Nemška podlaga s francoskim znanjem

Pred nekaj meseci je na slovenske ceste zapeljala prenovljena astra, ki ji priljubljenost, navkljub novemu lastniku znamke Opel, ne pada. Tako je vsak novi Oplov model podkrepljen s Peugeotovo mehaniko in osnovo. Preden se bodo generacije povsem podredile novim lastnikom pa astra še ni rekla zadnje besede.

Opel je astri namenil zadnjo resno prenovo, preden čez dve do tri 
leta na trg pripelje povsem nova generacija. A kljub starosti ta avto 
še vedno ostaja zelo priljubljen med kupci. Foto: Artur Švarc
Opel je astri namenil zadnjo resno prenovo, preden čez dve do tri leta na trg pripelje povsem nova generacija. A kljub starosti ta avto še vedno ostaja zelo priljubljen med kupci. Foto: Artur Švarc

Astra je eden od preostalih Oplovih modelov, če ne kar najstarejši med njimi, ki je v osnovi del nemške tovarne. Pred kratkim je bila deležna prenove in čeprav tudi oblikovno pripada generaciji z začetka desetletja, drži korak s časom, zdaj pa sploh z novim turbo trivaljnikom iz PSA-jevih delavnic daje več kot soliden občutek kot celota.

Notranjost je ergonomsko osvežena, prostorna in tehnološko posodobljena. (Foto: Artur Švarc)

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4370 mm, 1809 mm, 1485 mm

Motor: 1,2-litrski turbo bencinski motor s 96 kW (130 KM)

Navor: 225 Nm pri 2000 vrtljajih

Gume: 205/55/R16

Posoda za gorivo: 48 litrov

Cena: 22.010 evrov (z dodatno opremo 26.510 evrov)

Kupejevska oblika, ki jo zarisuje predvsem okenska linija s pobarvanim črnim stebričkom zadaj, sploh pa s pravo rdečo barvo, daje dovolj dinamičen videz, da bo všeč tako mlajšim generacijam kot tudi bolj konzervativnim kupcem. Astra je v rdeči in črni kombinaciji vpadljiva. Nekaj malega kroma in lita platišča so tu zaradi prestiža. Je pa res, da zaradi okenske linije malce trpi preglednost.

Napredek v potniški kabini je opazen

Notranjost je in bo ostala Oplova filozofija, kar dokazuje tudi nova corsa. Ta je v osnovi Peugeot 208, pa vseeno dovolj Oplova, da ni klon. Prav oblika notranjosti brez vesoljskih ostro odsekanih vogalov daje pri tem avtomobilu prednost mehkobi in toplini. Že kar nekaj let je, kar so nehali pretiravati s stikali in gumbi, kjer je bilo dovolj prostora, še vedno pa to ne pomeni, da jih ni v izobilju, predvsem okoli klimatske naprave.

Črna notranjost ima pri paketu elegance dodatke iz svetleče kovine, osrednji merilnik je digitalen, merilnik vrtljajev na levi strani je še klasičen analogen, vse skupaj je ravno pravšnje, da ne gledamo kičaste, včasih celo nevarne podobe s preveč grafike. Enako velja tudi za novi multimedijski sistem, ki zdaj podpira zrcaljenje mobilnih telefonov najbolj razširjenih znamk.

Udobna sta tudi usnjena sedeža, ki sta tako ogrevana kot hlajena, astra torej leta uspešno premaguje z razvajanjem. Še za puriste - prtljažnik meri 370 litrov, posoda za gorivo 48 litrov.

Nov bencinski pogon

Novi gospodarji iz Francije so prispevali že znani 1,2-litrski turbo trivaljnik s 96 kW (130 KM), ki se zelo lepo vrti že pri nizkih vrtljajih in čeprav bi lahko bil za odtenek tišji, daje dober občutek športnosti, streže pa mu šeststopenjski ročni menjalnik. Če vam želja po dinamiki ne bo glavno vodilo, se da porabo spustiti tudi pod šest litrov. 1,2-litrski motor je na voljo v šibkejši in še zmogljivejši 103 kilovatni različici z ročnim menjalnikom, medtem ko je stari 1,4-litrski bencinar z enako močjo 107 kW (145 KM) na voljo le s samodejnim menjalnikom.

Oprema elegance je pri Oplu bogata in na sredini ponudbe, za srednji 1.2 turbo motor pa vzamejo 22.010 evrov. Ne smemo pozabiti še na dodatke, teh se je nabralo za štiri tisočake in pol, med katerimi gre v prvi vrsti posebna pohvala odličnim matričnim LED žarometom. Skupaj je naša testna astra stala krepkih 26 evrskih tisočakov.


Najbolj brano