Ne vročini, da rock vročici

42. festival Folkest je s svojo koprsko izpostavo v Taverni pred odmerjenimi 200 gledalci in mnogimi radovedneži pod oboki v soboto gostil obujeni nekdanji piranski skupini Le catene in Perpetuum mobile. V nedeljo pa so tam nastopili legendarni Nomadi, ki tudi po skoraj šestdesetih letih delovanja ostajajo angažirani.

Le catene, piranska skupina iz sredine šestdesetih let, je v soboto zaživela s podporo glasbenih 
mojstrov in videoprojekcije Slobodana Simiča Simeta, ki je zavrtela čas nazaj.      Foto: Gregor Mezgec
Le catene, piranska skupina iz sredine šestdesetih let, je v soboto zaživela s podporo glasbenih mojstrov in videoprojekcije Slobodana Simiča Simeta, ki je zavrtela čas nazaj.  Foto: Gregor Mezgec

KOPER > “Smo zadovoljni, občutki so bili enkratni, veliko je bilo emocij, tudi treme, kar je malce vplivalo na nastop, a upam, da nam je uspelo doseči zastavljeni cilj in obuditi glasbeni duh šestdesetih let in se mu pokloniti pred občinstvom, ki je bilo, kolikor sem opazil, tudi povečini naše generacije in nas je toplo sprejelo,” pravi Fulvio Lacovich, edini član obeh zasedb, ki sta nastopili v soboto.

Obujeni Perpetuum mobile, skupina, ki bi praznovala pol stoletja, je na oder povabila pevko Vladko Gojak in se poklonila Janis Joplin - legenda je umrla prav v času, ko se je rojevala skupina. (Foto: Gregor Mezgec)

Obe - Le catene, ki je izvajala italijanski repertoar, in Perpetuum mobile z ameriškim rockom od Santane do Hendrixa in Janis Joplin - sta doneli kratko obdobje v drugi polovici šestdesetih let v Piranu. S knjigo Piranski bitlesi Slobodana Simiča Simeta - ta je poskrbel tudi za sobotno projekcijo o času, ki ga več ni - sta priložnostno zaživeli na njeni lanski predstavitvi, po nastopu na Folkestu pa morda člani na oder stopijo še v septembru.

Beppe Carletti, soustanovitelj Nomadov in edini iz začetne postave, ki današnjo zasedbo tudi vodi. (Foto: Andraž Gombač)

Rock vročica, a sedeča

“Od vedno pišemo in igramo pesmi, ki nosijo idejo upanja v prihodnost,” je v nedavnem intervjuju dejal Beppe Carletti, še edini član izvirne zasedbe Nomadi, ki jo je leta 1963 ustanovil s pevcem Augustom Daoliem (1947-1992).

Odtlej so Nomadi zamenjali več pevcev in članov. Od leta 2017 jim glas daje Yuri Cilloni, ki je navdušil tudi koprsko občinstvo, med katerim niso manjkali niti najbolj zagreti oboževalci, vselej zvesti, glasni in goreči spremljevalci njihovih nastopov. Poleg plemena poslušalcev pa so Nomadi ohranili v melodični rok oblečena angažirana besedila, ki od nekdaj obravnavajo socialne, protivojne in druge teme, te pa, kakor je bilo očitno tudi v Kopru, od občinstva zahtevajo kar nekaj zbranosti - od slovite Dio è morto do La canzone del bambino nel vento (Auschwitz), posvečeno otrokom, umrlim v koncentracijskih taboriščih, ki danes žal dobiva nove razsežnosti.

Nomadi so v nedeljo dokazali, da so z angažiranimi besedili in spevnim rockom še aktualni in dobri kondiciji. (Foto: Andraž Gombač)

Več kot dve uri dolg koncert, ki ga je pričarala skupina s povprečno 130 koncerti na leto, je bila sedeča preizkušnja, v skladu s “protikoronskimi” navodili, a 200 obiskovalcem, kolikor jih je lahko sprejelo prizorišče ob odmerjenih razmikih med sedišči, se je pridružila še množica navdušencev ob sicer odprtem prizorišču, ki je ni odgnal niti dež.

Pa še to: obiskovalcem so ob vstopu na prizorišče izmerili temperaturo. Vročina na koncertu ni bila dovoljena, a brez slabe vesti se je med občinstvom uspešno širila rock vročica.

Veliko zanimanje za nedeljski koncert Nomadov je bilo navkljub dežju tudi pred Taverno in mnogi so vztrajali do konca. (Foto: Andraž Gombač)


Najbolj brano