Športni potovalnik z veliko dozo moči

Prvič predstavljen leta 2015, vmes je bil deležen tehnične prenove, se je v letošnjem letu kupcem znova pokazal v prenovljeni izdaji. Na nekajdnevnem druženju smo preverili, kako izboljšave vplivajo na suverenost na cesti.

To je motocikel, ki je za Bavarce zelo pomemben, saj se je izkazal 
kot odlična kombinacija športnika in potovalnika. Foto: Peter Pirkovič
To je motocikel, ki je za Bavarce zelo pomemben, saj se je izkazal kot odlična kombinacija športnika in potovalnika. Foto: Peter Pirkovič

Bavarski S1000 XR je motocikel, ki spada v tisti razred, za katerega se praviloma odločajo bolj izkušeni vozniki, ki na svojih vožnjah stavijo na dinamiko. Oblikovalci z njim niso imeli prav zahtevnega dela, saj so bolj ali manj ohranili enako osnovo, a so to še nekoliko bolj izpilili z ostrimi linijami, bolj kot to pa izpostavljajo nekatere spremembe na samem motociklu in v pogonski tehniki.

Zmogljiv štirivaljnik

BMW S1000 XR je dobil motorno osnovo od športnika S1000 RR, z nekaj tehničnimi omejitvami. Moč je ostala na enaki ravni kot pri predhodniku, torej 121 kilovatov (165 KM), a ta nima vgrajene tehnike spremenljivega krmiljenja odmične gredi (ShiftCam), kar se pri cestnemu bratu S1000 RR dobro obnese, v primeru uživaškega XR-a pa to ni potrebno, saj se ta motocikel bolj osredotoča na srednje in nižje delovno območje delovanja. Bojda so s tem nekoliko zadušili tresljaje, pri menjalniku pa so dodatno podaljšali prestavna razmerja četrti, peti in šesti prestavi.

Tehnični podatki

Motor: štirivaljnik, vrstni 121 kW (165 KM)

Menjalnik: 6-stopenjski, prestavljanje brez uporabe sklopke

Navor: 114 Nm pri 9250 vrtljajih

Gume: 120/ZR17 spredaj, 190/55ZR17 (zadaj)

Posoda za gorivo: 17 litrov

Cena: 17.750 evrov (z dodatno opremo 20.805 evrov)

Pri gradnji motocikla so vestno uporabljali številne nove lažje materiale, da bi vsaj za malenkost prihranili pri teži. Tako je vidno drugače oblikovan izpušni sistem, tudi celoten pogonski sklop je lažji, malenkosten prihranek so dosegli pri nihajni roki in okvirju. Na papirju omenjeno pomeni 226 kilogramov s polno 17-litrsko posodo za gorivo, kar je le dva kilograma manj od predhodnika, a Bavarci pravijo, če bi prejšnji model imel vse, kar ima novinec na sebi, bi bila razlika natanko deset kilogramov. Omeniti velja še, da je tudi sedež nekoliko ožji, za 30 milimetrov so skrčili širino krmila, a se to dejansko ne pozna, medtem ko delovanje vzmetenja nadzirajo številni senzorji, ki ga delno tudi samodejno prilagajajo.

Na cesti je prepričljiv

Bolj kot podatki, ki spremljajo novo generacijo športnega potovalnika, je pomemben pristen stik z motociklom. Testni primerek je bil odet v sivo barvo, eno od treh, ki so na voljo, in brez potovalnih kovčkov. Brezkontaktni ključ spravim v žep, se udobno in primerno namestim za krmilom, nastavim višino vetrobrana (dve stopnji, možno upravljanje tudi med vožnjo) zaženem litrski štirivaljnik in se hitro poženem iz Ljubljane prek Rakitne proti Primorski. Ceste so v tistem delu pravi raj za takšen preizkus. Zavite, široke in večinoma prekrite z dobro podlago asfalta.

Po nekaj kilometrih ustavim in se malce posvetim nastavitvam. Polaktivno elektronsko krmiljeno vzmetenje, ki samodejno reagira tudi na obtežitev motocikla, omogoča izbiro programa vožnje - cestni ali dinamični. V vsakem so možne še podnastavitve, ki jih izbiram s stikalom na levi strani krmila, celotno podatkovno bazo pa spremljam na dobro vidnem osrednjem digitalnem zaslonu. Možno si je nastavljati intenzivnost delovanja sistema proti zdrsu pogonskega kolesa, intenzivnost motornega zaviranja, dopuščanja vožnje po zadnjem kolesu, odzivnost ročice za plin in delovanje ABS sistema.

S1000 XR je dodatno opremljen tudi s sistemom za lahkotno speljevanje v klancu. V nadaljevanju zavite ceste prevozim z veliko mero previdnosti, a vseeno uživam v nagibanju. Bridgestonove gume in Brembove zavore (novost) odlično opravijo svoje delo. Čeprav ni primerno preveč pogledovati na osrednji zaslon, ta med drugim prikazuje tudi podatek o nagibu in pojemku pri zaviranju. Polna posoda za gorivo zadostuje za nekaj več kot 300 kilometrov vožnje, s tem, da je štiri litre goriva rezervirano za rezervo.

Nima klasične zadnje luči

BMW S1000 XR je opremljen z LED žarometi, ki ponoči skrbijo za zelo dobro osvetlitev ceste, pri vstopu v zavoj pa se aktivira še dodatna osvetlitev. Rešitev, ki jo že več let poznamo tudi v avtomobilskem svetu. Morda še najbolj neobičajna rešitev se skriva na zadku motocikla.

Pogled nanj razkriva, da nima klasične zadnje luči, saj njeno poslanstvo prevzemata smernika. BMW S1000 XR, ki najbližjo konkurenco vidi v Ducatijevi multistradi, se cenovno od nje močno oddaljuje. Osnovna cena se začenja pri 17.750 evrov, z nekaj dodatne opreme pa je testni motocikel dosegal skoraj 21 tisočakov.


Najbolj brano