Večja in bolj elegantna

Kuga ves čas svoje prodajne poti velja za izjemno priljubljenega Forda, z novo generacijo pa so poskrbeli, da je ta naredila pomembne korake tudi na tehničnem področju. Vozili smo priključno-hibridno kugo.

Glede na svežino in razpon pogonov je kuga kar dobra izbira v 
segmentu in je ne gre spregledati.

 Foto: Artur Švarc
Glede na svežino in razpon pogonov je kuga kar dobra izbira v segmentu in je ne gre spregledati.  Foto: Artur Švarc

Z novo generacijo je pri kugi spremenjeno praktično vse, začnimo pa z dizajnom. Avto je spet nekoliko zrasel, oblikovne poteze pa so zdaj bolj uglajene in ne kričijo od daleč, da imamo opravka s športnim terencem. Morda je zato bolj eleganten od marsikaterega konkurenta. Navdih so oblikovalci vzeli kar pri focusu, ki mu je avto tako na daleč, če ne bi opazili drugačnih mer predvsem v višino, precej podoben.

Zlasti v najvišjem paketu vignale z belo biserno barvo, velikimi in skladnimi 20-palčnimi kolesi in športnimi dodatki, je kuga zares prijetnega videza, bolj aerodinamična in zahvaljujoč novi platformi C2 tudi lažja. Paket vignale ponuja bogato opremljeno kabino, z usnjem in visoko kakovostnimi materiali in prestižnimi dodatki kot se za vrh opreme spodobi - ogrevanje volana, z usnjem prekrita armaturna plošča in še bi se kaj našlo. Prostora je dovolj tudi zadaj, preglednost je dobra, morda se je treba navaditi na širši del pod A-stebričkom, kjer je nameščeno vzvratno ogledalo - skupaj lahko skrijeta kakšnega kolesarja.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4614 mm, 1883 mm, 1661 mm

Motor: 2,5-litrski bencinski motor + elektromotor, skupno 165 kW (224 KM)

Doseg na elektriko: do 50 km (tovarniški podatek)

Gume: 245/50/R20

Posoda za gorivo: 45 litrov

Cena: 44.200 evrov (končna cena 48.460 evrov)

Zaradi baterije manjši prtljažnik

Digitalizacija je zajela tako merilnike pred voznikovimi očmi, multimedijski vmesnik že nekaj časa spremljamo pri zadnji generaciji fordov in nekako gre v korak s časom. Naša testna kuga pa je imela manjšo bolezen, jakost glasu je ves čas ostajala na ničli, ne glede na to, kateri gumb smo pritiskali ali vrteli. Zato je ves čas testa v avtu igral ansambel tišina, tako pri radiu kot pri uporabi mobilnika. Zvočniki so ostajali nemi. Zakaj, ne vemo.

Druga pripomba leti na nastavitev HUD zaslona. Ta je kljub temu, da smo poskušali vse, glede na sedenje 1,85 metra visokega voznika, da bi zadevo projiciral na vetrobransko steklo v višini oči in ceste, projiciral na motorni pokrov.

Nad glavami potnikov je veliko panoramsko steklo, prestavno ročico avtomatike je zamenjal vrtljivi selektor, naokrog je še nekaj odlagalnih mest in stikal. Samo sedenje je visoko in udobno, kot se za takšno vozilo spodobi, presenetljivo dovolj prostora je tudi zadaj, kar ni tako nepomemben podatek pri izbiri tega segmenta.

Prtljažnika je sicer zaradi hibridnega dela pogona le 411 litrov, pod dnom pa je kačje gnezdo kablov za različne polnilnice.

Kako se obnese hibridni pogon

Pogon je hibridni in sicer 2,5-litrski bencinski štirivaljnik, kombiniran z elektromotorjem in generatorjem, s slednjima sodeluje 14,4 kWh baterija. V praksi nas seveda zanima, koliko časa gre avto samo na elektriko - gre, v praksi do 55 kilometrov z zelo umirjeno vožnjo. Če pa boste vozili, kot da je to navita kuga ST, bo konec električnega veselja že kmalu po 30 kilometrih. Skupna moč pogona je 165 kW (224 KM) in je dovolj, da kuga do stotice poskoči v 9,4 sekunde. Vse je zelo odvisno od stanja baterije, tudi poraba.

Ob prazni bateriji, sploh če se odločite, da boste presežke dodajali vanjo in jo polnili z motorjem, poraba poskoči na devet litrov. Je pa ob krajevnih vožnjah mogoče, če seveda izberete strogo električni način delovanja, na bencinski motor kar pozabiti, saj elektro motor, če je baterija polna, zgledno in umirjeno opravi vse dnevne zahteve voznika. Pri višjih hitrostih sodeluje tudi bencinski motor, notranjost je dobro zvočno izolirana, se pa navijanje brezstopenjskega menjalnika ob zahtevnejših pospeševanjih vseeno sliši. Vzmetenje je zelo dobro uravnoteženo, lepo drži lego v ovinkih, bo pa na občutnejših neravninah tudi “zaropotalo”.

Cena je visoka

Kot celota kuga kotira zelo visoko, zmanjka je pri nekaj malenkostih, a možnost električnega prevažanja, elegantna podoba, dobro zastavljena in sestavljena notranjost in ostale asistence, ki omogočajo tudi delno avtonomno vožnjo, naredijo kugo za simpatičen potovalnik za tiste, ki radi sedijo višje in se ne bojijo cest, ki niso nujno asfaltirane v zadnjih šestih mesecih.

Z možnostjo vsakodnevnega polnjenja in za lokalne ceste pa elektrika prinese kar nekaj prednosti in zelo nizke vozne stroške. Najmočnejša in najbolj opremljena kuga stane 44.200 evrov, ki vključuje skoraj vso možno opremo, a še vedno smo našteli za 7260 evrov dodatkov. Če odštejemo popust, končna cena znaša 48.460 evrov.


Najbolj brano