Ni dvoma, dizelski motor je prava izbira

Octavia je za češko znamko zelo pomemben avto. V treh generacijah od leta 1996 se je za ta avto odločilo nekaj milijonov kupcev. Četrta generacija je spet zgodba zase. Izdelana na enaki arhitekturi kot golf, ki ji prinaša številne tehnološke prednosti.

Škoda octavia je v novi četrti generaciji v nizkem startu za 
nabiranje kupcev. Naša izkušnja z limuzinsko izvedbo sploh ni 
napačna, saj ima le za odtenek manjši prtljažni prostor. Foto: Peter Pirkovič
Škoda octavia je v novi četrti generaciji v nizkem startu za nabiranje kupcev. Naša izkušnja z limuzinsko izvedbo sploh ni napačna, saj ima le za odtenek manjši prtljažni prostor. Foto: Peter Pirkovič

Tokrat sem novo generacijo na prvi preizkus dobil v limuzinski izvedbi, ki je od karavanske le za dva centimetra krajša (skupna dolžina znaša 4,69 metra), a to ne pomeni, da v notranjosti in v prtljažniku ne ohranja zadostnega prostorskega udobja. Oblikovno je povsem spremenjena, saj jo na zunaj v celoti obdajajo sveže in všečne linije.

Udobna in prostorna

Vstop v potniško kabino predstavlja novo dimenzijo, ki je pri octaviji nismo bili vajeni. Na prvo žogo bi lahko zapisal, da diši po premijskem karakterju. Takoj opazim, da so Čehi izbrali zelo kakovostne in na otip prijetne materiale, trde plastike skorajda ni, dvokrak volan je ravno prav velik in dobro sede v roko, z nekaj klasičnimi stikali pa je prek njega možno upravljati določene sisteme.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4597 mm, 1895 mm, 1727 mm

Motor: dvolitrski dizelski motor z 110 kW (150 KM)

Navor: 380 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 235/60/R18

Posoda za gorivo: 65 litrov

Cena: 51.853 evrov (z dodatno opremo 55.876 evrov)

Sredinska konzola ponuja klasičen odlagalni prostor z dvema USB-C vmesnikoma (polnjenje in povezovanje z multimedijskim sistemom), namesto klasične ročice menjalnika je tudi pri octaviji nameščen selektor, na katerega sem se zelo hitro navadil, ob njem so še stikala za ročno zavoro, parkirno asistenco in izklop delovanja sistema stop&start, dodaten odlagalni prostor je tudi pod nastavljivim naslonom za roko med sprednjima sedežema, ki mimogrede ponujata dovolj udobja, mehkobe in hrbtne opore. Predal pred sovoznikom bi lahko bil večji, da bi vanj lahko odložil svoj fotoaparat, prav tako ne bi bilo odveč, če bi bil ta opremljen s ključavnico. Zadnja klop, ki tako kot sprednji sedeži omogoča veliko mero udobja in dovolj prostora za kolena odraslih potnikov, je serijsko opremljena z isofix sidrišči.

Zares ogromen je tudi prtljažni prostor. S 600 litri osnove (in 1550 litrov pri preklopu naslona zadnje klopi) sem ga z lahkoto napolnil s počitniško prtljago za vso družino.

Digitalizacija voznikovega okolja

Skladno s koncernsko politiko razvoja je celotno voznikovo delovno okolje digitalizirano, medtem ko so gumbi povsem v manjšini. Pravzaprav jih nisem niti pogrešal, saj vsi procesi delujejo hitro in brezhibno, hkrati pa velja izpostaviti, da je vsa vsebina prevedena v slovenski jezik. Torej, namesto klasičnih analognih merilnikov so Čehi vgradili 10,25-palčni digitalni zaslon, ki omogoča tematsko zamenjavo (štiri različne izbire) in vsebinsko zelo dober pregled nad potovalnimi podatki.

Še bolj sem navdušen nad osrednjim zaslonom na vrhu sredinske konzole (MIB3), ki ima zares pestro vsebino različnih aplikacij in hkrati nešteto možnosti nastavitev. Radijski sprejemnik kot del multimedijske naprave je bil opremljen z DAB sistemom, ki je na seznamu za doplačilo, v luči sprememb pa je izginilo klasično stikalo za glasnost. Slednjega je nadomestil poseben drsnik na dotik tik ob zaslonu, ki pa ni najbolj posrečena rešitev, zato sem večino časa uporabljal stikalo na volanu.

Ni najtišji, a je ekonomičen

Dizel pri octaviji sploh ni več vprašanje. Litrski trivaljnik ali 1,5-litrski TSI sodita bolj med alternativo, čeprav velja poudariti, da sta cenovno ugodnejša. Dvolitrski TDI s 110 kilovati moči in kombinacija s sedemstopenjskim DSG menjalnikom se zdi kot nekakšen zadetek v polno. Štirivaljnik sicer še vedno ni najbolj tih, a ker so Čehi izdatno poskrbeli za izolacijo potniške kabine, sem ob prvem srečanju z octavijo mislil, da ima pod sprednjim pokrovom bencinski motor. Ko zagovarjam tezo, da je dizel najbolj optimalna rešitev, se opiram predvsem na dejstvo nizke porabe goriva.

V celotnem obdobju preizkusa sem z octavio prekrižaril lep del Slovenije. Kombiniral sem tako običajne ceste in avtoceste, a se povprečje porabe goriva ni dvignilo na več kot 5,4 litra, kar pomeni, da sem s polno posodo goriva prevozil krepko čez 800 kilometrov.

Cena je visoka, a ...

Octavia je tako kot golf in leon izdelana na koncernski platformi MQB, kar se ji precej pozna pri suverenosti na cesti. Avto resda ni bil opremljen z izbiro profila vožnje, kot tudi ne z aktivnim prilagajanjem delovanja vzmetenja, zaradi česar je bilo nekaj zibanja karoserije, a navkljub temu je octavia med zavoji dovolj zanesljiv avto, z natančnim volanskim mehanizmom in učinkovitimi zavorami.

V osnovi testni primerek po ceniku stane 26.445 evrov, a k temu je potrebno dodati še nekaj plačljive opreme (kovinska barva, LED matrični žarometi, ogrevanje sedežev, aktivni tempomat in DAB+ sistem), ki dokončno ceno avtomobila primerno poviša. So pa zato pri nas pred leti izumili precej uspešen poslovni prodajni model s pomočjo financiranja, za katerega se danes odloči večina fizičnih kupcev.


Najbolj brano