Prva od desetih nočnih zapor

Včeraj od devetih zvečer do petih danes zjutraj je bila prva od predvidenih desetih popolnih zapor prometa v obeh ceveh predora Markovec. Delavci morajo namreč do poletja v obeh ceveh vgraditi opremo, ki bo omogočala dvosmerni promet, če bi zaradi nesreče ali drugega dogodka ena od dveh cevi postala za dalj časa neprevozna. Nočni promet bo ob zaporah potekal čez Markovec.

V predor Markovec začenjajo vgrajevati opremo, ki bo omogočala 
dvosmerni promet. Foto: Tomaž Primožič/FPA
V predor Markovec začenjajo vgrajevati opremo, ki bo omogočala dvosmerni promet. Foto: Tomaž Primožič/FPA

KOPER > Novembra lani so na Darsu napovedali, da bodo do prihodnje turistične sezone obe cevi predora Markovec preuredili tako, da bi lahko v vsaki cevi potekal promet v obe smeri. Ob zaprtju obalne ceste za promet je namreč preostali del Istre od Kopra naprej ostal brez spodobne vzporedne povezave, zato bi ob prometnem infarktu hitre ceste lahko nastali veliki zastoji.

In ker niti najboljši jasnovidci ne morejo predvideti, v kateri cevi se bo zgodil infarkt, morajo obe cevi preurediti tako, da lahko v nekaj minutah skozi spustijo dvosmerni promet.

650.000

evrov bo stala oprema z vgradnjo vred

Dars je marca lani objavil razpis, na katerega se je prijavilo le ljubljansko podjetje Asist, ki mora do začetka letošnje turistične sezone (kakršnakoli že bo) v cevi vgraditi opremo. Oprema in vgradnja bosta vredni 650.000 evrov.

Kako bo oprema delovala, bo jasno, ko jo bodo vgradili, vsekakor pa bodo morali ob zamašku v eni cevi Darsovi delavci v drugi najprej po sredinski črti postaviti stožce, vse ostalo pa bodo s pritiskom na gumbe opravili operaterji iz nadzornega centra na Kozini. Pred vhodom iz ene in druge smeri bodo prižgali rdečo ali zeleno luč, drugače bodo zasvetile led lučke ob robu ceste, izključili bodo sistem zaznave vožnje v nasprotno smer, ventilatorji bodo umirili zračni tok.

Kot so napovedali jeseni, bodo med vgradnjo opreme morali predor nekajkrat tudi zapreti in to bodo prvič storili danes zvečer.

Marjan Koler z Darsa je povedal, da je predvidenih deset takih nočnih zapor, če bo šlo delo hitreje od predvidenega, bi bila lahko kakšna zapora manj. Osebna vozila bodo v času zapore preusmerjali čez Markovec, tovornjake pa čez Dragonjo.


Najbolj brano