Jazz samo s hibridnim pogonom

Iz japonske Hondine tovarne so v Slovenijo prispeli prvi primerki četrte generacije modela jazz, ki se po novem kupcem predstavlja zgolj kot hibridno gnani avto. Temu je primerna tudi cena, do konca leta bodo pri zastopniku zadovoljni ob prodanih dvajsetih primerkih.

Hondin Jazz pelje v četrto poglavje. Tokrat v Sloveniji samo z 
oznako eHEV, kar pomeni, da mu je za pogon namenjen hibridni 
pogonski sklop, kakršnega ima tudi večji brat z oznako CR-V.

 Foto: Peter Pirkovič
Hondin Jazz pelje v četrto poglavje. Tokrat v Sloveniji samo z oznako eHEV, kar pomeni, da mu je za pogon namenjen hibridni pogonski sklop, kakršnega ima tudi večji brat z oznako CR-V.  Foto: Peter Pirkovič

Jazz je v četrti generaciji v osnovi ohranil enako oblikovno zasnovo, ki so ji japonski ustvarjalci dodali še ščepec modernosti, prav tako zelo podobne so ostale tudi zunanje dimenzije. Jazz meri okrogle štiri metre in štiri centimetre, razlika med prejšnjo generacijo iz leta 2014 pa je pičlih 16 milimetrov. Japonci so poskrbeli, da ima jazz še nekoliko več steklenih površin, da vanj pride veliko več svetlobe, na račun ožjih A stebričkov se je razširil vidni kot na vetrobranskem steklu, medtem ko so za boljši izkoristek prostora posodo za gorivo prestavili pod sprednja sedeža. Skupno je v njem zdaj za 1250 prostorninskih litrov, če se preklopi naslon zadnje klopi.

V koraku s časom

Potniška kabina je na prvi pogled ergonomsko urejena, na večini površin prevladujejo na otip mehki materiali, izboljšana je tudi struktura sprednjih dveh sedežev, na način, da se ta bolj prilegata hrbtenici in sta zaradi več dodatka pene tudi bolj udobna. Armaturna plošča je oblikovno prilagojena naprednim standardom.

21.990

evrov je začetna cena Hondinega hibridnega jazza

Nov je dvokrak volan, merilniki so digitalni, precej poudarka pa namenjajo osrednji multimedijski enoti z 9-palčnim zaslonom na dotik. Ta ponuja vse najaktualnejše sisteme (DAB, navigacija, bluetooth ...) in zbirke informativnih vsebin obenem izpostavljajo, da je procesor v ozadju precej bolj zmogljiv. Predvidoma v jesenskem času bodo prvi kupci jazza deležni tudi povezave s pametnim telefonom na daljavo. Prek posebne aplikacije my Honda bo uporabnik lahko preverjal stanje avtomobila, se prijavljal na servisne storitve in avtomobil odklepal ter na daljavo.

V naslednjem koraku bodo za prvo leto uporabnine brezplačno na voljo še druge uporabne zanimivosti (lokacija vozila, dodajanje napotkov, zgodovina potovanj, asistenca ...), od prvega dneva dalje pa bodo plačljive storitve WiFi dostopne točke v vozilu in Hondina osebna asistenca. A kako bo vse to v praksi delovalo pri nas, še ni povsem znano, saj je proces implementacije še v razvojni fazi.

Prav posebna varnostna blazina

Jazz je prvi v svojem segmentu, ki je serijsko opremljen z desetimi varnostnimi blazinami, med drugim tudi s tisto med voznikom in sovoznikom, ki ju zavaruje v primeru bočnega trčenja. Poleg tega so pri Hondi poskrbeli za vgradnjo nove širokokotne radarske kamere, ki bo zajemala precej več dogajanja v prometu, varnostne asistence pa bodo reagirale bolje ali prej. Pod oznako Honda Sensing, ki je del serijske opreme vstopnega jazza, so zavorni sistem za preprečitev naleta (CMBS), opozorilo pred naletom spredaj (FCW), opozorilo pred zapustitvijo voznega pasu (LDW), sistem sledenja voznega pasu (LKAS), sistem za nadzor pred zapustitvijo vozišča, prilagodljiv aktivni tempomat (i-ACC) in sistem prepoznave prometnih znakov (TSR).

V osnovi je vgrajen 1,5-litrski bencinski motor z 72 kilovati moči, temu pa sta v pomoč še 80-kilovatni elektromotor in 70-kilovatni generator, ki sta skupna enota. Za prenos navora niso uporabili klasičnega samodejnega ali ročnega menjalnika, pač pa tako imenovano premostitveno sklopko, ki omogoča neposreden prenos na sprednji kolesni par.

Vozniku so na voljo trije vozni načini (električni, hibridni in motorni), s potiskom menjalne ročice v položaj B, voznik dodatno sproži še bolj intenzivno regenerativno zaviranje. Jazz eHEV je zdaj cenovno postavljen v drugačne okvire. Začetna cena se začenja pri 21.990 evrih za paket opreme comfort in se konča pri skoraj 26 tisočakih.


Najbolj brano