabe sklopke. Na takšen način ima voznik veliko več voznega užitka. Adventure sport hkrati prinaša še nekoliko večjo posodo za gorivo (24,8 litra), kar bo v realnosti zadostovalo za okrog 400 kilometrov vožnje (izmerjeno povprečje 5,8 litra na 100 km), omembe vredna je tudi informacija, da je sprednji nastavljiv vetrobran nekoliko večji in zagotavlja več vetrne zaščite, med serijsko opremo pa se znajdejo še 12-voltna vtičnica, tempomat in ogrevane ročice.
Višja cena zaradi višje delovne prostornine
Japonci so pri prenovi africi twin namenili nove LED žaromete, ki zmorejo še boljše osvetliti vožnjo v nočnem času, v primerjavi s predhodnikom, velik preskok pa se je zgodil tudi pri osrednjem zaslonu. Posodobljen osrednji 6,5-palčni TFT multimedijski zaslon omogoča upravljanje tudi na dotik (z rokavico vred), hkrati se preko bluetooth tehnologije in USB vtičnice lahko povezuje s pametnimi telefoni, sem pa opazil, da ga izpostavljenost soncu in vročini malce upočasnita. Zdaj pa k tistemu, čemur pri trzinskemu zastopniku niso najbolj navdušeni.
Ker davčna zakonodaja pri nas ni dobro zastavljena, je africa twin ob povečanju delovne prostornine avtomatsko padla v višji obračunski razred, to pa se pozna pri končni ceni. V osnovi stane 16.790 evrov, z dodatnimi kovčki pa se končna cena še malenkost dvigne.