Tiha elektrika in varnost

Dogajanje v prometu je v zadnjih letih postalo tako dinamično in nepredvidljivo, da bi morali prav vsi udeleženci v prometu za svojo varnost - in varnost drugih - biti pozorni na vseh 360 stopinjah okoli sebe.

Tega se delno zavedajo tudi na ministrstvu za infrastrukturo, kjer so nedavno v zakonodajo dodali nekaj novih pravil za večjo varnost v prometu, druge pa so le malce “speglali”.

Ker lahko razvijejo hitrost 25 kilometrov na uro in več, je bila ureditev prometne zakonodaje glede e-skirojev nujna.

Po novem bodo v zakon vključeni tudi vozniki električnih skirojev, ki so v kratkem času preplavili ulice, pločnike, trge in kolesarske steze večjih in manjših mest po vsem svetu. V primorskih krajih še niso tako pogosti v prometni verigi kot v prestolnici, vendar se lahko zgodi, da se bo to kmalu spremenilo. Električni skiroji postajajo cenovno vse bolj dostopni, njihova priljubljenost pa se širi tudi zato, ker predstavljajo novo obliko mikro mobilnosti. Ker pa lahko razvijejo hitrost 25 kilometrov na uro in več, je bila ureditev zakonodaje glede teh prevoznih sredstev nujna. Po novem bodo izenačeni s kolesarji, saj se lahko gibljejo po kolesarski stezi ali desni strani vozišča. Ker so skoraj neslišni, pa znajo presenetiti druge uporabnike kolesarskih stez, zato nesreče ali drugi neljubi pripetljaji niso izključeni. Kolesarske steze bodo še bolj obremenjene, poleg tega pa jih ni dovolj. Na pomanjkanje tovrstne infrastrukture že leta opozarjajo v mnogih primorskih krajih, a predlogi večkrat naletijo na gluha ušesa v vodstvih občin. Problematika dvokolesnikov se s tem seveda še ne konča, saj so številni njihovi vozniki prehitri, pod vplivom alkohola ...

Ali sta dve minuti več vredni od življenja, pa bodo lahko razmišljali tisti, ki se med vožnjo ne morejo upreti mobitelom. Uporaba mobilnih telefonov med vožnjo je vse pogostejši vzrok za prometne nesreče, zato bodo od jeseni dvakrat višje kazni za tiste, ki se za odgovor na klic ali sms sporočilo ne bodo varno ustavili ob cesti, ampak bodo s svojim ravnanjem ogrozili sebe in druge udeležence v prometu.

Tokrat pa so šli pisci sprememb zakona precej na roko voznikom, ki za volan sedejo pod vplivom alkohola in računajo na to, da jih policisti ne bodo ustavili in kaznovali. Lahko le ugibamo, zakaj se teh pravil skorajda niso dotaknili. Pijanih voznikov, med katerimi so številni povzročitelji najhujših nesreč, je namreč na cestah še preveč.


Preberite še


Najbolj brano