Želijo si čimprejšnje vrnitve v šolo

Pandemija koronavirusa je v pouk na daljavo prisilila tudi v trinajst primorskih glasbenih šola, ki te dni s svojih spletnih strani vabijo k vpisu v novo šolsko leto. Učitelji in učenci so se hitro in učinkovito prilagodili novim pedagoškim metodam, a dejstvo je, da spletna orodja pri pouku glasbe, predvsem različnih inštrumentov, nikakor ne morejo nadomestiti osebnega stika. Z malo sreče bo ta spet mogoč 18. maja.

Tudi v Glasbeni šoli Koper so uspešno vzpostavili učenje na 
daljavo - na fotografiji profesorica klavirja Nives Pavlič prek 
spletne aplikacije poučuje učenca 6. razreda klavirja.   Foto: Maja Pertič Gombač
Tudi v Glasbeni šoli Koper so uspešno vzpostavili učenje na daljavo - na fotografiji profesorica klavirja Nives Pavlič prek spletne aplikacije poučuje učenca 6. razreda klavirja.  Foto: Maja Pertič Gombač

Zagotovo si glasbeni svet še pred dvema mesecema ni predstavljal, da bi se lahko pouk v glasbenih šolah preselil na spletna družbena omrežja, se omejil na video povezave, mobilne telefone, “skype” ali druge aplikacije, ki nam jih nudijo nove tehnologije. Glasba je namreč z našim čutenjem povezana bolj kot katera koli druga oblika umetnosti, saj nas spodbuja in tolaži ter neverjetno vpliva na naše čustveno stanje, miselne sposobnosti in družabne veščine. Toliko bolj nemogoča je bila naša predstava, da bi lahko celo najmlajši, ki se šele soočajo s prvinami glasbene muze, njeno čarnost osvajali na daljavo. A trenutne razmere so tudi pouk v glasbenih šolah spremenile in čeprav na primer individualni pouk inštrumenta od doma nima enakega učinka kot v glasbeni učilnici, so se šole na nov način poučevanja precej hitro, spretno in učinkovito odzvale ter pri tem odkrivale tudi marsikatero pozitivno zgodbo.

Ohraniti kondicijo

V teh dneh se sicer ukrepi za zajezitev širjenja epidemije sproščajo, a več kot 3900 otrok, ki trenutno obiskuje primorske glasbene šole, ter več kot 800 mladih, ki so vpisani v Slovenski center za glasbeno vzgojo Emil Komel Gorica in Glasbeno matico v Furlaniji Julijski krajini, se še vsaj dva tedna ne bo srečalo s svojimi pedagogi. Mladi glasbeniki še ne bodo zaužili draži skupnega muziciranja v različnih komornih skupinah ali orkestrih, ne bodo doživeli neposrednih druženj s sošolkami in sošolci pri pouku nauka o glasbi ali občutili vznemirjenosti zaključnih šolskih nastopov.

O pouku na daljavo

V rubriki Primorski glasbeni talenti, ki jo pripravljamo v sodelovanju z Radiem Koper, predstavljamo mlade primorske glasbenike, ki se ukvarjajo s klasično glasbo in dosegajo opazne uspehe doma in na tujem. Gosti tokratne rubrike so ravnatelji, učitelji in učenci Slovenskega centra za glasbeno vzgojo Emil Komel Gorica in primorskih glasbenih šol Nova Gorica, Tolmin, Sežana in Postojna, ki predstavljajo pouk na daljavo v obdobju pandemije koronavirusa.

Učenje na daljavo so hitro osvojili učenci in učitelji - na fotografiji učitelj harmonike Dejan Vidovič z učencem Arthurjem. (Foto: Aleksander Sluga)

“Pouk na daljavo je za nas popolnoma nova izkušnja, saj poučevanje glasbe poteka individualno in je zato pri pouku veliko neposredne in obojestranske komunikacije, od opozarjanja na pravilno držo do pravilnega oblikovanja zvoka. Šele, ko smo začeli s tem novim načinom dela, smo ugotovili, kako je sedaj prav ta komunikacija omejena. A kljub tem pomanjkljivostim, je prav, da to izvajamo, saj je naš glavni cilj, da z učenci ohranimo stik in da ostanejo v učni kondiciji. Zato tudi v ospredju ni nova snov, pomembnejše je, da tudi učenje glasbe v času izrednih razmer ostane del učenčeve dnevne rutine,« pripoveduje Edvard Popit, ravnatelj Glasbene šole Postojna in predsednik Zveze primorskih glasbenih šol.

Nov način poučevanja so podprli tako učitelji kot starši, saj se le redki učenci iz različnih razlogov individualnega pouka sedaj ne udeležujejo. Večina bo tudi tako lahko dosegla standarde, ki so potrebni za nadaljevanje določenega razreda inštrumenta, a tudi nauka o glasbi.

Čas novih izzivov

“Učiteljice so bile zelo domiselne in so pouk nauka o glasbi izpeljale na različne načine. Tudi s spletno učilnico, ki so se je otroci zelo razveselili, saj so se vsaj tako lahko srečali s svojimi sošolci, sošolkami in učitelji,” pove Maja Klanjšček, ravnateljica Glasbene šole Tolmin.

Nove izzive so hitro in spretno osvojili tudi v Glasbeni šoli Nova Gorica, kjer lahko učenci obiskujejo tudi pouk baleta. V drugi polovici aprila pa so pripravili tudi prvi poskusni video nastop učencev. “Kljub nekaterim manjšim tehničnim težavam je bil nastop uspešen,” pove ravnatelj Sandi Vrabec.

Na Slovenskem centru za glasbeno vzgojo Emil Komel Gorica so se šolska vrata zaprla že v drugi polovici februarja in tudi tu so se učitelji, starši in učenci uspešno soočili s poukom na daljavo. In čeprav različne spletne platforme ne omogočajo sinhronizacije zvoka, člani odličnega Mešanega mladinskega pevskega zbora Emi Komel nadaljujejo z vadbo. “Srečujemo se redno, tedensko v različnih zasedbah, včasih po sekcijah, včasih po zborih,” pojasnjuje zborovodja David Bandelj: “Pevci vadijo doma in mi pošiljajo posnetke, ki jih pregledam, popravim, svetujem. Ko se dobimo vsi skupaj, analiziramo partiture ali povabimo zanimivega gosta, ki z nami deli svoje izkušnje. Skratka, poskušamo izkoristiti to obdobje na najbolj privlačen način, čeprav je težko in vsi komaj čakamo, da se spet vrnemo in skupaj zapojemo, kar najbolj tudi vsi pogrešamo.”

V lekcije na daljavo se je brez večjih težav vživela tudi Ana Julija Špan, mlada pianistka v razredu profesorice Tamara Ražem Locatelli v Glasbeni šoli Sežana: “Tudi na tak način sva z učiteljico uspeli zaključiti letošnji učni načrt, a sama komaj čakam, da jo spet vidim in objamem. Njena prijaznost in dobra volja mi na urah pomagata pri vaji in doseganju novih ciljev. Hvala, učiteljica, zelo te pogrešam.”

TATJANA GREGORIČ, Radio Koper


Najbolj brano