Hiter in zabaven

Focus se v Fordovi ponudbi že vrsto let predstavlja tudi v nekoliko bolj športni verziji ST, s tem pa se zelo odločno postavlja ob bok priljubljenim cestnim dirkalnikom, kot so golf GTI, leon cupra, megane RS in drugi.

Focus ST v posebni in ne najbolj poceni oranžni barvi je prava paša za oči za tiste, ki so jim avtomobili s športnim karakterjem nekoliko 
bolj blizu.  Foto: Peter Pirkovič
Focus ST v posebni in ne najbolj poceni oranžni barvi je prava paša za oči za tiste, ki so jim avtomobili s športnim karakterjem nekoliko bolj blizu.  Foto: Peter Pirkovič

Ko sem prvič sedel za volan tega focusa ST, sem zelo hitro dojel, da gre za zelo zmogljiv stroj z veliko mero dovršenosti v tehniki, ki se na koncu pozna na natančni vozni liniji. Osupljiva je moč, ki jo zna izbruhniti bencinski pogon, brez turbo luknje, saj so Fordovi mojstri ta učinek izničili s pametno turbino, ki za nekaj sekund zadrži delovanje in pri ponovnem pritisku plina ne potrebuje ponovnega zagona, tako pa ne prihaja do zamud. Pospeševanje je lahko bliskovito.

Za sprint od 0 do 100 km/h potrebuje manj kot šest sekund, najvišja izmerjena hitrost pa se povzpne zelo visoko. Na papirju do 250 km/h. 2,3-litrski ecoboost je navit na 206 kilovatov moči in povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, katerega menjalna ročica je natančna in omogoča krajše gibe.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4378 mm, 1825 mm, 1452 mm

Motor: 2,3-litrski bencinski motor s 206 kW (280 KM)

Navor: 420 Nm pri 3000 vrtljajih

Gume: 235/35/R19

Posoda za gorivo: 52 litrov

Cena: 35.150 evrov (končna cena s popustom 39.530 evrov)

Specifičen zvok štirivaljnika ostane v spominu, ker je preprosto drugačen, a hkrati ne morem mimo dejstva, da v kabini zvok malenkostno pomagajo soustvarjati tudi zvočniki. To se najbolj očitno pozna pri menjavi voznega režima. Na voljo so štirje. Običajni, dežni, športni in tisti za stezo, kjer se iz delovanja izklopijo vsi podporni sistemi in kjer je hoja po robu zmogljivosti odvisna od vozniškega znanja. In prav na tej točki focus ST pokaže vse svoje adute. Popoln užitek in zabavo, pri vsem pa malce kazi dejstvo, da ta nima več klasične ročne zavore in da bi izpušni sistem lahko zmogel nekaj več pokanja.

Z veliko mero natančnosti

A pri njem nikakor ne bo šlo za postavljanje hitrostnih rekordov, pač pa za iskanje vozniških užitkov med zavoji, kjer mu izdatno pomaga elektronska zapora diferenciala z omejenim zdrsom (sto odstotkov navora se lahko usmeri tudi na eno kolo). Štirikolesni pogon bi bil odveč. Zavoje odpelje zelo suvereno, krmilni mehanizem je švicarsko natančen, zato je z volanom zelo malo dela, navkljub veliki zalogi moči pa se sprednja kolesa le redko zavrtijo v prazno.

Za sprint od 0 do 100 km/h potrebuje manj kot šest sekund, najvišja hitrost izmerjena hitrost pa se povzpne zelo visoko. Na papirju do 250 km/h.

Za dober oprijem s cesto pri oddelku Ford Perfomance, kjer so avto tudi razvijali, stavijo na Michelinove pilot sport 4 S gume. A to še zdaleč ni vse. Pozorno oko voznika zelo hitro opazi, da se mu na merilnikih prižiga poseben indikator ST za optimalno prestavljanje, medtem ko ob vklopu režima vožnje sport, kjer vzmetenje postane še za odtenek bolj trdo, pri prestavljanju v nižje prestave motor sam uravnava vrtljaje oziroma dodaja medplin (del paketa perfomance). Za amaterske voznike, ki bi se radi pomerili v dirkah v pospeševanju, je v ta paket vključen tudi launch control sistem.

Cena prilagojena s popustom

ST si ne bi zaslužil te oznake, če ga ne bi spremljala primerna bolj agresivna zunanja podoba in bogat seznam opreme. V prvi vrsti velja omeniti velik spojler na zadku, dvojno izpušno cev, difuzor in všečno, a drago oranžno barvo, katere cena znaša kar 1445 evrov. V ta športni paket (ST-3) sodijo še 19-palčna platišča, odlični recaro sedeži in aluminijaste stopalke, omembe vreden pa je tudi osrednji zaslon na dotik z navigacijo, DAB sistemom in v povezavi z ozvočenjem B&O.

Vse ostalo v focusu ST ostaja povsem primerljivo s klasično izvedbo, ki ima na primer litrski ecoboost motor. Pri tem imam v mislih predvsem uporabniško izkušnjo, kar po svoje pomeni, da ima ST v sebi tudi nekoliko bolj umirjen karakter in kot tak je lahko uporaben za vsakodnevna opravila ter nenazadnje za širok krog voznikov. Treba se je navaditi le na večjo mero trdote in na občasno pokanje iz izpušnega sistema. Focus ST zdaj stane 35 tisočakov in nekaj drobiža. V primeru testnega avtomobila ni šlo še brez kopice dodatkov, zato je končna cena s popustom vred postavljena na malo manj kot 40 tisočakov.


Najbolj brano